GerGem Kruiningen

mirjam
Verbannen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door mirjam »

Marion schreef:
Met alle respect verder, maar als wijlen Ds. Klok nu een poging had gedaan om Bredeweg in te lijven in OGGiN, dan had het meer draagkracht gehad, als wanneer Ds. Zwartbol dat doet. Ik heb niet de indruk dat hij nu zo'n richtingbepalend man is in de OGGiN.
Oom Thom is wel zeker gerespecteerd in de OGG!
Jesaja40

Bericht door Jesaja40 »

DDD schreef:Wat is de manier van preken dan, als je het niet zeurderig noemt? Je kunt daar dan toch van omschrijven waarom de stijl niet zou voldoen aan de normen?

Overigens vind ik de toon wel degelijk erg vermoeiend en zeurderig. Maar je zou het ook melancholisch-zangerig kunnen noemen, als je zeurderig een onnodig negatieve kwalificatie vindt.
Dit slaat echt nergens op ::please
"Leer mij, HEERE! Uw weg; ik zal in Uw waarheid wandelen; verenig mijn hart tot de vreze Uws Naams."
DDD

Bericht door DDD »

Jesaja40 schreef:
DDD schreef:Wat is de manier van preken dan, als je het niet zeurderig noemt? Je kunt daar dan toch van omschrijven waarom de stijl niet zou voldoen aan de normen?

Overigens vind ik de toon wel degelijk erg vermoeiend en zeurderig. Maar je zou het ook melancholisch-zangerig kunnen noemen, als je zeurderig een onnodig negatieve kwalificatie vindt.
Dit slaat echt nergens op ::please
Een buitengewoon informatieve bijdrage;-)
DDD

Bericht door DDD »

mirjam schreef:Je kunt natuurlijk ook altijd wat te zeuren hebben, DDD. Hoe praat jij eigenlijk?
Ik zou zeggen, kom eens luisteren.
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:
mirjam schreef:Je kunt natuurlijk ook altijd wat te zeuren hebben, DDD. Hoe praat jij eigenlijk?
Ik zou zeggen, kom eens luisteren.
Volgende meeting :tilt
DDD is ook best 'een lieve jongen'. Net als Wim Anker en zijn broer.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

eilander schreef:
Mona Lisa schreef:
DDD schreef:Ik begreep altijd dat er geen leerverschil is tussen GG en OGGiN. De keren dat ik daar geweest ben, heb ik nooit een leerverschil gehoord. Maar ik ben niet goed ingevoerd.
Volgens mij zijn die verschillen aanzienlijk. Zie ook de boeken die daar een tijdje terug over verschenen zijn. Als ik die lees en de reacties daarop van de kant van de GG en de GGiN lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een recalcitrante GG-er zo maar even in de OGGiN kan instromen.
'De boeken'? Welke bedoel je? Als je die van ds. Kort bedoelt: dit is geenszins een vertolking van het OGGiN-gedachtengoed.
Die van ds. Kort bedoel ik. Die vertolken het gedachtengoed van de reformatie. De OGGiN zoals ik die ken volgt die lijn.
DDD

Bericht door DDD »

Maar ik praat vrij netjes, en geen dialect. Of het zeurderig is, durf ik niet zo te zeggen. Dat is naar hier blijkt ook nogal smaakgebonden ;-)
Tom

Bericht door Tom »

Mona Lisa schreef:Die van ds. Kort bedoel ik. Die vertolken het gedachtengoed van de reformatie. De OGGiN zoals ik die ken volgt die lijn.
Dan mis je toch wel de helft van het kerkverband en predikers hoor
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Tom schreef:
Mona Lisa schreef:Die van ds. Kort bedoel ik. Die vertolken het gedachtengoed van de reformatie. De OGGiN zoals ik die ken volgt die lijn.
Dan mis je toch wel de helft van het kerkverband en predikers hoor
Zou kunnen, je hoort mij niet zeggen dat er in de OGGiN in het geheel niet gedwaald wordt.
refo

Bericht door refo »

Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
Het gaat alweer over aantallen, collecteopbrengsten, nieuwbouw, mogelijke kerkverbanden.
Feit is dat de hoofdrolspeler niet wilde buigen en de minste wilde zijn in de christelijke gemeente. En dan met het aanroepen van God een eigen kerkje sticht. Lezen we de bijbel nog wel na over zulke lieden? Sekten, tweedracht en muiterij! Of raken we verblind door z'n mooie preken? Handel en wandel als dit kan niet samengaan met verkondiging van het Woord.
Of de wereld of de duivel lacht, interesseert me niet zo. Maar we waken wel tegen terrorisme, maar niet tegen binnenkerkelijke beïnvloeding. Of wil iemand beweren de hand van God te zien in deze gebeurtenis?
DDD

Bericht door DDD »

Vooralsnog werd de heer Bredeweg ook in de Saambinder als dominee genoemd.
Refoforum2017

Bericht door Refoforum2017 »

refo schreef:Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
Het gaat alweer over aantallen, collecteopbrengsten, nieuwbouw, mogelijke kerkverbanden.
Feit is dat de hoofdrolspeler niet wilde buigen en de minste wilde zijn in de christelijke gemeente. En dan met het aanroepen van God een eigen kerkje sticht. Lezen we de bijbel nog wel na over zulke lieden? Sekten, tweedracht en muiterij! Of raken we verblind door z'n mooie preken? Handel en wandel als dit kan niet samengaan met verkondiging van het Woord.
Of de wereld of de duivel lacht, interesseert me niet zo. Maar we waken wel tegen terrorisme, maar niet tegen binnenkerkelijke beïnvloeding. Of wil iemand beweren de hand van God te zien in deze gebeurtenis?
Geheel eens! Ook hier geldt dat de Schrift leidend is en dat derhalve de stap van Bredeweg niet op de goedkeuring van God kan rekenen. We gaan vaak op ons gevoel af en op wat wij zelf denken en vinden, maar wat God ervan vindt, lezen we in Zijn Woord.
Refoforum2017

Bericht door Refoforum2017 »

refo schreef:Wat me in de zaak Kruiningen het meest verontrust is de snelheid waarmee kerkelijk Nederland dit geval absorbeert.
Geheel eens! Ook hier geldt dat de Schrift leidend is en dat derhalve de stap van Bredeweg niet op de goedkeuring van God kan rekenen. We gaan vaak op ons gevoel af en op wat wij zelf denken en vinden, maar wat God ervan vindt, lezen we in Zijn Woord.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Is deze conclusie juist?
De aantallen die genoemd zijn zie ik als een droevig getuigen van een onjuiste daad van een ex-GG dominee die helaas nogal wat volgelingen mee heeft gekregen.
(~)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wandelende schreef:
Is deze conclusie juist?
De aantallen die genoemd zijn zie ik als een droevig getuigen van een onjuiste daad van een ex-GG dominee die helaas nogal wat volgelingen mee heeft gekregen.
Ik wil me liever niet met deze ellendige zaak bemoeien, maar ik vrees dat ik het hier wel eens mee moet zijn.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie