Natuurlijk doet management ertoe. Ook ondergeschikte moet je op een christelijke wijze belasten. Vaak zie je het ook terug in het ziekteverzuim. Zo getrouw als de engelen in de hemel is in iedergeval niet slecht voor je werknemers zorgen. En ook niet zoveel mogelijk uur maken alhoewel het soms lijkt of daar onder refos anders over gedacht wordt.DDD schreef: ↑10 jun 2025, 19:50Wat doet het management of leiderschap ertoe? Dat is volstrekt onbelangrijk in dit kader. Natuurlijk moet het management de juiste voorwaarden scheppen. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je je werk zo getrouw doet als de engelen in de hemel.MGG schreef: ↑10 jun 2025, 19:42Zo is het leven. Alleen slecht leiderschap maakt hier misbruik van. Goed leiderschap zorgt voor voldoende personeel en een fatsoenlijke werkdruk. Ik ben klaar met de verklaring geen budget of we kunnen niemand vinden. Het probleem van mijn leidinggevende ga ik niet mijn probleem maken, tenzij ik ook zijn salaris krijg. Het leuke is dat sinds ik mij niet meer laat opjagen door andere mijn beoordelingen niet zijn gedaald. Ik vermoed dat ik geen leukere collega en betere leidinggevende worden ben.
Kleine ergernissen
-
Re: Kleine ergernissen
Ik geloof niet dat je helemaal door hebt dat het ging over de ergernis dat je je werk niet kunt doen en daarmee anderen benadeeld worden omdat het ict-systeem het niet doet. Als het management daar een rol in heeft, dan is dat waarschijnlijk nogal indirect.
De rest is allemaal waar, maar ik zie geen verband met de ergernis van merel.
Ik hoop dat mijn ergernis van gisteren straks overgaat in een grote vreugde dat het systeem het doet. Als het systeem het niet doet, ga ik direct naar kantoor. Dat was gisteren ook niet mogelijk.
-
Ik geloof dat jij niet helemaal door hebt op welk bericht ik reageerde. Even teruglezen en dan snap je het mogelijk wel.DDD schreef: ↑10 jun 2025, 23:31 Ik geloof niet dat je helemaal door hebt dat het ging over de ergernis dat je je werk niet kunt doen en daarmee anderen benadeeld worden omdat het ict-systeem het niet doet. Als het management daar een rol in heeft, dan is dat waarschijnlijk nogal indirect.
Ik zit op kantoor en vooralsnog doet het systeem het bij mij.
Nee. merel zei niets over leiderschap of management.MGG schreef: ↑11 jun 2025, 07:12Ik geloof dat jij niet helemaal door hebt op welk bericht ik reageerde. Even teruglezen en dan snap je het mogelijk wel.DDD schreef: ↑10 jun 2025, 23:31 Ik geloof niet dat je helemaal door hebt dat het ging over de ergernis dat je je werk niet kunt doen en daarmee anderen benadeeld worden omdat het ict-systeem het niet doet. Als het management daar een rol in heeft, dan is dat waarschijnlijk nogal indirect.
Als in het ziekenhuis de stroom uitvalt, de noodvoorzieningen niet werken en daardoor een patiënt overlijdt treft die arts geen blaam.DDD schreef: ↑10 jun 2025, 18:00Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.
En natuurlijk moet de ICT-omgeving werken. En daar zal iedereen ook wel zijn best voor doen, maar de betrokkenen zijn uiteindelijk het slachtoffer.
Zo eenduidig ligt dat niet. Ik kan diverse scenario's bedenken waar de arts/ziekenhuis wel aangerekend wordt.Zeeuw schreef: ↑11 jun 2025, 10:36Als in het ziekenhuis de stroom uitvalt, de noodvoorzieningen niet werken en daardoor een patiënt overlijdt treft die arts geen blaam.DDD schreef: ↑10 jun 2025, 18:00Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.
En natuurlijk moet de ICT-omgeving werken. En daar zal iedereen ook wel zijn best voor doen, maar de betrokkenen zijn uiteindelijk het slachtoffer.
Het ziekenhuis ongetwijfeld. De arts in loondienst in dit voorbeeld niet. Maar is het anders, laat het gerust weten.merel schreef: ↑11 jun 2025, 11:19Zo eenduidig ligt dat niet. Ik kan diverse scenario's bedenken waar de arts/ziekenhuis wel aangerekend wordt.Zeeuw schreef: ↑11 jun 2025, 10:36Als in het ziekenhuis de stroom uitvalt, de noodvoorzieningen niet werken en daardoor een patiënt overlijdt treft die arts geen blaam.DDD schreef: ↑10 jun 2025, 18:00Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.
Wij hebben dan op kantoor een grapje (als je niet in het systeem komt): o heb je die brief nog niet gehad? (van HR)