Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Mara

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Deze week heb ik zelf pasta gemaakt. Niet een heel groot succes, het is een beetje raar spul. Ik ga het nog eens proberen als ik de goede soort meel heb gevonden.
Dat draaien aan de pastamachine is wel grappig, al kost het veel tijd.
Volgens de kenners zou je met durum - typo oo, een goed resultaat moeten bereiken.
Dit moet dan op de zak staan: Farina di grano tenero – tipo doppio zero

Ik heb een paar keer zelf wraps proberen te maken, tot nu toe is het me niet gelukt, het blijft te plakkerig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Ja, klopt. Maar ik heb dat meel nog niet gevonden. Als ik weer eens in Kanaleneiland ben, zal ik eens bij de Marokkaanse winkel kijken.
Alleen al voor de olijven kom ik daar graag.
merel

Bericht door merel »

zelf pasta maken heb ik nog nooit gedaan. Ik gebruik altijd de gedroogde, volkoren versie, heb zelfs nog nooit verse pasta gekocht. Die zijn er volgens mij ook niet in de volkoren variant.

Vandaag kliekjes. Ik heb nog een restje boerenkool, koolraap en prei. Gekookte aardappelen erbij en kip uit de oven.
merel

Bericht door merel »

Hartige taart met courgette, spinazie, tomaten en geitenkaas. Ik denk dat ik er wat frietjes bij bak voor de kinderen. Dat was eigenlijk het menu voor gisteren, maar ik kom de geitenkaas nergens vinden. Wel gekocht, maar waar het gebleven is, gwen flauw idee. Gisteren uiteindelijk spaghetti gegeten met bolognesesaus uit de diepvries en rauwkost.
Morgen hutspot met pastinaak en sudderlapjes. Staat nu al te sudderen.
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef: maar ik kom de geitenkaas nergens vinden. Wel gekocht, maar waar het gebleven is, gwen flauw idee.
Dat overkwam mij ook eens. De kassabon erbij gehaald, ja hoor, het stond erop, maar waar was het gebleven???
Totdat het na een paar weken toch wel heel raar ging ruiken in mijn auto.
Ik dook onder de vóórstoel, ja hoor, daar lag het.
Blijkbaar bij een te krachtige rem was het uit de tas geschoten.
Tip: kijk eens in je auto. :D
Vanavond, zuurkool met varkenshaasje en abrikoosjesprutje, aardappelpuree met een korstje.
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij hebben hier altijd zo'n grote homp geitenkaas. De mannen eten alleen maar geitenkaas en geitenmelk (rauw).

Hier eten wij vanavond macaroni, ik had nog wat prei, uien, tomaten, wortels over. Omdat ik vanochtend toch nog boodschappen moest doen gelijk maar kastanjechampignons gekocht. Met een klein laagje kaas, nog even in de oven. Heerlijk.

Morgen staat er boerenkool op het menu met stoofvlees.
Dodo

Bericht door Dodo »

Als je geitenkaas kwijt bent, hoef je toch alleen maar je neus te gebruiken? :langue

(ik hou er niet van)
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Als je geitenkaas kwijt bent, hoef je toch alleen maar je neus te gebruiken? :langue

(ik hou er niet van)
In dit geval zat het in luchtdichte folie gepakt, het was een zacht kaasje. Dus dan ruik je voorlopig niets. Dat verbrokkel je dan met je handen boven een salade of pizza.
Wij kunnen de smaak wel waarderen, maar niet te vaak.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Geitenkaas, geef dat maar aan de geiten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

Een jarige dochter; veel mee-eters vandaag. Er staat een hartige taart in de oven, en we eten er friet bij met sla en een loempia.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:Een jarige dochter; veel mee-eters vandaag.
Gefeliciteerd!
Enne... wat die mee-eters betreft - op de website paulaschoice.nl vond ik opbeurende woorden en een paar handige tips:
- We begrijpen ontzettend goed wat een strijd het is om van die hardnekkige, vieze mee-eters af te komen.
- Hoe herken je een mee-eter? Het is die zwarte stip die zich koppig in een vergrote porie verschanst.
- Mee-eters hebben de neiging koppig te blijven zitten, wat je er ook tegen doet.
- Je kunt mee-eters niet weg schrobben.
- Extreem koppige mee-eters kunnen worden verwijderd, maar doe dat alleen door ze heel voorzichtig uit de porie te drukken.
- Doe dit maar één keer. Als het daarmee niet lukt, betekent dat dat de mee-eter nog niet verwijderd kan worden.
- Als het niet in één keer lukt, probeer het dan een paar dagen later nog een keer.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

:wiz
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

helma schreef::wiz
Volgens mij kookt Helma liever een aardappeltje bij dan mee-eters weg te willen schrobben. :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Spi macaroni ::tilt
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Boerenkool met spekjes en rookworst.
Het is vriezerleegeetweek. Morgen vis, denk ik.
Plaats reactie