Hoewel ik niks wil afdoen aan de vele dingen die ds. Mallan voor velen betekend heeft, geloof ik ook niet dat hij het einde is van alle tegenspraak.Orchidee schreef:Én? Moet dat dan?Mannes schreef:
Dat is dus niet zo Ds Mallan het aanbevolen had.
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Verontrustende berichten
-
- Verbannen
Re: RE: Re: Verontrustende berichten
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: Verontrustende berichten
Het lijkt wel rooms, heiligverklaring!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Verbannen
Zo werd hij vroeger ook wel genoemd. Dat is dan ook wel weer wat stuitend, vind ik.Bijdrager schreef:Het lijkt wel rooms, heiligverklaring!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Precies, stuitend die verering en verafgoding, en dan vroom zeggen: we doen niet aan mensenverheerlijking!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Een beetje minder mag ook, wat mij betreft. Ik heb hier in dit topic helemaal geen verheerlijking van welke predikant ook langs zien komen, dus ik begrijp niet helemaal waar je zo heftig op reageert.Orchidee schreef:Precies, stuitend die verering en verafgoding, en dan vroom zeggen: we doen niet aan mensenverheerlijking!
Dat is voor mij ook de vraag, een vrij rare reactie in een discussie.Zita schreef:Een beetje minder mag ook, wat mij betreft. Ik heb hier in dit topic helemaal geen verheerlijking van welke predikant ook langs zien komen, dus ik begrijp niet helemaal waar je zo heftig op reageert.Orchidee schreef:Precies, stuitend die verering en verafgoding, en dan vroom zeggen: we doen niet aan mensenverheerlijking!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Re: RE: Re: Verontrustende berichten
Hij is niet het eind van alle tegenspraak. Wel weet je 2x te melden dat hij de jv op latere leeftijd geopend heeft. Vandaar mijn citaat van deze predikant. Je staat jezelf dus 2x in een hoek te zetten door de jv opzet van tegenwoordig te koppelen aan zijn zogenoemde goedkeuring.Jantje schreef:Hoewel ik niks wil afdoen aan de vele dingen die ds. Mallan voor velen betekend heeft, geloof ik ook niet dat hij het einde is van alle tegenspraak.Orchidee schreef:Én? Moet dat dan?Mannes schreef:
Dat is dus niet zo Ds Mallan het aanbevolen had.
Bijdrager schreef:Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kunnen jullie deze meldingen niet uitschakelen?Orchidee schreef:Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
-
Er is geen enkel element in onze jeugdvereniging die botst met wat ds. M. erover gezegd heeft. Sterker nog, ze groeien en bloeien. Alle jeugd is aanwezig!! En de kerkenraad weet overal van. Ze zitten er alleen niet bij.Mannes schreef:Dat is dus niet zo Ds Mallan het aanbevolen had.Thuisvrouw schreef:Nogmaals, hier ook jeugdvereniging.(GGiN) Staat niet onder leiding kerkenraad. Dominee heeft wel het seizoen geopend. Aan het einde van het seizoen..
.. Gaan ze varen.
Dat varen kunnen ze ook zonder het kerkelijk stempel.
Ik wil je aanraden om wat terughoudend te zijn over onze predikanten. Beter met ze te varen dan ze en public in verschillende (gelukkig geknipte) posts te bekritiseren of de laatste nieuwtjes erover uit te wisselen. En dan weet jij wel wat ik bedoel.
@orchidee en @bijdrager : dit doet mij pijn. Mensen zo neerzetten mag net zo min als ze vereren.
Ik heb meer kilometers gemaakt met onze predikanten dan menigeen zal vermoeden, zelfs per boot..Thuisvrouw schreef:Er is geen enkel element in onze jeugdvereniging die botst met wat ds. M. erover gezegd heeft. Sterker nog, ze groeien en bloeien. Alle jeugd is aanwezig!! En de kerkenraad weet overal van. Ze zitten er alleen niet bij.Mannes schreef:Dat is dus niet zo Ds Mallan het aanbevolen had.Thuisvrouw schreef:Nogmaals, hier ook jeugdvereniging.(GGiN) Staat niet onder leiding kerkenraad. Dominee heeft wel het seizoen geopend. Aan het einde van het seizoen..
.. Gaan ze varen.
Ik wil je aanraden om wat terughoudend te zijn over onze predikanten. Beter met ze te varen dan ze en public in verschillende (gelukkig geknipte) posts te bekritiseren of de laatste nieuwtjes erover uit te wisselen. En dan weet jij wel wat ik bedoel.
@orchidee en @bijdrager : dit doet mij pijn. Mensen zo neerzetten mag net zo min als ze vereren.
Ik weet precies waar jij op doelt. Ik sta er ook nog steeds achter omdat het thuis heb liggen. Verder wil ik er hier niet verder op in gaan.
Dat je jv prijzenswaardig in elkaar zit vind ik fijn om te horen.
Laatst gewijzigd door Mannes op 08 nov 2018, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil u het dringende advies geven om wat eerder te gaan slapen.Orchidee schreef:Precies, stuitend die verering en verafgoding, en dan vroom zeggen: we doen niet aan mensenverheerlijking!
@mannes, wil je hier nog even op reageren? Ik ben benieuwd.Ditbenik schreef:Waarom wil je zo'n scheiding aanbrengen? Je hebt maar één leven, geen twee. Er is niet een leven binnen en een leven buiten de kerk. Je hele leven hoort gestempeld te zijn door een leven met God. Waarom dan niet ook je ontspanning binnen de kerkelijke gemeente?Mannes schreef:Dat is dus niet zo Ds Mallan het aanbevolen had.Thuisvrouw schreef:Nogmaals, hier ook jeugdvereniging.(GGiN) Staat niet onder leiding kerkenraad. Dominee heeft wel het seizoen geopend. Aan het einde van het seizoen..
.. Gaan ze varen.
De logica van deze opmerking ontgaat me totaal in deze discussie, hoewel ik qua jeugdwerk de opvatting van Mannes begrijp en grotendeels deelMannes schreef:
Ik heb meer kilometers gemaakt met onze predikanten dan menigeen zal vermoeden, zelfs per boot..
Er zijn mensen die predikanten die zelf niet rijden, rijden, en zo het heleland door reizen, zoals ik meer heb vernomen. Dat zou hier ook zo kunnen zijn.Piet Puk schreef:De logica van deze opmerking ontgaat me totaal in deze discussie, hoewel ik qua jeugdwerk de opvatting van Mannes begrijp en grotendeels deelMannes schreef:
Ik heb meer kilometers gemaakt met onze predikanten dan menigeen zal vermoeden, zelfs per boot..
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Dat denk ik in het geheel niet, gezien de meningen van @Mannes.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje