Blijkbaar niets te verbergen?Tom schreef:Links naar Kerkomroep werken op de een of andere manier nooit. Moet je even zoeken op de site Kasparov. Verwonderlijk dat de diensten (nog) op openbaar staan.
GerGem Kruiningen
Re: GerGem Kruiningen
Het zijn er natuurlijk 160 te veel, maar dit zal een van de eerste zondagen geweest zijn waarbij in beide kerken het ledenbestand is “uitgevlochten” zo heel vol zit het namelijk echt niet in het Dorpshuis....kasparov schreef: Wat verdrietig dat dit gebeurt. Als één schaap over de dam is, volgen er meer;
Enig idee hoeveel er nu 's zondags zitten?Tom schreef:Het zijn er natuurlijk 160 te veel, maar dit zal een van de eerste zondagen geweest zijn waarbij in beide kerken het ledenbestand is “uitgevlochten” zo heel vol zit het namelijk echt niet in het Dorpshuis....kasparov schreef: Wat verdrietig dat dit gebeurt. Als één schaap over de dam is, volgen er meer;
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21657HHKtE schreef:de diensten van de vrije Geref Gem van Kruiningen worden openbaar uitgezonden via Kerkomroep
(er zit een # (hekje) in, dus even kijken of dit werkt).
En wat gaan we nu beluisteren? Het aantal overschrijvingen? Met welk doel?
Of is dit bedoeld om Gods Woord, gebracht door ds. Bredeweg van de VGG te Kruiningen, te beluisteren?
Of, dat kan ook, is men van mening dat in de VGG Gods Woord niet (recht) wordt verkondigd? Maar waarom zou je dan luisteren, anders dan uit sensatiezucht?
Ja maar... het is nieuws uit de refowereld. Dan moet het toch kunnen? O ja, wordt hier de naaste mee gediend? Het goed gerucht van de naaste bevorderd?
Of is dit bedoeld om Gods Woord, gebracht door ds. Bredeweg van de VGG te Kruiningen, te beluisteren?
Of, dat kan ook, is men van mening dat in de VGG Gods Woord niet (recht) wordt verkondigd? Maar waarom zou je dan luisteren, anders dan uit sensatiezucht?
Ja maar... het is nieuws uit de refowereld. Dan moet het toch kunnen? O ja, wordt hier de naaste mee gediend? Het goed gerucht van de naaste bevorderd?
- Niet meer zo actief -
Ben het helemaal met je eens, Mannetje.Mannetje schreef:En wat gaan we nu beluisteren? Het aantal overschrijvingen? Met welk doel?
Ik neem geen standpunt in betreffende deze zaak; de Heere weet hoe het ligt in de harten van de betrokkenen.
De ochtend preek van 17 december van de VGG heb ik beluisterd. Wat me trof was dat ds Bredeweg in de nood van z´n hart op z´n knieën is terecht gekomen om zijn nieuwe leden aan de Heere op te dragen, of zij in het boek des levens mochten staan.
Dat is toch de essentie van het leven, om met God verzoend te mogen worden.
Dan kan er op kerkelijk terrein heel veel mis gaan, veel fouten van beide kanten gemaakt worden, en als het goed is kan dat van beide kanten nog beleden worden.
Laat sensatiezucht m.b.t. Kruiningen niet domineren op dit forum, want als dat aanwezig is, dan zijn wij geen haar beter.
We hoeven geen standpunt in te nemen. Het gaat er voor mij wel om of 'gepraat' en 'daad' kloppen met elkaar. Ik wordt verdrietig als die twee niet overeenkomen. Op je knieën voor je 'volgelingen' is nodig, maar er is meer nodig, nl. ook voor alle andere mensen.Roos2017 schreef:Ben het helemaal met je eens, Mannetje.Mannetje schreef:En wat gaan we nu beluisteren? Het aantal overschrijvingen? Met welk doel?
Ik neem geen standpunt in betreffende deze zaak; de Heere weet hoe het ligt in de harten van de betrokkenen.
De ochtend preek van 17 december van de VGG heb ik beluisterd. Wat me trof was dat ds Bredeweg in de nood van z´n hart op z´n knieën is terecht gekomen om zijn nieuwe leden aan de Heere op te dragen, of zij in het boek des levens mochten staan.
Dan kan er op kerkelijk terrein heel veel mis gaan, veel fouten van beide kanten gemaakt worden, en als het goed is kan dat van beide kanten nog beleden worden.
Laat sensatiezucht m.b.t. Kruiningen niet domineren op dit forum, want als dat aanwezig is, dan zijn wij geen haar beter.
twee dingen: Ik verwacht niet anders dan dat een predikant voor zijn gemeente bidt en de Heere Jezeus zegt: Ga in uw binnenkamer en de deur gesloten hebbende bidt.kasparov schreef:We hoeven geen standpunt in te nemen. Het gaat er voor mij wel om of 'gepraat' en 'daad' kloppen met elkaar. Ik wordt verdrietig als die twee niet overeenkomen. Op je knieën voor je 'volgelingen' is nodig, maar er is meer nodig, nl. ook voor alle andere mensen.Roos2017 schreef:Ben het helemaal met je eens, Mannetje.Mannetje schreef:En wat gaan we nu beluisteren? Het aantal overschrijvingen? Met welk doel?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
- Wandelende
- Inactief
Het woordje "voyeuristisch" vind ik niet toepasselijk in deze context. Althans, niet in de betekenis die gangbaar is. Dan is het meer iets voor de #MeToo discussie.Habitat schreef:Zo, ieders (voyeuristische) nieuwsgierigheid is weer bevredigd.Wandelende schreef: Op zondag 17-12 en 24-12 in de ochtenddiensten zijn er al ongeveer 160 leden en doopleden afgelezen die over zijn gekomen vanuit GG Kruiningen. Na te tellen via kerkomroep.
Zullen we Kruiningen nu met rust laten?
En verder heb ik niet de behoefte mijzelf te verdedigen, maar toch nog een korte toevoeging. Het is van mij verre van leedvermaak. De geschiedenisboeken vertellen ook bij kerkscheuringen de aantallen erbij. Dat is een feitelijke weergave van het gebeurde zonder daar een waardeoordeel bij te geven. Lees mijn post gerust eens op deze wijze door.
(~)
- Wandelende
- Inactief
Ja, om kennis te maken met een nieuw kerkverband. En tevens feitelijk te kunnen vaststellen welke invloed dit heeft en had op de ledenaantallen.Mannetje schreef:En wat gaan we nu beluisteren? Het aantal overschrijvingen? Met welk doel?
Nee, ik luister naar verschillende kerkverbanden en dominees. Mijn intentie is niet om na te gaan of de voordracht van meneer Bredeweg recht wordt verkondigd.Of is dit bedoeld om Gods Woord, gebracht door ds. Bredeweg van de VGG te Kruiningen, te beluisteren? Of, dat kan ook, is men van mening dat in de VGG Gods Woord niet (recht) wordt verkondigd?
Een feitelijke constatering zonder waardeoordeel is per definitie geen goed of fout gerucht van de naaste.Maar waarom zou je dan luisteren, anders dan uit sensatiezucht? Ja maar... het is nieuws uit de refowereld. Dan moet het toch kunnen? O ja, wordt hier de naaste mee gediend? Het goed gerucht van de naaste bevorderd?
Ik hoop overigens van harte jouw suggestieve vragen ter harte te nemen.
(~)
Refoforum heeft sowieso iets van innercirkel. Dat heeft de naam Refoforum al in zich. Dan krijg je snel "wij over ons". Daar moet je dan maar doorheen prikken. Ik vind de oproep om te waken voor de toon van de berichten, prima. Daar ben ik het ook mee eens. Laten we daar elkaar ook scherp op houden. Daar hebben we toch ook regels voor hier? Wat is je bron? Enz.
Ik hoop van harte dat dit forum bijdraagt aan een objectieve beeldvorming. Iemand die er middenin zit, laat zich snel meevoeren met emotionele 'argumenten'. Of denkt te simpel, bijv. 'Hij preekt zo gevoelig, dus...'. Op deze plaats kan er dan ook een andere kant gelezen worden. Iemand die gevoelig praat, kan in de praktijk heel dwingend en solistisch optreden. En als dit dan steeds meer ruimte krijgt, komen er ontsporingen. Dan is het nodig dat er wordt ingegrepen. Ingrijpen doet pijn. Het probleem is dat een deel van dit dwingende en solistische gedrag voor de goe-gemeente niet zichtbaar is geweest. Als er al iets over gezegd wordt, dan wordt dat als laster bestempeld. De kerkenraad heeft dit machtsvertoon laten gebeuren, een oogje dichtgeknepen misschien wel, totdat het te gek werd.
Ik hoop van harte dat dit forum bijdraagt aan een objectieve beeldvorming. Iemand die er middenin zit, laat zich snel meevoeren met emotionele 'argumenten'. Of denkt te simpel, bijv. 'Hij preekt zo gevoelig, dus...'. Op deze plaats kan er dan ook een andere kant gelezen worden. Iemand die gevoelig praat, kan in de praktijk heel dwingend en solistisch optreden. En als dit dan steeds meer ruimte krijgt, komen er ontsporingen. Dan is het nodig dat er wordt ingegrepen. Ingrijpen doet pijn. Het probleem is dat een deel van dit dwingende en solistische gedrag voor de goe-gemeente niet zichtbaar is geweest. Als er al iets over gezegd wordt, dan wordt dat als laster bestempeld. De kerkenraad heeft dit machtsvertoon laten gebeuren, een oogje dichtgeknepen misschien wel, totdat het te gek werd.
De kerkenraad van de GG is erg uitgedund. Er zijn nog maar 2 ouderlingen en 3 diakenen in functie momenteel. Bron: meerdere leden, die het mij verteld hebben
Lijkt me heel goed, mooi om zo een nieuw begin te maken.
- Wandelende
- Inactief
Dan komt toch de vraag waar de rest is. Naar de VGG? Ambt neergelegd? Geschorst? Tijdelijk teruggetreden? Andere reden?claus schreef:De kerkenraad van de GG is erg uitgedund. Er zijn nog maar 2 ouderlingen en 3 diakenen in functie momenteel. Bron: meerdere leden, die het mij verteld hebben
(~)
Allen hebben hun ambt neergelegd