Homoseksualiteit in de refowereld
- Dodo
Re: Homoseksualiteit in de refowereld
Het verheerlijken van 'vroeger' is in ieder geval van alle tijden... En meestal niet correct.
Toch is het een tijd om opmerkzaam te zijn.Dodo schreef:Het verheerlijken van 'vroeger' is in ieder geval van alle tijden... En meestal niet correct.
Elke tijd heeft zijn zonden, en de mens van vroeger was even ver van God afgevallen als dat nu het geval is.
Toch zijn er wat dingen die onze tijd anders maken dan alle voorgaande tijden.
Laten we eens wat noemen.
Internet is al genoemd. Dat heeft grote gevolgen voor heel de samenleving. zowel voor het persoonlijk
leven als het maatschappelijk leven. Bedrijven, ziekenhuizen, gewone huishoudens, alles zou welhaast
tot stilstand komen als er een grote computeruitval zou zijn.
De computer is een instrument dat alles van Delila tot Lamain in je huiskamer kan brengen. Het is letterlijk
de wereld in huis.
En dat sluit naadloos aan aan ons werelds hart. Dat heeft gevolgen. Grote gevolgen. Wat die gevolgen zijn
is nog niet te overzien. Tot hier het item computer,
Verder zien we meer opmerkelijke zaken waar we niet zomaar aan voorbij moeten gaan.
Punt 1: de secularisatie
daaraan verbonden: een verkilling van de samenleving, een vrijwel onbeperkte vorm van vrije meningsuiting
die echter één zaak lijkt uit te sluiten.
Er zijn meer punten die onze aandacht verdienen.
Punt 2: We horen van oorlogen en geruchten van oorlogen. Op zich zijn oorlogen niet nieuw, want de eerste
oorlog is al in het paradijs gevoerd.
Maar toch hebben oorlogen in de 20e eeuw een dimensie gekregen wat ze voor dien niet hadden. Denk aan
de massavernietigingswapens, de kernbom, en veel aan computer gerelateerde technieken.
Ik las nog niet zolang geleden de stelling: Er is de laatste 100 jaar meer veranderd dab in alle jaren daarvoor.
Denk eens na.... Dat kon wel eens waar zijn.
Er zijn meer punten waarin onze tijd meer dan alle andere tijden anders is.
Ik heb al genoemd de verkilling van de liefde, maar daarnaast ook een ongeremde vrijheid op seksueel
gebied. Denk ook aan (wat we zelfs niet zo meer mogen noemen) de Sodomitische zonden.
De homoseksualiteit komt in een zeer bijzonder kader te staan als we het in de context bekijken.
Lees nu eens de kranten van de afgelopen 10 jaar: Vrijwel elke dag is dit verschijnsel in het nieuws.
Denk ook aan het felle, soms aan demonisch grenzende felheid waarmee een organisatie als het COC
zich tegen gewetensbezwaarden keert. Alsof homoseksualiteit een 'normaal gegeven' is, en wee degene
die het (wat het in feite wel is) een tegennatuurlijk zaak noemt.
Verder, een punt dat we waarnemen is de grote afval waarvan in het Woord gesproken wordt, die voorafgaat
aan de volkomen openbaring van de antichrist.
Dan de mentaliteit van ons volk hieronder. Men ziet het, maar lijkt onbewogen, stoïcijns deze dingen te
aanschouwen, zo men ze al opmerkt.
Een belangrijk punt is ook de 'kittelachtigheid' die zich alom openbaart. Men wil vaak niet meer gecorrigeerd
worden. De kerkelijke tucht wordt op veel plaatsen niet meer gehandhaafd en zelfs niet meer getolereerd.
Krijgt men een ernstige waarschuwing van een ambtsdrager, wel, dan ga ik toch naar een andere kerk
waar het allemaal wat 'vrijer' is. Hier openbaart zich de autonome mens. Geen God en geen meester,
onbeperkte vrijheid, en als die al gebonden is aan een religie, dan moet het vooral niet te strak zijn, zodat
we ons leven gewoon kunnen blijven voortzetten. Waarschuwingen wekken wrevel op, geen vernedering of
bekering.
Men wil zich niet meer laten gezeggen. Dit is een punt dat ernstiger is dan menigeen denkt. Er is een tijd
ontstaan waar alle gezag ons gaat irriteren als deze tegen onze eigen wil ingaat.
We zien dat op zowel staatkundig als op kerkelijk gebied. En wel in een mate die ongekend is. Denk ook aan
de devaluatie van het ouderlijk gezag!
Er zijn meer punten van aandacht: Denk aan het veranderende klimaat. Dit kan hongersnoden en veel
meer plagen ten gevolge hebben. Zien we dit?
Denk aan de enorm verwoestende tsunami's, aardbevingen, etc.
En dit is nog maar een klein stipje wat ik noemde van deze tijd, die zich rijp maakt voor de openbaring
van de antichrist. Tenslotte ook hoe het oordeel begint van het huis Gods.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Mooi gezegd, DIA.
- SecorDabar
Ja, wat waarde vriend DIA schrijft kan mijn waardering hebben.sirdanilot schreef:Mooi gezegd, DIA.

Toch weet ik door mijn werk dat er vroeger, en dan spreek ik over de periode 1900-1950
heel veel strafdelicten waren op het gebied van homosexualiteit.
Hoewel genoemde zaken min of meer verborgen waren, kwam het in alle bevolkingsgroepen voor.
Juist door het isolement waarin men zich bevond, bleef alles lange tijd verborgen.
Homosexualiteit kwam ook toen veel voor in specifieke mannenberoepen als
vissers, matrozen, militairen, en landbouwknechten en mijnwerkers.
Waarbij door het langdurig ontbreken van vrouwen er kameraadschappelijke liefdesverhoudingen ontstonden.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Dat was nog in de tijd dat negers geen mensen waren.SecorDabar schreef:Ja, wat waarde vriend DIA schrijft kan mijn waardering hebben.sirdanilot schreef:Mooi gezegd, DIA.![]()
Toch weet ik door mijn werk dat er vroeger, en dan spreek ik over de periode 1900-1950
heel veel strafdelicten waren op het gebied van homosexualiteit.
Hoewel genoemde zaken min of meer verborgen waren, kwam het in alle bevolkingsgroepen voor.
Juist door het isolement waarin men zich bevond, bleef alles lange tijd verborgen.
Homosexualiteit kwam ook toen veel voor in specifieke mannenberoepen als
vissers, matrozen, militairen, en landbouwknechten en mijnwerkers.
Waarbij door het langdurig ontbreken van vrouwen er kameraadschappelijke liefdesverhoudingen ontstonden.
Toch denk ik dat ons als gereformeerde gezindte ook veel schuld treft... Maar we gaan nu wel off-topic... Schuld ook aan de secularisatie!
Doordat we ons afgezonderd hebben zijn we ook minder zichtbaar in de maatschappij. We werken vaak ook nog eens bij een christelijke werkgever... We gaan naar een refoschool en winkelen bij refo ondernemers en gaan erbij of ermee op vakantie.
Stel je eens voor die slaven die aan het werk waren voor die Romeinse man die van God nog gebod wist....
Hij zag iets... Hij zag hoe getrouw die slaaf zijn werk deed, niet stelende en geen kwaad sprak. Trouw was etc... Het kon haat bewerkstelligen maar het gebeurde ook dat zo'n huisgezin toch tot geloof kwam.... En het leven dus radicaal veranderde....
Een zoutend zout, een licht op de berg.....
Nu wordt ik expres een beetje zwart wit, maar probeer daarmee wel iets aan te geven!
Wij sluiten ons op in onze refoburchten. Besloten en voor buitenstaanders moeilijk te begrijpen! En zijn zo geen zout voor de aarde.
We zijn hartelijk en liefdevol voor elkaar. Maat zien onze naaste die met piercing en spijkerbroek loopt niet staan, laat staan dat ze welkom zijn. We wijzen op de zonde van de wereld maar durven het gesprek met onze buitenkerkelijke buurman niet aan te gaan!
We willen het liefst alleen werken voor een christelijke werkgever... Waardoor er weer geen contact is met de wereld.
We gaan in onze vrije tijd om met gelijkgezinden... Ipv dat we op de camping onszelf zijn en juist in die vrije tijd zo tot een gesprek kunnen komen om te vertellen in Wie en uit Wie we leven!
We zijn met onze refocultuur zo materialistisch als maar zijn kan. Dat het delen met de minde bedeelde, die buiten de refokringen valt, er maar bekaaid afkomt!
We laten de godsdienstige opvoeding over aan school en kerk...
Hoeveel leugen en bedrog is er niet binnen het refohandeltje naar de buitenwereld! Wat gaat daarvan uit?
Dat de haat groter zal worden is een waarheid. Maat dat er zoveel onkunde is in de buitenwereld Wbt christelijke normen en waarde betreft, is ook onze schuld. Misschien wel door ons reformatorisch kloosterleven dat we zelf met elkaar gecreëerd hebben?
En ja, de ontwikkeling die Dia beschrijft is waar. Maar laten we nu eens voordat we gaan wijzen onze hand in eigen boezem steken! Het bij de Heere brengen en conclusies trekken!
Wat erg als er straks gezegd moet worden. Zout, maar gij was smakeloos? Maar willen wij zelf nog wel gecorrigeerd worden? Of versterken we alleen maar onze vesting nog meer?
Doordat we ons afgezonderd hebben zijn we ook minder zichtbaar in de maatschappij. We werken vaak ook nog eens bij een christelijke werkgever... We gaan naar een refoschool en winkelen bij refo ondernemers en gaan erbij of ermee op vakantie.
Stel je eens voor die slaven die aan het werk waren voor die Romeinse man die van God nog gebod wist....
Hij zag iets... Hij zag hoe getrouw die slaaf zijn werk deed, niet stelende en geen kwaad sprak. Trouw was etc... Het kon haat bewerkstelligen maar het gebeurde ook dat zo'n huisgezin toch tot geloof kwam.... En het leven dus radicaal veranderde....
Nu wordt ik expres een beetje zwart wit, maar probeer daarmee wel iets aan te geven!
Wij sluiten ons op in onze refoburchten. Besloten en voor buitenstaanders moeilijk te begrijpen! En zijn zo geen zout voor de aarde.
We zijn hartelijk en liefdevol voor elkaar. Maat zien onze naaste die met piercing en spijkerbroek loopt niet staan, laat staan dat ze welkom zijn. We wijzen op de zonde van de wereld maar durven het gesprek met onze buitenkerkelijke buurman niet aan te gaan!
We willen het liefst alleen werken voor een christelijke werkgever... Waardoor er weer geen contact is met de wereld.
We gaan in onze vrije tijd om met gelijkgezinden... Ipv dat we op de camping onszelf zijn en juist in die vrije tijd zo tot een gesprek kunnen komen om te vertellen in Wie en uit Wie we leven!
We zijn met onze refocultuur zo materialistisch als maar zijn kan. Dat het delen met de minde bedeelde, die buiten de refokringen valt, er maar bekaaid afkomt!
Hoeveel leugen en bedrog is er niet binnen het refohandeltje naar de buitenwereld! Wat gaat daarvan uit?
Dat de haat groter zal worden is een waarheid. Maat dat er zoveel onkunde is in de buitenwereld Wbt christelijke normen en waarde betreft, is ook onze schuld. Misschien wel door ons reformatorisch kloosterleven dat we zelf met elkaar gecreëerd hebben?
En ja, de ontwikkeling die Dia beschrijft is waar. Maar laten we nu eens voordat we gaan wijzen onze hand in eigen boezem steken! Het bij de Heere brengen en conclusies trekken!
Wat erg als er straks gezegd moet worden. Zout, maar gij was smakeloos? Maar willen wij zelf nog wel gecorrigeerd worden? Of versterken we alleen maar onze vesting nog meer?
-
^ Ook dat is zeer zeker waar.
Een kloosterleven of een kluizenaarsbestaan hoeven we niet te zoeken. Ik denk dat degene die geen compromis met de wereldlien75 schreef:Toch denk ik dat ons als gereformeerde gezindte ook veel schuld treft... Maar we gaan nu wel off-topic... Schuld ook aan de secularisatie!
kan sluiten vanzelf wel wordt buitengesloten.
Enkele jaren geleden sprak de dominee over Jesaja 26 de laatste verzen, het was in een biddag- of dankdagdiesnt
Deze tekst:
20 71Ga heen, Mijn volk, ga in uw binnenste kamers, en sluit uw deuren 72na u toe; verberg u c als een klein ogenblik, totdat de gramschap overga.
71 Tot hiertoe heeft geduurd de lofzang van het volk Gods; nu voortaan spreekt God de Heere, of de profeet in Gods Naam, de kerk vermanende dat zij nog een weinig geduld hebbe, totdat de tijd harer verlossing gekomen zij.
72 Hebr. voor u, als 2 Kon. 4:4.
c 2 Kor. 4:17.
21 Want zie, de HEERE zal 73uit Zijn plaats uitgaan om de ongerechtigheid van de inwoners der aarde 74over hen te bezoeken; en de aarde zal 75haar bloed ontdekken en zal haar doodgeslagenen niet langer bedekt houden.
73 Dat is, uit den hemel, Micha 1:3. Rom. 1:18.
74 Dat is, de Heere zal van den hemel het bloed Zijns volks, hetwelk de vijanden vergoten hebben, wreken.
75 Zie de aantt. Gen. 4 op vers 10. Job 16 op vers 18.
PS Met wat meer lettertypes zouden we op dit forum meer presentatiemogelijkheden hebben.
als de letters niet nog groter dan woorden......asjeblieft, moet me bril afzetten hiervoor om het te kunnen lezen.... 

Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Daarom zette ik er ook een PS onder.MoesTuin schreef:als de letters niet nog groter dan woorden......asjeblieft, moet me bril afzetten hiervoor om het te kunnen lezen....
De lay-out mogelijkheden zijn hier vrij beperkt.
Je kunt zelf de lettergrootte instellen. Als je kiest voor een alternatieve lettergrootte, verschijnt in de [] voor je tekst [size=xxx] hoe hoger xxx, hoe groter de letters.-DIA- schreef:Daarom zette ik er ook een PS onder.MoesTuin schreef:als de letters niet nog groter dan woorden......asjeblieft, moet me bril afzetten hiervoor om het te kunnen lezen....
!
Dat weet ik, en daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Maar ik ben zelf gewend om documenten netjes op te maken.Zita schreef:Je kunt zelf de lettergrootte instellen. Als je kiest voor een alternatieve lettergrootte, verschijnt in de [] voor je tekst [size=xxx] hoe hoger xxx, hoe groter de letters.-DIA- schreef:Daarom zette ik er ook een PS onder.MoesTuin schreef:als de letters niet nog groter dan woorden......asjeblieft, moet me bril afzetten hiervoor om het te kunnen lezen....
Daarvoor ontbreken, ondanks dat de lettergrootte kan worden veranderd, en men woorden kan onderstrepen,
cursiveren of vette letters gebruiken, toch de mogelijkheden om er echt iets nets van te maken.
-Ontopic!-
Quote R v Kooten (het 7e gebod;gij zult niet echtbreken):
........De homofiele gerichtheid zelf zou ik niet in strenge zin als zonde willen bestempelen. Het is niet te herleiden tot een een persoonlijke zonde...........zij is als zodanig wel gevolg van de zondeval. Zij is immers niet te herleiden tot Gods eigen schepping, maar alleen te verklaren vanuit de ontwrichting door de zondeval.Zo dragen wij samen en afzonderlijk de schuld in Adam voor alle verschrikkelijke gevolgen die lichamelijk psychisch en geestelijk kunnen zijn..............
Het boek bevat 50 bladzijden over homosexualiteit en items daarom heen.
In verband met de brede persoonlijke problematiek van homosexuelen (een inkijk in hun persoonlijke leven) beveel ik het onderstaande boek van harte aan.
Dit boek is op Marktplaats en antquarisch aan te schaffen.
Heb het vanwege ziekte deze week kunnen lezen.
Noodzakelijke literatuur voor een ieder die over deze materie nadenkt en mee wil praten.
De Homosexueelen
35 biografieen
verzameld en ingeleid door Mr.Dr. Benno Stokvis
Uitgegeven in 1939 bij De Tijdstroom te Lochem
h.g
Learsi
Aanbevelingswaardig te lezen:
........De homofiele gerichtheid zelf zou ik niet in strenge zin als zonde willen bestempelen. Het is niet te herleiden tot een een persoonlijke zonde...........zij is als zodanig wel gevolg van de zondeval. Zij is immers niet te herleiden tot Gods eigen schepping, maar alleen te verklaren vanuit de ontwrichting door de zondeval.Zo dragen wij samen en afzonderlijk de schuld in Adam voor alle verschrikkelijke gevolgen die lichamelijk psychisch en geestelijk kunnen zijn..............
Het boek bevat 50 bladzijden over homosexualiteit en items daarom heen.
In verband met de brede persoonlijke problematiek van homosexuelen (een inkijk in hun persoonlijke leven) beveel ik het onderstaande boek van harte aan.
Dit boek is op Marktplaats en antquarisch aan te schaffen.
Heb het vanwege ziekte deze week kunnen lezen.
Noodzakelijke literatuur voor een ieder die over deze materie nadenkt en mee wil praten.
De Homosexueelen
35 biografieen
verzameld en ingeleid door Mr.Dr. Benno Stokvis
Uitgegeven in 1939 bij De Tijdstroom te Lochem
h.g
Learsi
Aanbevelingswaardig te lezen:
-
Ik denk dat het te vergelijken is met iets als Gilles de la Tourette. Het is niet een zonde om het te hebben, maar de gevolgen ervan kunnen zondig zijn (bijvoorbeeld vloeken in het geval van Gilles de la Tourette).
Zou het ook te vergelijken zijn met autisme?sirdanilot schreef:Ik denk dat het te vergelijken is met iets als Gilles de la Tourette. Het is niet een zonde om het te hebben, maar de gevolgen ervan kunnen zondig zijn (bijvoorbeeld vloeken in het geval van Gilles de la Tourette).