Wist je dat........[4]
Re: Wist je dat........[4]
Ik vind het een heel indringend stuk, om over na te denken !
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- Neeltje Jans
Hoezo dan?? Omdat dit er staat? En dan spreekt Jezus de zeer indringende woorden: „Neen, zij, maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen insgelijks vergaan." Ik dat heeft niks te maken met belachelijk maken door dit artikel, maar met belachelijk maken om het Woord, en dat gebeurt sowieso.tukkertje schreef:Omdat met zo'n commentaar de criticasters weer uitstekend voer hebben om de gereformeerde gezindte weer eens belachelijk te maken.Neeltje Jans schreef:Waarom maakt het refdag zich belachelijk volgens jou?tukkertje schreef:Het refdag zichzelf weer eens volkomen belachelijk maakt. http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... m_1_575411
Neeltje Jans, moeder van 4
Volstrekt oneens met je beoordeling. Sinds wanneer is de maatstaf of de criticasters het slikken of niet? Dan kan het hele evangelie (een aanstoot voor de mens) de prullenbak in.tukkertje schreef:Het refdag zichzelf weer eens volkomen belachelijk maakt. http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... m_1_575411
Het RD zegt niets anders dan wat Jezus zei rond de vraag over degenen die vermoord waren door Pilatus in de tempel en over de toren van Siloam.
Alle commotie bewijst vooral dat veel mensen het christendom accepteren zo lang het neutraal en 'grijs' is. Het oordeel van God is een van de belangrijkste dingen in de Bijbel. Dat iedereen nu plotseling zo verontwaardigd doet over deze column bewijst alleen dat ze nog nooit hebben nagedacht over wat het christelijk geloof eigenlijk zegt als ze zeggen 'Die zal wederkomen om te oordelen'. Christenen mogen prima over oordeel en straf spreken, maar o wee als het opeens wordt verbonden aan het werkelijke leven. Elke zondag zeggen honderden predikanten in Nederland dat buiten Christus de dood is. Niemand praat erover. Maar als plotseling bij de werkelijke dood wordt gezegd wat de oorzaak van de dood is, zijn de poppen aan het dansen.
Verder waarschuwt het RD juist voor een direct verbinden van deze gebeurtenissen aan Gods straf.
Ik ben het erg eens met het commentaar. Elke christen die zich hier voor schaamt, moet het evangelie her-overdenken.
Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...
Toch zielig om een moeder een stofzuiger of keukenmachine te geven, of om vader een hark of tuinslang te geven
Toch zielig om een moeder een stofzuiger of keukenmachine te geven, of om vader een hark of tuinslang te geven

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Neeltje Jans
Nou... ik was er blij mee, had ze dan ook zelf op mijn lijstje gezet. Zelf kon ik die dingen niet kopen.Orchidee schreef:Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...
Dat kan, maar ik heb dan liever een persoonlijk kaartje of een klein bloemetje waarin je toch iets persoonlijks neerzet, want bijv. een stofzuiger is voor iedereen nodig en daar heeft iedereen in het gezin plezier van, en jij met er meestal mee werken, en ik vind dat je op je verjaardag, of ander tijdstip, mag natuurlijk ook zomaar eens, best weleens verwend mag wordenNeeltje Jans schreef:Nou... ik was er blij mee, had ze dan ook zelf op mijn lijstje gezet. Zelf kon ik die dingen niet kopen.Orchidee schreef:Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
...5 jaar geleden In Irkoetsk, in Rusland, een Airbus A310 neerstortte?
...er minstens 124 mensen, waaronder ook westerlingen, omkwamen?
...Soedan vandaag gesplitst is in Noord-Soedan en Zuid-Soedan?
...195 jaar geleden Argentinië zich onafhankelijk verklaarde van Spanje?
...265 jaar geleden Filips V (62), koning van Spanje overleed?
...het vorig jaar ruim 36 graden werd?
...Ds.H.Lassche(HHK Rijssen) vanmiddag kletsnat is geregend?
...dit gebeurde tijdens een kleine stortbui die fietstocht voor Adullam hier teisterde?
...dit van mijn ouders hoorde?
...hij heus niet de enige was(natuurlijk)?
...er minstens 124 mensen, waaronder ook westerlingen, omkwamen?
...Soedan vandaag gesplitst is in Noord-Soedan en Zuid-Soedan?
...195 jaar geleden Argentinië zich onafhankelijk verklaarde van Spanje?
...265 jaar geleden Filips V (62), koning van Spanje overleed?
...het vorig jaar ruim 36 graden werd?
...Ds.H.Lassche(HHK Rijssen) vanmiddag kletsnat is geregend?

...dit gebeurde tijdens een kleine stortbui die fietstocht voor Adullam hier teisterde?
...dit van mijn ouders hoorde?
...hij heus niet de enige was(natuurlijk)?
Ik vroeg mijn eerste verjaardag in ons huwelijk ook dingen voor het huishouden. Memento zei dat hij dit echt niet leuk vond. Hij zei: daar moet je toch mee werken, koop liever iets wat je echt heel leuk vind. Sinds dien krijg ik dus stofzuigers e.d. buiten m'n verjaardag om. Veel leuker...Orchidee schreef:Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hoeveel stofzuigers heb jij inmiddels danvlinder schreef:Ik vroeg mijn eerste verjaardag in ons huwelijk ook dingen voor het huishouden. Memento zei dat hij dit echt niet leuk vond. Hij zei: daar moet je toch mee werken, koop liever iets wat je echt heel leuk vind. Sinds dien krijg ik dus stofzuigers e.d. buiten m'n verjaardag om. Veel leuker...Orchidee schreef:Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder schreef:Ik vroeg mijn eerste verjaardag in ons huwelijk ook dingen voor het huishouden. Memento zei dat hij dit echt niet leuk vond. Hij zei: daar moet je toch mee werken, koop liever iets wat je echt heel leuk vind. Sinds dien krijg ik dus stofzuigers e.d. buiten m'n verjaardag om. Veel leuker...Orchidee schreef:Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...

Eens!Orchidee schreef:Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...
Al heeft mijn moeder aan een van mijn zusjes, die trouwplannen heeft, bij wijze van grapje en bij gebrek aan betere ideeen wel een emmer vol met de vreselijkste huishoudattributen gegeven. Dweil, spons, zeem, ramenwistrekkerding, schuursponsjes, vaatdoeken, wcborstel, huishoudhandschoenen enzovoorts. En ze vond het nog leuk ook.

- Neeltje Jans
Ook dat kan ik me voorstellen, dan krijg je toch het gevoel dat het echt wordt? (even er van uitgaande dat ze nog thuis woont)Zita schreef:Eens!Orchidee schreef:Even een schot voor de boeg...ik wil echt nooit huishoudelijke kadootjes, en zal ze ook beslist nooit aan iemand geven, omdat, dat dingen zijn waar het hele gezin of meerderen profijt van hebben, en je dat gewoon nodig hebt voor het huishouden en is niet iets persoonlijks voor de persoon zelf...
Al heeft mijn moeder aan een van mijn zusjes, die trouwplannen heeft, bij wijze van grapje en bij gebrek aan betere ideeen wel een emmer vol met de vreselijkste huishoudattributen gegeven. Dweil, spons, zeem, ramenwistrekkerding, schuursponsjes, vaatdoeken, wcborstel, huishoudhandschoenen enzovoorts. En ze vond het nog leuk ook.
- Katharina van Bora
...Jean en henriët net even langs kwamen.
...dat altijd weer gezellig is.
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Katharina van Bora schreef:...Jean en henriët net even langs kwamen.

dank je
de rust weergekeerd;):)?!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
De voorbereiding voor het maag en darmonderzoek DV dinsdag begonnen zijn...
De buikkrampen niet van de lucht zijn...
Nog een zware dag te gaan en dan de volgende dag de onderzoeken en dan maar hopen dat de uitslagen van de onderzoeken mee mogen vallen
De buikkrampen niet van de lucht zijn...
Nog een zware dag te gaan en dan de volgende dag de onderzoeken en dan maar hopen dat de uitslagen van de onderzoeken mee mogen vallen
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !