Kleine ergernissen

MGG

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

DDD schreef: 10 jun 2025, 19:50
MGG schreef: 10 jun 2025, 19:42
merel schreef: 10 jun 2025, 19:05 Als ik mijn doelstellingen niet haal, ondervindt een ander daar de schade/gevolgen van. Dat is inderdaad het zwaard van Damocles boven mijn hoofd.
Zo is het leven. Alleen slecht leiderschap maakt hier misbruik van. Goed leiderschap zorgt voor voldoende personeel en een fatsoenlijke werkdruk. Ik ben klaar met de verklaring geen budget of we kunnen niemand vinden. Het probleem van mijn leidinggevende ga ik niet mijn probleem maken, tenzij ik ook zijn salaris krijg. Het leuke is dat sinds ik mij niet meer laat opjagen door andere mijn beoordelingen niet zijn gedaald. Ik vermoed dat ik geen leukere collega en betere leidinggevende worden ben.
Wat doet het management of leiderschap ertoe? Dat is volstrekt onbelangrijk in dit kader. Natuurlijk moet het management de juiste voorwaarden scheppen. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je je werk zo getrouw doet als de engelen in de hemel.
Natuurlijk doet management ertoe. Ook ondergeschikte moet je op een christelijke wijze belasten. Vaak zie je het ook terug in het ziekteverzuim. Zo getrouw als de engelen in de hemel is in iedergeval niet slecht voor je werknemers zorgen. En ook niet zoveel mogelijk uur maken alhoewel het soms lijkt of daar onder refos anders over gedacht wordt.
DDD

Bericht door DDD »

Ik geloof niet dat je helemaal door hebt dat het ging over de ergernis dat je je werk niet kunt doen en daarmee anderen benadeeld worden omdat het ict-systeem het niet doet. Als het management daar een rol in heeft, dan is dat waarschijnlijk nogal indirect.

De rest is allemaal waar, maar ik zie geen verband met de ergernis van merel.
merel

Bericht door merel »

Ik hoop dat mijn ergernis van gisteren straks overgaat in een grote vreugde dat het systeem het doet. Als het systeem het niet doet, ga ik direct naar kantoor. Dat was gisteren ook niet mogelijk.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 10 jun 2025, 23:31 Ik geloof niet dat je helemaal door hebt dat het ging over de ergernis dat je je werk niet kunt doen en daarmee anderen benadeeld worden omdat het ict-systeem het niet doet. Als het management daar een rol in heeft, dan is dat waarschijnlijk nogal indirect.

Ik geloof dat jij niet helemaal door hebt op welk bericht ik reageerde. Even teruglezen en dan snap je het mogelijk wel.
ZWP

Bericht door ZWP »

merel schreef: 11 jun 2025, 06:49 Ik hoop dat mijn ergernis van gisteren straks overgaat in een grote vreugde dat het systeem het doet. Als het systeem het niet doet, ga ik direct naar kantoor. Dat was gisteren ook niet mogelijk.
We zijn allemaal heel benieuwd! :D
merel

Bericht door merel »

Ik zit op kantoor en vooralsnog doet het systeem het bij mij.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: 11 jun 2025, 07:12
DDD schreef: 10 jun 2025, 23:31 Ik geloof niet dat je helemaal door hebt dat het ging over de ergernis dat je je werk niet kunt doen en daarmee anderen benadeeld worden omdat het ict-systeem het niet doet. Als het management daar een rol in heeft, dan is dat waarschijnlijk nogal indirect.

Ik geloof dat jij niet helemaal door hebt op welk bericht ik reageerde. Even teruglezen en dan snap je het mogelijk wel.
Nee. merel zei niets over leiderschap of management.
TSD

Bericht door TSD »

merel schreef: 11 jun 2025, 09:11 Ik zit op kantoor en vooralsnog doet het systeem het bij mij.
off-topic. Hoort bij grote vreugden ;)

(maar fijn! Want het is natuurlijk ontzettend vervelend wanneer je je werk niet kunt doen)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 10 jun 2025, 18:00
Zeeuw schreef: 10 jun 2025, 16:23
DDD schreef: 10 jun 2025, 16:22 Nee, het probleem is van de mensen die je moet en wilt helpen. En uiteindelijk ook van jezelf, want de problemen lossen zich vaak niet vanzelf op.

Sterkte!
Dat zou kunnen, maar dan nog vind ik in loondienst echt dat mijn werkgever moet zorgen voor een voldoende werkende ICT-omgeving. Gelukkig doet die van mij dat ruimhartig.
Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.

En natuurlijk moet de ICT-omgeving werken. En daar zal iedereen ook wel zijn best voor doen, maar de betrokkenen zijn uiteindelijk het slachtoffer.
Als in het ziekenhuis de stroom uitvalt, de noodvoorzieningen niet werken en daardoor een patiënt overlijdt treft die arts geen blaam.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 11 jun 2025, 09:11 Ik zit op kantoor en vooralsnog doet het systeem het bij mij.
Hoppa, had last van het lange weekend denk ik.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 11 jun 2025, 10:36
Zeeuw schreef: 10 jun 2025, 16:23
DDD schreef: 10 jun 2025, 16:22 Nee, het probleem is van de mensen die je moet en wilt helpen. En uiteindelijk ook van jezelf, want de problemen lossen zich vaak niet vanzelf op.

Sterkte!
Dat zou kunnen, maar dan nog vind ik in loondienst echt dat mijn werkgever moet zorgen voor een voldoende werkende ICT-omgeving. Gelukkig doet die van mij dat ruimhartig.
Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.

En natuurlijk moet de ICT-omgeving werken. En daar zal iedereen ook wel zijn best voor doen, maar de betrokkenen zijn uiteindelijk het slachtoffer.
Als in het ziekenhuis de stroom uitvalt, de noodvoorzieningen niet werken en daardoor een patiënt overlijdt treft die arts geen blaam.
Zo eenduidig ligt dat niet. Ik kan diverse scenario's bedenken waar de arts/ziekenhuis wel aangerekend wordt.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 11 jun 2025, 10:37
Een collega naast mij heeft vandaag de ellende.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 11 jun 2025, 11:19
Zeeuw schreef: 11 jun 2025, 10:36
Zeeuw schreef: 10 jun 2025, 16:23 Dat zou kunnen, maar dan nog vind ik in loondienst echt dat mijn werkgever moet zorgen voor een voldoende werkende ICT-omgeving. Gelukkig doet die van mij dat ruimhartig.

Zo eenduidig ligt dat niet. Ik kan diverse scenario's bedenken waar de arts/ziekenhuis wel aangerekend wordt.
Het ziekenhuis ongetwijfeld. De arts in loondienst in dit voorbeeld niet. Maar is het anders, laat het gerust weten.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 11 jun 2025, 11:22
Gedeelde smart..
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef: 11 jun 2025, 11:22
Wij hebben dan op kantoor een grapje (als je niet in het systeem komt): o heb je die brief nog niet gehad? (van HR)
Plaats reactie