De SGP - een open partij

Bertiel

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bertiel »

Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:ik hoop dat de één de ander uitnemender acht, er verzoening komt, dit ruim uitgemeten wordt in alle pers en de Heere ermee geëerd wordt
Waarom hoop je dat?
Omdat God daar mee geëerd wordt!?
ik snap je vraag niet zo, dat moet toch ons aller doel zijn
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Bogerman schreef:Als de SGP daar terugzakt naar 1 zetel en ze hebben er nu 4, dan piepen ze wel anders. Als Tom dan 4 zetels haalt.
Ik hoop dat de SGP daar geen één zetel haalt.
Wat een onvolwassen reactie zeg. Het bevestigd wel weer het een en ander.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

HersteldHervormd schreef:
Bogerman schreef:Als de SGP daar terugzakt naar 1 zetel en ze hebben er nu 4, dan piepen ze wel anders. Als Tom dan 4 zetels haalt.
Wat bevestigt (met een t!) dat?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:
Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:ik hoop dat de één de ander uitnemender acht, er verzoening komt, dit ruim uitgemeten wordt in alle pers en de Heere ermee geëerd wordt
Waarom hoop je dat?
Omdat God daar mee geëerd wordt!?
ik snap je vraag niet zo, dat moet toch ons aller doel zijn
Zou God ook op een andere manier in deze kwestie geëerd kunnen worden, dan via jouw oplossing?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

nee, God wordt niet door twist en ruzie geëerd, als dat binnen een bubbel die zich beroemd op schrift en getuigenis afspeelt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:nee, God wordt niet door twist en ruzie geëerd, als dat binnen een bubbel die zich beroemd op schrift en getuigenis afspeelt
Dat is mijn vraag niet. Maar zou er een andere uitweg zijn in deze kwestie die tot eer van God kan zijn?
TSD

Bericht door TSD »

Het zou menselijkerwijs wel een situatie kunnen opleveren waarbij een verzoeningsproces wordt geforceerd.

Dus even los van hoe GG-lid het bedoelt (dat weet ik niet natuurlijk): Als een stemming onder de leden niets oplevert, dan moet toch de stemming onder “de stemmers” wel iets doen. Nu kan het bestuur zich nog aan de gedachte vasthouden dat de aanwezige leden destijds mogelijk niet representatief waren voor de achterban.
TSD

Bericht door TSD »

Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:nee, God wordt niet door twist en ruzie geëerd, als dat binnen een bubbel die zich beroemd op schrift en getuigenis afspeelt
Dat is mijn vraag niet. Maar zou er een andere uitweg zijn in deze kwestie die tot eer van God kan zijn?
Ik denk het wel, als onrecht wordt rechtgezet.

Overigens zou ik het ook heel mooi vinden als dat wat Bertiel schetst, gebeurt, daar niet van.
Marck

Bericht door Marck »

SGP gaat zelfstandig in Amsterdam nadat CU niet meer samen wil.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Marck schreef:SGP gaat zelfstandig in Amsterdam nadat CU niet meer samen wil.
In Veere ook.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wat bevestigt (met een t!) dat?
Het bevestigt het een en ander.

Het bevestigt ook dat ik aan mijn spelling moet werken. Altijd al lastig gevonden. Geef mij maar cijfers.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Dit is net een andere duiding dan dat ik op de Socials las. Daar was het meer: SGP wil ook meedoen, wat mogelijk ten koste zal gaan van stemmers van de toch al marginale CU. Oftwel: een SGP die niet wil samenwerken en daarom zelf (weer) meedoet.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
TSD

Bericht door TSD »

Maanenschijn schreef:
Dit is net een andere duiding dan dat ik op de Socials las. Daar was het meer: SGP wil ook meedoen, wat mogelijk ten koste zal gaan van stemmers van de toch al marginale CU. Oftwel: een SGP die niet wil samenwerken en daarom zelf (weer) meedoet.
Dat is niet waar, speelde al tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen, toen heeft de SGP uiteindelijk ook zelfstandig meegedaan (lijsttrekker was de huidige wethouder in Noord-Beveland, Paula Schot). Er is toen ook een poging gedaan voor een gezamenlijke lijst, maar CU wilde niet. De CU wil alleen de SGP-stemmen, maar verder een zelfstandige CU lijst. Reden hiervoor is dat CU bang is om aan linkerkant stemmen te verliezen als het CU-SGP wordt. Daar is vanuit CU-perspectief zeker wat voor te zeggen en valt ze wellicht niet kwalijk te nemen, maar dan moet je niet gaan "huilen" als de SGP dan zelfstandig mee doet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ze is wethouder in Schouwen-Duiveland, niet in. Noord-Beveland, bij mijn weten. Maar dat terzijde.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Tiberius schreef:Ze is wethouder in Schouwen-Duiveland, niet in. Noord-Beveland, bij mijn weten. Maar dat terzijde.
Terzijde? Het kan heus geen kwaad om @TSD wat topografische kennis over de mooie provincie Zeeland bij te spijkeren hoor.

Het zijn twee heel verschillende gemeenten.
Plaats reactie