Dit is immers een soort van "overdenkingstopic", en dan krijgen we toch weer dit.
Sommige forummers zijn echt onverbeterlijk.

Heb je iets tegen discussies? Dan ben je hier misschien niet op de goede plek.jvdg schreef:Ik dacht werkelijk in alle eenvoud een mooie verwoording van het Evangelie te hebben geplaatst, zonder er aan te denken dat daar een discussie uit voort zou vloeien.
Dit is immers een soort van "overdenkingstopic", en dan krijgen we toch weer dit.
Afgewezen schreef:Heb je iets tegen discussies? Dan ben je hier misschien niet op de goede plek.jvdg schreef:Ik dacht werkelijk in alle eenvoud een mooie verwoording van het Evangelie te hebben geplaatst, zonder er aan te denken dat daar een discussie uit voort zou vloeien.
Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.Luther schreef:In het dooptopic wordt gezegd dat het woord 'pleiten' niet een goed woord is qua connotatie, maar niemand heeft gezegd dat een onbekeerde niet kan zoeken en dat hij dáá'rom niet moet zoeken.huisman schreef:Waar wordt dat gezegd?....het topic "pleiten op de doop " niet gevolgd zeker!! Maar ik wil over dit prachtig gedichtje geen discussie ook al ben ik zelf begonnen maar dat is mijn "gelukkige inconsequentie"Luther schreef:Waar wordt dat gezegd?huisman schreef:Normaal wordt op dit forum gezegd dat een onbekeerde helemaal niet kan zoeken , en dat het niet met Christus begint enz.enz. Maar dit eenvoudig gedichtje is zo Bijbels . Hier gaat het om !
Nee, een onbekeerde kan niet zoeken, maar moet het wel.
En het werk der bekering begint niet met Jezus en begint er wel mee.
Als het klopt, dan klopt het niet.
volgens mij heeft er in ieder geval niemand gezegd dat een onbekeerde niet moet zoeken. Een onbekeerde moet net zo goed zoeken als dat hij moet geloven. Een onbekeerde moet gelovig zoeken.huisman schreef:Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.Luther schreef:In het dooptopic wordt gezegd dat het woord 'pleiten' niet een goed woord is qua connotatie, maar niemand heeft gezegd dat een onbekeerde niet kan zoeken en dat hij dáá'rom niet moet zoeken.huisman schreef: Waar wordt dat gezegd?....het topic "pleiten op de doop " niet gevolgd zeker!! Maar ik wil over dit prachtig gedichtje geen discussie ook al ben ik zelf begonnen maar dat is mijn "gelukkige inconsequentie" :huhu
Nou, ik heb gezocht, en niet gevonden...huisman schreef:Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.Luther schreef: In het dooptopic wordt gezegd dat het woord 'pleiten' niet een goed woord is qua connotatie, maar niemand heeft gezegd dat een onbekeerde niet kan zoeken en dat hij dáárom niet moet zoeken.
Ik sta ook achter dat prachtige rijmpje...en ik vertel dan niet tegen de kinderen dat ze Jezus vroeg moeten zoeken maar het niet kunnen. Jij wel.....Luther schreef:Nou, ik heb gezocht, en niet gevonden...huisman schreef:Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.Luther schreef: In het dooptopic wordt gezegd dat het woord 'pleiten' niet een goed woord is qua connotatie, maar niemand heeft gezegd dat een onbekeerde niet kan zoeken en dat hij dáárom niet moet zoeken.
Let op: er zijn er die gezegd hebben dat een onbekeerde niet KAN zoeken, maar niemand heeft daaruit de gevolgtrekking gedaan dat de onbekeerde daarom niet MOET zoeken.
Vandaar dat ik van harte achter het mooie rijmpje van ds. Ledeboer kan staan (dank jvdg).
De derde regel is dacht ik: Wie Jezus vindt;jvdg schreef:Ter overdenking:
Zoek Jezus veel;
zoek Jezus vroeg;
wie Jezus heeft;
die heeft genoeg.
Ds. L.G.C. Ledeboer
Ik denk het niet, het versje zou er niet mooier op worden eigenlijk. Want het 'zoeken' van Jezus, het 'zoeken' van God betekent in de Bijbelse zin niet altijd zoeken van iets dat je mist, maar het kan m.i. ook gewoon betekenen dat je God vreest. En bij een kind dat wordt opgevoed in de vreze des Heeren, hoeft er niet per se sprake te zijn van een gemis, maar kan er reeds een kennen van Hem aanwezig zijn.Ander schreef:De derde regel is dacht ik: Wie Jezus vindt;jvdg schreef:Ter overdenking:
Zoek Jezus veel;
zoek Jezus vroeg;
wie Jezus heeft;
die heeft genoeg.
Ds. L.G.C. Ledeboer
Nee, dat vertel ik er niet bij... Daar komen ze vanzelf wel achter.huisman schreef:Ik sta ook achter dat prachtige rijmpje...en ik vertel dan niet tegen de kinderen dat ze Jezus vroeg moeten zoeken maar het niet kunnen. Jij wel.....Luther schreef:Nou, ik heb gezocht, en niet gevonden...huisman schreef:Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.Luther schreef: In het dooptopic wordt gezegd dat het woord 'pleiten' niet een goed woord is qua connotatie, maar niemand heeft gezegd dat een onbekeerde niet kan zoeken en dat hij dáárom niet moet zoeken.
Let op: er zijn er die gezegd hebben dat een onbekeerde niet KAN zoeken, maar niemand heeft daaruit de gevolgtrekking gedaan dat de onbekeerde daarom niet MOET zoeken.
Vandaar dat ik van harte achter het mooie rijmpje van ds. Ledeboer kan staan (dank jvdg).
Leuk, ik lees dit even terug. Hoor ik bij die 4?huisman schreef: Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.
Dat weet je zelf het beste, lijkt meAnder schreef:Leuk, ik lees dit even terug. Hoor ik bij die 4?huisman schreef: Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.
Huisman stelt mij een rechtstreekse vraag. Nee, ik zeg dat niet. Mijn taak als opvoeder is om de kinderen niet alleen op te wekken om Jezus als hun Zaligmaker te zoeken, maar ook over de gewilligheid van de Heere.refo schreef:Kinderen vertellen dat ze Jezus moeten zoeken om ze er achter te laten komen dat ze het niet kunnen...
Is dat een bijbelse opdracht?
Over de EO jongerendag zeg ik maar niets, want alles daarover daarover verdwijnt hier op het forum.
Dat is een soort zonde van de tijd en moeite.
Dat is ook zo. Ik hoor niet bij die vier. Maar goed, het kan ook zijn dan huisman dingen verkeerd begrijpt.refo schreef:Dat weet je zelf het beste, lijkt meAnder schreef:Leuk, ik lees dit even terug. Hoor ik bij die 4?huisman schreef: Niemand...zeker vier gewaardeerde forumleden hebben dit gezegd...zoek ze zelf maar op in genoemde topic.