Dus: "Maar goed, ik laat me toch verleiden om op dit zwartmaken te reageren. Dat was niet zo slim. Want het leidt af van waar het om gaat, dat de PVV goede oplossingen voor reële problemen heeft. En daarom onze steun verdiend"Wim Anker schreef:Blijkbaar wil het kwartje bij Parsifal niet vallen. De huidige partijen, met de duizenden beleidsambtenaren in de ministeries, hebben een denkwijze, perceptie en oplossingsrichtingen die haaks staan op wat ik wens. Verkiezingen gaan niet over concrete oplossingen, verkiezingen gaan over visies, vergezichten, kernwaarden. En dan is de huidige richting er een die ik verfoei, een die leidt tot tirannie. Dat moet veranderen. En dat kan middels verkiezingen. Dan is het mogelijk dat er een andere wind gaat waaien. En dan zal er veel mogelijk zijn. En ik vind dubbele nationaliteiten wel een probleem. Ook van Arib en Aboutaleb. Niet om hun persoon, wel om hun voorbeeld.parsifal schreef:Of laten we het over de goede oplossingen van Wilders hebben.Wim Anker schreef:
Dit soort retoriek zullen we in het RD veevlvuldig gaan zien denk ik in februari en maart als de verkiezingskoorts echt gaat losbarsten.Het zal me niet verbazen als het SGP partijkantoor en het RD opiniepanel de projectgroep "verkiezingen maart 2017" al in het leven hebben geroepen. Druk bezig alle predikanten van stal te trekken om stemmen te ronselen voor de SGP. Geen discussie op inhoud, maar dreigen.
De analyse van kav biedt m.i. voldoende aanknopingspunten tot een inhoudelijke discussie. Laten we het daarover hebben.
Zoals eerder gezegd. Bij een directe vraag over wat die goede oplossingen zijn, is 1 (mogelijke) oplossing genoemd, waarbij voor zover ik weet niet eens aannemelijk is gemaakt dat deze oplossing ook van de PVV of Wilders komt.
Overigens zien we b.v.bij de VVD - met hun grote achterban aan beleidsmakers - wat er concreet voorgesteld wordt nu ze door de PVV achtervolgd wordt. Ik stem niet PVV om hun oplossingen, wel om hun denkrichting en de mogelijkheid dat er weer een beetje normaal wordt gedacht in den Haag. Dat Den Haag beseft dat we mensen zijn en geen robots.
Samson melde afgelopen week dat de PVV stemmer de oplossingen van de gevestigde partijen verwacht. Dat klopt denk ik wel, in ieder geval voor mij. Alleen wil ik dat de PVV heel duidelijk richtinggevend wordt.
edit; Ik zie dat kav, met andere woorden en beter verwoord, dezelfde denkrichting aangeeft. Ik sluit me bij zijn posting aan.
Moeten we niet al te letterlijk nemen.
Verder is dat A4tje van Wilders behoorlijk concreet op sommige punten. 0 asielzoekers uit Islamitische landen bijvoorbeeld (Ik vraag me af hoe je dit kunt interpreteren als dat de vervolgde Christenen daar niet onder vallen). Of dat mooie "enz." bij punt 7, waar het volgt op een rijtje niet gerelateerde zaken.
Verder zie ik heus de problemen wel. Echter deze problemen moeten wel eerlijk worden aangepakt en op een Christelijke manier. Je kunt wel roepen "geen asielzoekers meer", maar als je op het zelfde moment tegen alle financiele steun voor opvang in de regio stemt in de tweede kamer, geeft dat wat mij betreft gewoon aan dat je niets geeft om de vluchteling.
Wat mij betreft sta je inderdaad geen dubbele paspoorten meer toe (al vraag ik me af voor welk probleem dat een oplossing is).
Ook sta ik heel positief tegen progressief straffen (bij herhaling na veroordeling lopen de straffen op), of geen kans op verblijfsvergunning bij bewust liegen tijdens de asielprocedure.
Ik sta zelfs positief tegen het Deense beleid van mensen laten meebetalen aan de asielprocedure als dat mogelijk is.
Ook zou ik graag zien dat er een gezamelijk Europees beleid komt waarbij mensen in de regio van conflictsituaties bij ambassades of consulaten asiel kunnen aanvragen en dat andere manieren om asiel aan te vragen je bij voorbaat kansloos maken (soort van Australisch beleid). Er zijn veel mogelijkheden, maar de voorstellen van Wilders dehumaniseren asielzoekers. Ze worden afgewezen om waar ze vandaan komen. WIlders wil het vrije woord aan banden leggen (Koran verbieden, mensen ontslaan die zijn ideeen met facisme vergelijken). Wilders ziet problemen met Marokkaanse jongens en als oplossing doet hij voorstellen die heel denigrerend zijn voor Marokkaanse meisjes. Dat laatste lijkt me juist aan te geven dat Wilders er heel duidelijk op uit is de moslims en niet-moslims verder tegen elkaar op te zetten in plaats van een oplossing zoeken waarbij de mensen die problemen veroorzaken een kleinere en kleinere minderheid worden.