Oom Thom is wel zeker gerespecteerd in de OGG!Met alle respect verder, maar als wijlen Ds. Klok nu een poging had gedaan om Bredeweg in te lijven in OGGiN, dan had het meer draagkracht gehad, als wanneer Ds. Zwartbol dat doet. Ik heb niet de indruk dat hij nu zo'n richtingbepalend man is in de OGGiN.
GerGem Kruiningen
Re: GerGem Kruiningen
Marion schreef:
Dit slaat echt nergens opDDD schreef:Wat is de manier van preken dan, als je het niet zeurderig noemt? Je kunt daar dan toch van omschrijven waarom de stijl niet zou voldoen aan de normen?
Overigens vind ik de toon wel degelijk erg vermoeiend en zeurderig. Maar je zou het ook melancholisch-zangerig kunnen noemen, als je zeurderig een onnodig negatieve kwalificatie vindt.

"Leer mij, HEERE! Uw weg; ik zal in Uw waarheid wandelen; verenig mijn hart tot de vreze Uws Naams."
Een buitengewoon informatieve bijdrage;-)Jesaja40 schreef:Dit slaat echt nergens opDDD schreef:Wat is de manier van preken dan, als je het niet zeurderig noemt? Je kunt daar dan toch van omschrijven waarom de stijl niet zou voldoen aan de normen?
Overigens vind ik de toon wel degelijk erg vermoeiend en zeurderig. Maar je zou het ook melancholisch-zangerig kunnen noemen, als je zeurderig een onnodig negatieve kwalificatie vindt.
Ik zou zeggen, kom eens luisteren.mirjam schreef:Je kunt natuurlijk ook altijd wat te zeuren hebben, DDD. Hoe praat jij eigenlijk?
Volgende meetingDDD schreef:Ik zou zeggen, kom eens luisteren.mirjam schreef:Je kunt natuurlijk ook altijd wat te zeuren hebben, DDD. Hoe praat jij eigenlijk?

DDD is ook best 'een lieve jongen'. Net als Wim Anker en zijn broer.
Die van ds. Kort bedoel ik. Die vertolken het gedachtengoed van de reformatie. De OGGiN zoals ik die ken volgt die lijn.eilander schreef:'De boeken'? Welke bedoel je? Als je die van ds. Kort bedoelt: dit is geenszins een vertolking van het OGGiN-gedachtengoed.Mona Lisa schreef:Volgens mij zijn die verschillen aanzienlijk. Zie ook de boeken die daar een tijdje terug over verschenen zijn. Als ik die lees en de reacties daarop van de kant van de GG en de GGiN lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een recalcitrante GG-er zo maar even in de OGGiN kan instromen.DDD schreef:Ik begreep altijd dat er geen leerverschil is tussen GG en OGGiN. De keren dat ik daar geweest ben, heb ik nooit een leerverschil gehoord. Maar ik ben niet goed ingevoerd.
Maar ik praat vrij netjes, en geen dialect. Of het zeurderig is, durf ik niet zo te zeggen. Dat is naar hier blijkt ook nogal smaakgebonden ;-)
Dan mis je toch wel de helft van het kerkverband en predikers hoorMona Lisa schreef:Die van ds. Kort bedoel ik. Die vertolken het gedachtengoed van de reformatie. De OGGiN zoals ik die ken volgt die lijn.
Zou kunnen, je hoort mij niet zeggen dat er in de OGGiN in het geheel niet gedwaald wordt.Tom schreef:Dan mis je toch wel de helft van het kerkverband en predikers hoorMona Lisa schreef:Die van ds. Kort bedoel ik. Die vertolken het gedachtengoed van de reformatie. De OGGiN zoals ik die ken volgt die lijn.
Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
Het gaat alweer over aantallen, collecteopbrengsten, nieuwbouw, mogelijke kerkverbanden.
Feit is dat de hoofdrolspeler niet wilde buigen en de minste wilde zijn in de christelijke gemeente. En dan met het aanroepen van God een eigen kerkje sticht. Lezen we de bijbel nog wel na over zulke lieden? Sekten, tweedracht en muiterij! Of raken we verblind door z'n mooie preken? Handel en wandel als dit kan niet samengaan met verkondiging van het Woord.
Of de wereld of de duivel lacht, interesseert me niet zo. Maar we waken wel tegen terrorisme, maar niet tegen binnenkerkelijke beïnvloeding. Of wil iemand beweren de hand van God te zien in deze gebeurtenis?
Het gaat alweer over aantallen, collecteopbrengsten, nieuwbouw, mogelijke kerkverbanden.
Feit is dat de hoofdrolspeler niet wilde buigen en de minste wilde zijn in de christelijke gemeente. En dan met het aanroepen van God een eigen kerkje sticht. Lezen we de bijbel nog wel na over zulke lieden? Sekten, tweedracht en muiterij! Of raken we verblind door z'n mooie preken? Handel en wandel als dit kan niet samengaan met verkondiging van het Woord.
Of de wereld of de duivel lacht, interesseert me niet zo. Maar we waken wel tegen terrorisme, maar niet tegen binnenkerkelijke beïnvloeding. Of wil iemand beweren de hand van God te zien in deze gebeurtenis?
Vooralsnog werd de heer Bredeweg ook in de Saambinder als dominee genoemd.
-
Geheel eens! Ook hier geldt dat de Schrift leidend is en dat derhalve de stap van Bredeweg niet op de goedkeuring van God kan rekenen. We gaan vaak op ons gevoel af en op wat wij zelf denken en vinden, maar wat God ervan vindt, lezen we in Zijn Woord.refo schreef:Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
-
Geheel eens! Ook hier geldt dat de Schrift leidend is en dat derhalve de stap van Bredeweg niet op de goedkeuring van God kan rekenen. We gaan vaak op ons gevoel af en op wat wij zelf denken en vinden, maar wat God ervan vindt, lezen we in Zijn Woord.refo schreef:Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
- Wandelende
- Inactief
Is deze conclusie juist?refo schreef:Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
De aantallen die genoemd zijn zie ik als een droevig getuigen van een onjuiste daad van een ex-GG dominee die helaas nogal wat volgelingen mee heeft gekregen.
(~)
Ik wil me liever niet met deze ellendige zaak bemoeien, maar ik vrees dat ik het hier wel eens mee moet zijn.Wandelende schreef:Is deze conclusie juist?refo schreef:Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
De aantallen die genoemd zijn zie ik als een droevig getuigen van een onjuiste daad van een ex-GG dominee die helaas nogal wat volgelingen mee heeft gekregen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«