Vraag (algemeen)
-
Re: Vraagje
danku !
en dan is het vanuit de context te lezen of het over de Heere Jezus gaat, of dat het om de bijbel gaat?
en dan is het vanuit de context te lezen of het over de Heere Jezus gaat, of dat het om de bijbel gaat?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeg maar je, hoor.Bertiel schreef:danku !
In deze tekst gaat om het woord van de Vader dat door Jezus geleerd is, en daarmee ook om de Schrift.
Het woord ‘logos’ heeft meerdere duidingen.
Ik heb hun Uw woord gegeven ( δέδωκα , een permanente schenking); en de implicatie is dat ze het hebben ontvangen (Vers. 8). "Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt."Valcke schreef:Zeg maar je, hoor.Bertiel schreef:danku !
In deze tekst gaat om het woord van de Vader dat door Jezus geleerd is, en daarmee ook om de Schrift.
Het woord ‘logos’ heeft meerdere duidingen.
Zij aanvaardden (ontvingen, omhelsden) Hem als de Messias. "Gij zijt de Christus!"
John Gill zegt hiebij: "Ik heb hun Uw woord gegeven, ... Het Evangelie, en een opdracht en bekwaamheid om het te prediken, en dat is een reden voor wat volgt, namelijk de haat van de wereld tegen hen; omdat dit woord niet van mensen is, noch aangenaam is voor de vleselijke rede.
J. Calvijn Uw woord is de waarheid; want het woord duidt hier de leer van het evangelie aan, die de apostelen al uit de mond van hun Meester hadden gehoord en die ze later aan anderen moesten prediken.
Kun je topics ontvolgen zodat ze niet meer in je lijst met ongelezen topics terechtkomen?
Ik vrees van niet, Piet.Piet Puk schreef:Kun je topics ontvolgen zodat ze niet meer in je lijst met ongelezen topics terechtkomen?
Wat je kunt doen is gewoon lezen wat je wilt lezen, daarna even naar het forumoverzicht gaan en dan klikken op "Markeer forums als gelezen".
- Niet meer zo actief -
Ik begrijp de hele 'kwestie'. Als je het een kwestie wilt noemen. Je wil ergens weten wat er geschreven is, maar het is eigenlijk niet mogelijk om alles te volgen. Vandaar dat ik op een gegeven moment, als ik er niet meer aan toe denk te komen alles als gelezen aanklik.Piet Puk schreef:Kun je topics ontvolgen zodat ze niet meer in je lijst met ongelezen topics terechtkomen?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vraag: hoe vertaal je het best 'the proof of line'?
Misschien een reactie plaatsen en de optie "informeer me wanneer er een reactie geplaatst is" uit zetten?Piet Puk schreef:Kun je topics ontvolgen zodat ze niet meer in je lijst met ongelezen topics terechtkomen?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ik heb een vraagje.
Misschien een moeilijke, maar waar kunnen we weten of met opzet een zaak in verkeerd daglicht stellen tegen de Schrift is?
Misschien een moeilijke, maar waar kunnen we weten of met opzet een zaak in verkeerd daglicht stellen tegen de Schrift is?
-
Ik denk dat de Heere alleen een mens kan onderwijzen, het geloof in het hart kan drukken als het ware. Maar niet alleen het geloof, ook het leven als een gelovige. Dan heb je daaraan genoeg. Het klinkt crux, maar ik vraag me wel eens af of RF ten diepste wel sticht. We hebben het vaak over wezenlijke zaken, terwijl alleen Hij ons die kan leren. Waarom zouden we bekvechten over theologische standpunten en dogmatische zaken? Het sticht niet... op deze manier zijn er scheuringen gekomen.-DIA- schreef:Ik heb een vraagje.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Dan moeten wijzer zijn en niet het goede kwaad noemen en kwade goed. Als we dat doen is het snel afgelopen met het forum.HersteldHervormd schreef:Ik denk dat de Heere alleen een mens kan onderwijzen, het geloof in het hart kan drukken als het ware. Maar niet alleen het geloof, ook het leven als een gelovige. Dan heb je daaraan genoeg. Het klinkt crux, maar ik vraag me wel eens af of RF ten diepste wel sticht. We hebben het vaak over wezenlijke zaken, terwijl alleen Hij ons die kan leren. Waarom zouden we bekvechten over theologische standpunten en dogmatische zaken? Het sticht niet... op deze manier zijn er scheuringen gekomen.-DIA- schreef:Ik heb een vraagje.
Als ik een ban krijg (wat ik vrees) ben ik dan banwaardig, en waarom? Ik hoef geen antwoord want ik ben dit zo zat, en dit is zo onstichtelijk.

Nog een vraag: Waartoe is uitlokken van iemand dienstig? Graag met duidelijke voorbeelden erbij.
Zo, hier ben ik dan. Ik heb mijn eigen vertaling niet opgeschreven, Want ik ga gewoon de tekst door, met hulpmiddelen. Vooral Blueletterbible is mijn grote vriend.Valcke schreef:Het is inderdaad mijn eigen vertaling. Wanneer je heel Psalm 132 (in het Hebreeuws) door bent, hoor ik graag wat je hiervan vindt.
Een paar opmerkingen. Ik zou zelf gewoon 'zegenende zegenen' en 'zeer juichen' handhaven. En dan vind ik 'proviand' niet zo'n poëtisch woord. Ik weet zelf zo gauw geen beter overigens.
Meestal is dat niet dienstig DIA. Helaas ben ik een van de personen die dit nogal eens doet. Voor voorbeelden: zie mijn postings-DIA- schreef:Nog een vraag: Waartoe is uitlokken van iemand dienstig? Graag met duidelijke voorbeelden erbij.
Dat is me nooit zo bij u (jou?) opgevallen. Ik heb veel meer moeite met... Die-en-die en Je-weet-wel-wie, en... Jij hebt wel een humor, daarvan ben ik ook niet gespeend. Helaas wordt die door de ernst wel een hardhandig de kop ingedrukt waardoor ik veel harder en serieuzer ga worden en genoegen wel wat minder wordt om hier te kijken, en dan niet te vergeten als het pb's regent, dan heb ik steeds weer grote schrik.Piet Puk schreef:Meestal is dat niet dienstig DIA. Helaas ben ik een van de personen die dit nogal eens doet. Voor voorbeelden: zie mijn postings-DIA- schreef:Nog een vraag: Waartoe is uitlokken van iemand dienstig? Graag met duidelijke voorbeelden erbij.