Ik zou dan voor de rechterkant gaan...Wandelende schreef:Bijv. alleen de linkerpagina's te lezen.Ad Anker schreef: Hoe kun je nu eenzijdig oudvaders lezen?

Ik zou dan voor de rechterkant gaan...Wandelende schreef:Bijv. alleen de linkerpagina's te lezen.Ad Anker schreef: Hoe kun je nu eenzijdig oudvaders lezen?
Want? Staan daar meer plaatjes?Jantje schreef:Ik zou dan voor de rechterkant gaan...Wandelende schreef:Bijv. alleen de linkerpagina's te lezen.Ad Anker schreef: Hoe kun je nu eenzijdig oudvaders lezen?
Dan moeten het geen Hebreeuws geschreven boeken zijn.Jantje schreef:Nee, meer tekst. Het hoofdstuk begint meestal op de rechterbladzijde.
Weet waar we het nu over hebben. Misschien nemen volgende week wel 3 predikanten tegelijk een beroep aanJantje schreef:In de voorgaande jaren was tussen de zomervakantie en deze tijd waarin we nu zitten, altijd wel één of meerdere van de predikanten die een beroep had aangenomen. Volgens mij is er in de afgelopen 5 jaar meer dan gemiddeld een predikant geweest die van standplaats wisselde. Dan kan het gebeuren dat dit nu wat minder vaak gebeurt, dan dat we gewend waren.
Maar blijkbaar niet in geloof.claus schreef:Als ik goed geteld heb, zijn er bij de Ger. Gemeenten na de zomervakantie in totaal al 50 beroepen uitgebracht, waarvoor de beroepen predikant heeft bedankt. Er lopen nu nog een stuk of 6 tot 10 beroepen. Erg schraal, als men weet dat prof. dr. Gomarus en later ook Smytegelt en anderen stelden in hun nagelaten geschriften: 'Besluitende daaruit (namelijk uit een beroeping) dat sulkx de wille des Heeren is). De Heere is niet veranderd Hij is de Onveranderlijke), maar het beroepingswerk en de resultaten ervan blijkbaar wel...Terwijl er toch altijd veel gebeden is en wordt rond het beroepingswerk...
Als er 4 gemeente de zelfde predikant beroepen, zijn er dan drie niet in geloof?refo schreef:Maar blijkbaar niet in geloof.claus schreef:Als ik goed geteld heb, zijn er bij de Ger. Gemeenten na de zomervakantie in totaal al 50 beroepen uitgebracht, waarvoor de beroepen predikant heeft bedankt. Er lopen nu nog een stuk of 6 tot 10 beroepen. Erg schraal, als men weet dat prof. dr. Gomarus en later ook Smytegelt en anderen stelden in hun nagelaten geschriften: 'Besluitende daaruit (namelijk uit een beroeping) dat sulkx de wille des Heeren is). De Heere is niet veranderd Hij is de Onveranderlijke), maar het beroepingswerk en de resultaten ervan blijkbaar wel...Terwijl er toch altijd veel gebeden is en wordt rond het beroepingswerk...
Volgens mij niet.Mannetje schreef:Kende men in de tijd van Gomarus en Smytegelt ook een predikantentekort?
Onzin. Staat er ergens een belofte in Gods Woord dat een beroep aangenomen zal worden? Zo nee, wat is de grond voor het geloof bij beroepingswerk?refo schreef:Maar blijkbaar niet in geloof.claus schreef:Als ik goed geteld heb, zijn er bij de Ger. Gemeenten na de zomervakantie in totaal al 50 beroepen uitgebracht, waarvoor de beroepen predikant heeft bedankt. Er lopen nu nog een stuk of 6 tot 10 beroepen. Erg schraal, als men weet dat prof. dr. Gomarus en later ook Smytegelt en anderen stelden in hun nagelaten geschriften: 'Besluitende daaruit (namelijk uit een beroeping) dat sulkx de wille des Heeren is). De Heere is niet veranderd Hij is de Onveranderlijke), maar het beroepingswerk en de resultaten ervan blijkbaar wel...Terwijl er toch altijd veel gebeden is en wordt rond het beroepingswerk...
Er staat nergens een belofte in Gods Woord met betrekking tot het aannemen van een beroep. Maar dat is nog iets anders dan onzin. Als de Heere zo kennelijk laat zien dat een beroep moet worden uitgebracht en op wie een beroep moet worden uitgebracht, dan kan het ook niet anders of Hij zal in die weg voorzien. Zo is het bijvoorbeeld in Apeldoorn (HHG) gegaan in 2007. Daar kunnen degenen die daar bij betrokken waren, nu nog van getuigen.eilander schreef:Onzin. Staat er ergens een belofte in Gods Woord dat een beroep aangenomen zal worden? Zo nee, wat is de grond voor het geloof bij beroepingswerk?refo schreef:Maar blijkbaar niet in geloof.claus schreef:Als ik goed geteld heb, zijn er bij de Ger. Gemeenten na de zomervakantie in totaal al 50 beroepen uitgebracht, waarvoor de beroepen predikant heeft bedankt. Er lopen nu nog een stuk of 6 tot 10 beroepen. Erg schraal, als men weet dat prof. dr. Gomarus en later ook Smytegelt en anderen stelden in hun nagelaten geschriften: 'Besluitende daaruit (namelijk uit een beroeping) dat sulkx de wille des Heeren is). De Heere is niet veranderd Hij is de Onveranderlijke), maar het beroepingswerk en de resultaten ervan blijkbaar wel...Terwijl er toch altijd veel gebeden is en wordt rond het beroepingswerk...