Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Tiberius
Administrator

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef: 14 jun 2024, 18:53 Mevrouw Yesilgöz sprak publiekelijk haar twijfels uit over mevrouw Faber. Dat is behoorlijk uniek en heeft niets met links of rechts te maken, maar met ongebruikelijk.
Overigens vind ik het erg bijzonder dat de PVV zoveel moeite heeft om een beetje fatsoenlijke mensen te vinden. Eerst iemand die niet door de screening komt, nu iemand die duidelijk een gebrek aan nuance ten toon spreidt.

Mijn zin in dit kabinet, voor zover het ooit aanwezig was, daalt verder en verder.
Wellicht in 2024 nog verkiezingen, of zal het toch 2025 worden?
Ik hoop op zijn vroegst voorjaar 2026.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Mannetje schreef: 14 jun 2024, 19:08 Omtzigt zit er voor mijn gevoel lelijk tussen.
Als hij breekt, is hij met zijn partij weg. Als hij niet breekt, komt er van zijn ideaal van eerlijkheid en transparantie niet veel terecht. Wat geeft zijn partij dan nog meerwaarde?
Wat gaat er nu niet eerlijk en transparant?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Het is hier zo lelijk opgeklopt, zoals NOS doet. Het is echt heel naar dat er in Nederland niets anders is dan deze vreselijke media.

Ze hebben vandaag Nederland bijna laten geloven dat het aanstaande kabinet al bijna viel voor het begon, als dat zou kunnen. Moet je alleen het woordje crisis eens tellen in de artikeltjes die er vandaag over kwamen. En dat wordt hier door bijv. Zita en Mannetje prachtig geloofd.

Een kabinet dat vierkant en hartelijk achter Israël staat, die ons respecteert in historie en cultuur, linksaf D66 gedachtegoed wat verder weg wil duwen: ik ben wel hoopvol. Maar goed, erg veel verstand heb ik er ook weer niet van.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 14 jun 2024, 19:26 Het is hier zo lelijk opgeklopt, zoals NOS doet. Het is echt heel naar dat er in Nederland niets anders is dan deze vreselijke media.

Ze hebben vandaag Nederland bijna laten geloven dat het aanstaande kabinet al bijna viel voor het begon, als dat zou kunnen. Moet je alleen het woordje crisis eens tellen in de artikeltjes die er vandaag over kwamen. En dat wordt hier door bijv. Zita en Mannetje prachtig geloofd.

Een kabinet dat vierkant en hartelijk achter Israël staat, die ons respecteert in historie en cultuur, linksaf D66 gedachtegoed wat verder weg wil duwen: ik ben wel hoopvol. Maar goed, erg veel verstand heb ik er ook weer niet van.
Ad, ik ben het nog nooit zo met je eens geweest.

Het RD had het over spoedoverleg. Dat klinkt al heel wat anders dan crisisberaad.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

De wens is de vader van de gedachte.
Dat is ook van toepassing op onze nieuwsredacties.
diana

Bericht door diana »

Ik ben het ook van harte met Ad eens!!!
ZWP

Bericht door ZWP »

Ad Anker schreef: 14 jun 2024, 19:26 Het is hier zo lelijk opgeklopt, zoals NOS doet. Het is echt heel naar dat er in Nederland niets anders is dan deze vreselijke media.

Hoe je het ook noemt, er was heibel, dat was toch wel duidelijk?
En dat Faber niet de meest geschikte kandidaat is voor zo'n post toch ook?
Het is een feit dat de PVV niet direct de beschikking heeft over deugdelijke (!) kandidaten. Daar is die partij ook helemaal niet voor.

We zullen zien wat er van komt, maar ik vind jouw lijstje wat mager eerlijk gezegd. Nederland heeft beter nodig, maar we krijgen het kabinet wat we verdienen. We zullen zien hoe het gaat. Hoopvol ben ik echter niet. Maar misschien moeten we onze hoop überhaupt niet te veel stellen op welke politieke richting dan ook.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Als iemand een voorbeeld uit de geschiedenis noemt waarbij ook in het openbaar werd getwijfeld aan de wenselijkheid van de voordracht van een minister door een van de andere partijen, zal ik mijn gedachten heroverwegen.
- Niet meer zo actief -
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Hoe het allemaal gaat vind ik ook niet zo fraai. Ik had gehoopt dat Wilders dit wat beter op orde had en over wat meer goede kandidaten zou beschikken.
ZWP

Bericht door ZWP »

Bourdon16 schreef: 14 jun 2024, 20:01 Hoe het allemaal gaat vind ik ook niet zo fraai. Ik had gehoopt dat Wilders dit wat beter op orde had en over wat meer goede kandidaten zou beschikken.
Op basis waarvan precies had jij deze hoop?

We zien hier volgens mij een klassiek geval van verschuiving van het zogenaamde Overton-window:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Overton-venster

Van Ondenkbaar, via Radicaal en Acceptabel en Verstandig en Populair naar Beleid.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Mannetje schreef: 14 jun 2024, 19:49 Als iemand een voorbeeld uit de geschiedenis noemt waarbij ook in het openbaar werd getwijfeld aan de wenselijkheid van de voordracht van een minister door een van de andere partijen, zal ik mijn gedachten heroverwegen.

Willem.van Oranje
Churchill
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 14 jun 2024, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ik vind het vrij logisch. De toon van de PVV is over het algemeen scherp op een aantal onderwerpen. Dan zoek je daar een minister bij, die dezelfde toon hanteert, anders maak je je ongeloofwaardig. Als de SGP een minister mag leveren verwacht ik ook dat die op zondag naar kerk gaat.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: 14 jun 2024, 20:12
Mannetje schreef: 14 jun 2024, 19:49 Als iemand een voorbeeld uit de geschiedenis noemt waarbij ook in het openbaar werd getwijfeld aan de wenselijkheid van de voordracht van een minister door een van de andere partijen, zal ik mijn gedachten heroverwegen.

Willem.van Oranje
Churchill
Rob 'robot' Jetten.
MGG

Bericht door MGG »

Helaas is de bezuiniging op de NPO maar 100 miljoen.
Philip

Bericht door Philip »

Zeeuw schreef: 14 jun 2024, 20:13 Ik vind het vrij logisch. De toon van de PVV is over het algemeen scherp op een aantal onderwerpen. Dan zoek je daar een minister bij, die dezelfde toon hanteert, anders maak je je ongeloofwaardig. Als de SGP een minister mag leveren verwacht ik ook dat die op zondag naar kerk gaat.
Eens. En als de VVD daar moeite mee zou hebben, kunnen ze binnenskamers kritiek uiten, maar niet in de media. Logisch dat Wilders zeer geïrriteerd reageerde.
Plaats reactie