Hoe was je zondag [2]?

huisman

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door huisman »

Tekst voor de prediking morgendienst: ds. H.C. Bezemer
1 Samuël 6: 20

Thema en punten van de morgendienst
Wie kan voor de HEERE bestaan?
1. Wie bij Gods heiligheid sterft
2. Wie bij Gods heiligheid leeft

Tekst voor de prediking middagdienst: ds. C.P. de Boer
HC 25

Thema en punten van de middagdienst

De troost van Gods sacramenten
1. De troost van Gods teken
2. De troost van Gods zegel
3. De troost van Gods belofte

Beide diensten gaan mee deze week in.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Gisterenmorgen voorbereiding op de bediening van het heilig avondmaal.
Psalm 32, tekst vers 1-5
Een onderwijzing van de Almachtige
1. Welgelukzalig!
2. Aansporing

Gisteravond 1 Kor 15: 42-58 - HC Z. 17
Christus Victor!
1. De dood overwonnen
2. de schat binnengehaald

punt 3 het nieuwe leven komt volgende week.

twee eerlijke en heerlijke preken, genoeg stof om voorbereiding mee te houden.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
CBG

Bericht door CBG »

Ik deel niet vaak iets over de zondag, maar deze is het delen waard.

Gisteren ging in onze gemeente kandidaat GH Koppelman twee keer voor en het waren beide prachtige preken over de gelijkenis van de verloren zoon.
's ochtends over de jongste zoon, 's middags over de oudste zoon. De preken zijn het waard terug te luisteren.

https://kerkdienstgemist.nl/stations/10 ... Genemuiden
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Gisterochtend bediening Heilig Avondmaal
Psalm 32, tekst: 6-11
aan de tafels werd openbaring 22 gelezen

Gisteravond nabetrachting en dankzegging
Kol 3
Zoeken en bedenken
1. de troost en de zekerheid vna het zoeken en bedenken
2. brengt ons bij Christus

Een heerlijke zondag gehad, de hemel daalde af en gaf mild en overvloedig!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mistig

Bericht door Mistig »

Bertiel schreef: 02 dec 2024, 08:04 Gisterochtend bediening Heilig Avondmaal
Psalm 32, tekst: 6-11
aan de tafels werd openbaring 22 gelezen

Gisteravond nabetrachting en dankzegging
Kol 3
Zoeken en bedenken
1. de troost en de zekerheid vna het zoeken en bedenken
2. brengt ons bij Christus

Een heerlijke zondag gehad, de hemel daalde af en gaf mild en overvloedig!
Bij ons een soortgelijke ervaring.
Dan wel aan de hand van Johannes 4, en aan de tafel Johannes 6. Maar het was een zeer bijzondere zondag.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Het was een goede zondag. Twee diensen waar ik goed heb kunnen luisteren, onderwijs heb gekregen En een heerlijk zingende gemeente.

Maar als mooiste goede en diepe gesprekken met onze kinderen naar aanleiding van de podcast ‘als alles duister is’, waarbij een harddstyle-DJ in gesprek is met 4 predikanten.

Over muziek, over het staan in het dagelijks leven, over vorm en inhoud, over wat het leven als Christen je mag kosten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

zover zijn we nog niet :D
wel blij dat de oudste gisterenmiddag zelf met de nieuwe kinderbijbel kwam (kijk en lees), om daar twee verhalen uit voor te lezen
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef: 02 dec 2024, 08:38 Het was een goede zondag. Twee diensen waar ik goed heb kunnen luisteren, onderwijs heb gekregen En een heerlijk zingende gemeente.
Beste predikant was ook goed op de hoogte van vertaalissues (tegelijk ook zijn stokpaardje), influencers en 'over mijn lijk'.
Maanenschijn

Herman schreef:
Maanenschijn schreef: 02 dec 2024, 08:38 Het was een goede zondag. Twee diensen waar ik goed heb kunnen luisteren, onderwijs heb gekregen En een heerlijk zingende gemeente.
Beste predikant was ook goed op de hoogte van vertaalissues (tegelijk ook zijn stokpaardje), influencers en 'over mijn lijk'.
Zeker, hij (ds. Rijken) was actueel en bij te tijd. Daarnaast bleek hij geen fan van De Bijbel in Gewone Taal en de NBV21.
merel

Bericht door merel »

Maar als mooiste goede en diepe gesprekken met onze kinderen naar aanleiding van de podcast ‘als alles duister is’, waarbij een harddstyle-DJ in gesprek is met 4 predikanten.

Over muziek, over het staan in het dagelijks leven, over vorm en inhoud, over wat het leven als Christen je mag kosten.
Wat goed! Luisterden zij deze uit zichzelf of heb jij het aangeraden? ik heb de podcast gedeeld in de familieapp met het dringende verzoek deze te luisteren. Ben benieuwd welk kind dit gaat doen.
Maanenschijn

merel schreef:

Wat goed! Luisterden zij deze uit zichzelf of heb jij het aangeraden? ik heb de podcast gedeeld in de familieapp met het dringende verzoek deze te luisteren. Ben benieuwd welk kind dit gaat doen.
Eén van onze kinderen had deze gedeeld in de fam-app. En daarna hadden ze die allemaal zelf geluisterd. En wij ook. Inclusief een paar clips/nummers….
huisman

Bericht door huisman »

Tekst voor de prediking morgendienst: voorbereiding Heilig Avondmaal
Lukas 1,34 en 38

Thema en punten van de morgendienst:
Maria´s geloof in Gods belofte
1. Maria bevraagt Gods belofte
2. Maria aanvaardt Gods belofte

Schriftlezing middagdienst:
Romeinen 4,1-12

Tekst voor de prediking middagdienst:
HC 26

Thema en punten van de middagdienst:
Vertroost door de doop
1. vertroost door de tekening in de doop
2. vertroost door de betekenis van de doop
3. vertroost door het getekend-zijn met de doop

Dankbaar voor deze oase temidden van de storm in ons kerkverband.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bij ons was er gistermorgen een doopdienst, er werden 6 kinderen gedoopt, zo veel is volgens mij uniek voor ons kerkgebouw, misschien dat het in de oude kerk ook een keer is gebeurd maar dat is dan zeker meer dan 20 jaar geleden. De dominee stond stil bij Mattheüs 1:18 in een preek die zowel betrekking had op godvruchtige ouders als op advent.
In de avonddienst stond de dominee stil bij HC Zondag 10 en dan bij v en a 28. We lazen o.a. de geschiedenis van de zonen van Aäron die vreemd vuur brachten op het altaar en dat Aäron na de directe voltrekking van het oordeel stil bleef. Dat is genade.
Het waren goede diensten.
Martijn

Bericht door Martijn »

Wij hadden 2 preken over Matth. 1 vers 1-3. Beiden met een andere insteek. De ene in combinatie met Genesis 38, de andere meer over het gehele geslachtsregister.
Was goed om daar ook eens doorheen te gaan. Ook juist dan wordt de genade van God zichtbaar.

(En het was fijn om deze 2 broeders weer eens te horen die ik persoonlijk ken).
Scheepsbel

Bericht door Scheepsbel »

merel schreef: 02 dec 2024, 09:53

wat maakt dat je dit aanbeveelt? wat vind jijzelf van de combinatie hardstyle en christen zijn?
Plaats reactie