Homoseksualiteit

huisman

Re: Homoseksualiteit

Bericht door huisman »

Dankbaar dat de RKK nog wel een Bijbels tegengeluid laat horen

https://www.rd.nl/artikel/1059334

Hoelang zou het nog duren dat ook pedofile geaccepteerd moet worden als een zondeloze geaardheid?

We zijn iig aardig de weg kwijt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

@ profesto Dat mensen ongenuanceerd verbanden leggen, beaam ik volkomen. Wat mij meer zorgen baart is dat de weerstand tegen de huidige gang van zaken ook steeds meer komt uit seculiere hoek en vanuit vakgenoten.
Laatst gewijzigd door merel op 12 apr 2024, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving van werk, kerk, school en dorp die transgender is of hiermee te maken heeft voorzover ik weet.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef: 12 apr 2024, 12:25 @ profesto Dat mensen ongenuanceerd verbanden leggen, beaam ik volkomen. Wat mij meer zorgen baart is dat de weerstand tegen de huidige gang van zaken ook steeds meer komt uit seculiere hoek en vanuit vakgenoten.
Dat is toch juist positief of begrijp ik je nu verkeerd?
merel

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 12 apr 2024, 12:25 Ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving van werk, kerk, school en dorp die transgender is of hiermee te maken heeft voorzover ik weet.
Ik inmiddels een handje vol mensen. De eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam was in mijn jeugd toen de zoon van een ouderling in onze kerk in transitie ging. Ik weet dat deze person ook gerekend kan worden tot de spijtoptanten.
merel

Bericht door merel »

huisman schreef: 12 apr 2024, 12:21 Dankbaar dat de RKK nog wel een Bijbels tegengeluid laat horen

Hoelang zou het nog duren dat ook pedofile geaccepteerd moet worden als een zondeloze geaardheid?

In het tv programma 'andere tijden' was een item dat men in de jaren '70 en '80 geprobeerd heeft om dit legaal te maken. In de tweede kamer zijn hieromtrent zelfs wetten in de maak geweest. Nederland liep voorop in deze lobby.

Ik vraag mij trouwens wel af waarom je een item over pedofilie in het topic homoseksualiteit plaatst.
Laatst gewijzigd door merel op 12 apr 2024, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
merel

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 12 apr 2024, 12:26
merel schreef: 12 apr 2024, 12:25 @ profesto Dat mensen ongenuanceerd verbanden leggen, beaam ik volkomen. Wat mij meer zorgen baart is dat de weerstand tegen de huidige gang van zaken ook steeds meer komt uit seculiere hoek en vanuit vakgenoten.
Dat is toch juist positief of begrijp ik je nu verkeerd?

Ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijkt. Het baart mij zorgen dat men blijkbaar doorgaat met bepaalde medische behandelingen terwijl daar veel kritiek op is vanuit wetenschappelijke hoek. Hoeveel slachtoffers levert dit op?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 12 apr 2024, 12:21 Dankbaar dat de RKK nog wel een Bijbels tegengeluid laat horen

Ik vind het bezwaarlijk dat je schrijft over geaardheid in relatie tot zonden.
parsifal

Bericht door parsifal »

merel schreef: 12 apr 2024, 12:31

In het tv programma 'andere tijden' was een item dat men in de jaren '70 en '80 geprobeerd heeft om dit legaal te maken. In de tweede kamer zijn hieromtrent zelfs wetten in de maak geweest. Nederland liep voorop in deze lobby.
Pedofilie is een heel ander verhaal dan homoseksualiteit en de problemen zijn gedeeltelijk anders dan geslachtsverandering. Er is nu veel meer aandacht voor ongelijkheid in relaties (ook verhoudingen op werkvloer, docent-student etc liggen veel gevoeliger nu dan 20 jaar geleden). Bij geslachtsverandering is het natuurlijk een probleem als een proces wordt ingezet terwijl de betrokkene nog niet oud genoeg wordt geacht om een lening af te sluiten, alcohol te drinken, of te stemmen.

Trouwens ik blijf het problematisch vinden om homoseksualiteit en geslachtsverandering in een zelfde topic te bespreken. Natuurlijk hebben de groepen elkaar omarmd door LHTB etc in een afkorting op te nemen, maar het gaat toch echt om verschillende zaken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto

Bericht door Profesto »

Mee eens.
Er zijn overlappen. Maar ook veel verschillen.

@huisman, ik vind dat je je steeds minder serieus opstelt in deze discussie. Eerst al die omgefundeerde koppeling van transitie aan suïcide en nu deze bijdrage over pedofilie. Ik vind dat je je daarmee diskwalificeert als serieuze deelnemer in deze discussie.
Profesto

Bericht door Profesto »

Dat klopt, maar die weerstand wordt ook selectief uitgelegd door het 'tegenkamp'.
De voorbehouden die in onderzoeken worden gedaan worden niet gelezen en er worden veel te grote conclusies gehangen aan de onderzoeken.

Het is goed dat de Nederlandse procedure onder de loep genomen wordt. Ik vertrouw erop dat de Nederlandse wetenschappers daar notie van nemen en hun aanpak indien nodig verbeteren.
Dat heeft wel tijd nodig en soms aanvullend onderzoek.
Laatst gewijzigd door Profesto op 12 apr 2024, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Tja, niet alles wat abnormaal is, is hetzelfde. Tegelijk valt het wel allemaal onder de noemer abnormaal.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik zou dat wat netter omschrijven. Mijn referentiekader is de bijbelse huwelijk van één vrouw met één man en dat dit een scheppingsgave is die je niet kan ombuigen naar wat dan ook. Alle letters in de LHBTetc definitie zijn daar op een of andere manier aan tegengesteld en vervullen op allerlei ethische deelonderwerpen ook dezelfde functie.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 12 apr 2024, 13:26 Mee eens.
Er zijn overlappen. Maar ook veel verschillen.

@huisman, ik vind dat je je steeds minder serieus opstelt in deze discussie. Eerst al die omgefundeerde koppeling van transitie aan suïcide en nu deze bijdrage over pedofilie. Ik vind dat je je daarmee diskwalificeert als serieuze deelnemer in deze discussie.
Als je die koppeling ontkent ben jij idd geen serieuze gesprekspartner.

Ik had trouwens deze D66-achtige opmerking wel verwacht. Die kunnen ook niet tegen een ander geluid.

Ik doe idd niet met de mainstream opvatting. Ik schaar mij achter wat de RKK onlangs naar buiten heeft gebracht over deze problematiek.
Ik plaatste daar een link naar maar verwacht dat dit heldere spreken velen tegen de borst stuit.
Verder laat ik mij informeren door Bijbels beraad m/v.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

In dat stuk wordt, voor zover ik het kan lezen, pedofilie helemaal niet genoemd. Waarom haal je het dan aan als ware dat het Vaticaan daar uitspraken over heeft gedaan?
Plaats reactie