Gereformeerde Gemeenten

Ararat

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ararat »

Vrienden, zitten jullie niet te roeren in iets wat mogelijk een beerput zou kunnen zijn? Jaja, ik weet het, ik hóef dit niet te lezen, maar... enfin :)
Job

Bericht door Job »

Ararat schreef: 19 apr 2023, 20:07 Vrienden, zitten jullie niet te roeren in iets wat mogelijk een beerput zou kunnen zijn? Jaja, ik weet het, ik hóef dit niet te lezen, maar... enfin :)
Klopt, en ik voel me verantwoordelijk als oplichter :fi van het deksel.
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: 19 apr 2023, 20:54
Ararat schreef: 19 apr 2023, 20:07 Vrienden, zitten jullie niet te roeren in iets wat mogelijk een beerput zou kunnen zijn? Jaja, ik weet het, ik hóef dit niet te lezen, maar... enfin :)
@Ararat heeft gelijk.
Ik had niet met een stok in de beerput moet roeren ;)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef: 19 apr 2023, 21:01
@Ararat heeft gelijk.
Tsja, met alle respect Job, als je er zoveel posts aan meent te moeten weiden, dan heeft het 'had niet moeten roeren' wel wat wrangs.
Job

Bericht door Job »

Zeeuw schreef: 19 apr 2023, 21:43
@Ararat heeft gelijk.
Tsja, met alle respect Job, als je er zoveel posts aan meent te moeten weiden, dan heeft het 'had niet moeten roeren' wel wat wrangs.
Daar heb je gelijk in. Dat heb ik in het vuur van mijn verontwaardiging gedaan.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Job schreef: 19 apr 2023, 21:48
Zeeuw schreef: 19 apr 2023, 21:43

@Ararat heeft gelijk.
Daar heb je gelijk in. Dat heb ik in het vuur van mijn verontwaardiging gedaan.
Jullie hebben het uit liefde tot het kerkverband waar je toe behoort gedaan. Neem het jullie zelf a.u.b. niet te kwalijk.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Er zou sowieso meer openheid in de classisverslagen moeten zijn in de GG. Het valt mij altijd op hoe nietszeggend die verslagen zijn, terwijl je dan achteraf soms hoort dat er wel degelijk nuttige of scherpe discussies zijn gevoeld. Wees daar dan gewoon eerlijk over en beschrijf dat op een zakelijke manier in de Saambinder.
GGotK

Bericht door GGotK »

Erskinees schreef: 20 apr 2023, 13:25 Er zou sowieso meer openheid in de classisverslagen moeten zijn in de GG. Het valt mij altijd op hoe nietszeggend die verslagen zijn, terwijl je dan achteraf soms hoort dat er wel degelijk nuttige of scherpe discussies zijn gevoeld. Wees daar dan gewoon eerlijk over en beschrijf dat op een zakelijke manier in de Saambinder.
Zijn de classisverslagen van andere kerkverbanden kwalitatief beter/duidelijker/eerlijker? Ik heb er wel eens een paar gelezen van andere kerkverbanden, maar ik bespeurde hetzelfde fenomeen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Vraag me af of er in de HHK wel openbare verslagen zijn van de classisvergaderingen. Van de GS staat een vrij summier verslag in het landelijke kerkblad.
Het meeste is aardig dichtgetimmerd na 2004.
Edit: begrijp van iemand dat de classisvergaderingen wel te bezoeken zijn als je je aanmeldt.
Laatst gewijzigd door Henk J op 20 apr 2023, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mistig

Bericht door Mistig »

Erskinees schreef: 20 apr 2023, 13:25 Er zou sowieso meer openheid in de classisverslagen moeten zijn in de GG. Het valt mij altijd op hoe nietszeggend die verslagen zijn, terwijl je dan achteraf soms hoort dat er wel degelijk nuttige of scherpe discussies zijn gevoeld. Wees daar dan gewoon eerlijk over en beschrijf dat op een zakelijke manier in de Saambinder.
Het vreemde is, dat wanneer je oude Saambinders leest, je heel uitgebreide verslagen tegen komt.
Ook over bepaalde meningsverschillen en wie ergens wat van vond. Heel interessant overigens.
Misschien ook niet altijd, dat weet ik niet; maar het is me wel eens opgevallen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Mistig schreef: 20 apr 2023, 14:41
Het vreemde is, dat wanneer je oude Saambinders leest, je heel uitgebreide verslagen tegen komt.
Ook over bepaalde meningsverschillen en wie ergens wat van vond. Heel interessant overigens.
Misschien ook niet altijd, dat weet ik niet; maar het is me wel eens opgevallen.
Het scheelt ongetwijfeld veel discussie, ook hier;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
MGG

Bericht door MGG »

Henk J schreef: 20 apr 2023, 14:06 Vraag me af of er in de HHK wel openbare verslagen zijn van de classisvergaderingen. Van de GS staat een vrij summier verslag in het landelijke kerkblad.
Edit: begrijp van iemand dat de classisvergaderingen wel te bezoeken zijn als je je aanmeldt.
Verstandig. Wat mij betreft stopt de GG ook met de verslagen in de Saambinder. De relevantie is laag en het levert een hoop praatjes en bemoeizucht op.
Hetzelfde zie je met de cijfers op GG info. Als de GG net als andere kerken wat minder transparant is over zulke zaken, dan wordt er ook minder over gepraat.
Henk J

Bericht door Henk J »

Anderzijds werden in het laatste verslag wel namen genoemd rondom wie wat zei over bijvoorbeeld de vertalingen.
Ik denk dat de GG vooral de geforceerde eenheid wat los moet laten, dat geeft ontspanning. Uiteindelijk heeft de GG meer dan 100.000 leden en 60 predikanten ongeveer. Dat wordt nooit een eenheidsworst.
MGG

Bericht door MGG »

Henk J schreef: 20 apr 2023, 22:27 Anderzijds werden in het laatste verslag wel namen genoemd rondom wie wat zei over bijvoorbeeld de vertalingen.
Ik denk dat de GG vooral de geforceerde eenheid wat los moet laten, dat geeft ontspanning. Uiteindelijk heeft de GG meer dan 100.000 leden en 60 predikanten ongeveer. Dat wordt nooit een eenheidsworst.
Volgens mij worden alleen bij verslagen van de GS namen genoemd.
GGotK

Bericht door GGotK »

MGG schreef: 20 apr 2023, 21:41
Henk J schreef: 20 apr 2023, 14:06 Vraag me af of er in de HHK wel openbare verslagen zijn van de classisvergaderingen. Van de GS staat een vrij summier verslag in het landelijke kerkblad.
Verstandig. Wat mij betreft stopt de GG ook met de verslagen in de Saambinder. De relevantie is laag en het levert een hoop praatjes en bemoeizucht op.
Hetzelfde zie je met de cijfers op GG info. Als de GG net als andere kerken wat minder transparant is over zulke zaken, dan wordt er ook minder over gepraat.
Ik vind de classisverslagen wel nuttig, hoe summier ook. Ook de website van de GG met alle informatie vind ik waardevol en praktisch. Het is een mooie, overzichtelijke website, zeker in vergelijking met andere kerkverbanden. Als het minder transparant zijn zou leiden tot minder praatjes over middelmatige zaken en meer over hoofdzaken, dan zou ik daar wel een voorstander voor zijn. Maar helaas werkt dat niet zo bij ons als mensenkinderen.
Plaats reactie