Weekdiensten

Mistig

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mistig »

DDD schreef:Wat was daar zo opvallend aan? Het is een bijzonder mooi orgel, in ieder geval. Wie was de organist? Ik ga het even beluisteren.

Edit: dat lukt niet, het is (nog) niet na te luisteren, denk ik. Geen idee waarom niet. Het deputaatschap Israel vermeldt het hele gebeuren niet eens op de website.
Organist was dhr. Verweij
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD

Bericht door DDD »

In de avonddienst, neem ik aan?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mistig schreef:
DDD schreef:Wat was daar zo opvallend aan? Het is een bijzonder mooi orgel, in ieder geval. Wie was de organist? Ik ga het even beluisteren.

Edit: dat lukt niet, het is (nog) niet na te luisteren, denk ik. Geen idee waarom niet. Het deputaatschap Israel vermeldt het hele gebeuren niet eens op de website.
Organist was dhr. Verweij
Familie van ds. J.W. Verweij die in onze gemeente stond? Hij kwam, naar ik meen, uit de gemeente van Den Haag.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Is dat die oude man? Ik meen dat hij ook ouderling is geweest en ooit eens in de krant stond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:Ik heb het over ds. C. Harinck.
Dan krijg je inderdaad een patstelling, toch? Als de hakken in het zand worden gezet?
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik bedoelde te zeggen dat hij het waarschijnlijk volkomen eens is met jouw dominee. Dat is geen patstelling maar juist een gelijkgezindheid.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Is dat die oude man? Ik meen dat hij ook ouderling is geweest en ooit eens in de krant stond.
Ds. Verweij heeft emeritaat. Hij heeft de laatste jaren nog een paar keer een inleiding op de volwassenenvereniging verzorgd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Dan krijg je inderdaad een patstelling, toch? Als de hakken in het zand worden gezet?
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik bedoelde te zeggen dat hij het waarschijnlijk volkomen eens is met jouw dominee. Dat is geen patstelling maar juist een gelijkgezindheid.
Maar wellicht op een andere manier dan u denkt. Hier hebben we immers wel twee uitersten die twee flanken min of meer vertegenwoordigen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Maar wellicht op een andere manier dan u denkt. Hier hebben we immers wel twee uitersten die twee flanken min of meer vertegenwoordigen.
Neen. Dat is geen waar. Ze hebben meer overeenkomsten dan jij ook maar enigszins kunt bevroeden. Echt waar, neem dat van mij maar aan!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:Is dat die oude man? Ik meen dat hij ook ouderling is geweest en ooit eens in de krant stond.
Ds. Verweij heeft emeritaat. Hij heeft de laatste jaren nog een paar keer een inleiding op de volwassenenvereniging verzorgd.
Er is toch een broer van hem ambtsdrager geweest in Den Haag? Zou dat dan de organist zijn geweest?

Er is ook een broer ouderling in Kampen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef: Ik weet niet wat je bedoelt. Ik bedoelde te zeggen dat hij het waarschijnlijk volkomen eens is met jouw dominee. Dat is geen patstelling maar juist een gelijkgezindheid.
Neen. Dat is geen waar. Ze hebben meer overeenkomsten dan jij ook maar enigszins kunt bevroeden. Echt waar, neem dat van mij maar aan!
Daar zou ik dan wel meer over weten. Op welk vlak? Verbondsbeschouwing? Een overeenkomst die ik wel ken is dat beide (voor zover ik weet) nooit in Enter voor gaan.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Nee, de afval in onze gezindte en specifiek de kerkverlating in onze Gereformeerde Gemeenten. Maar publiekelijk wijk ik daar verder niet over uit.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Nee, de afval in onze gezindte en specifiek de kerkverlating in onze Gereformeerde Gemeenten. Maar publiekelijk wijk ik daar verder niet over uit.
Dat zal vast GG-breed wel leven.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:Nee, de afval in onze gezindte en specifiek de kerkverlating in onze Gereformeerde Gemeenten. Maar publiekelijk wijk ik daar verder niet over uit.
Dat weet ik zonet nog niet. Als je wil mag je me er altijd over pb'en.

Verschillen zijn vaak minder groot dat je soms denkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Dat weet ik zonet nog niet. Als je wil mag je me er altijd over pb'en.

Verschillen zijn vaak minder groot dat je soms denkt.
En toch... lijkt me het verschil in verbondsbeschouwing best wel groot. Dat is volgens mij het punt. Misschien hier eens wat over kezen?
GGotK

Re: RE: Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GGotK »

-DIA- schreef:
windorgel schreef:Geen idee. Ik kende het niet, hoorde alleen dat het geen psalm was.
Maar laten we nu niet hierin blijven hangen, maar de preek nog eens overdenken (voor onszelf).
Zoals eerder gemeld kon ik de preek niet volgen omdat ik bezoek kreeg. Ik heb allen het begin en het einde gehoord. Misschien zijn de diensten nog na te luisteren? Het begon in ieder geval best goed. Amos een man, geen profeet of profetenzoon. Een oordeelsaankondiging in feite. Verder heb ik de preek niet kunnen volgen.
Het waren 2 bijzondere diensten. Het uitleidend orgelspel was zeer passend bij de aard van deze dienst. De toespraak van de jonge student vd Kuijl is ook het naluisteren waard.
Plaats reactie