Exact, het is niet een keuze en daarbij geredeneerd dat het een werking van Gods Geest moet zijn geweest, nee, het is een totale overgave door Gods Geest aan God in Christus. Met daarbij het besef dat we niet meer hebben aan te bieden dan onze verlorenheid. Vervolgens is het de Heere zelf die ons op kan en wil rapen om ons te doen zien op Christus, dat alles in Christus volbracht is.GJdeBruijn schreef:Dat is ook niet niet genoeg. Kijk eens naar de laatste zin die de DL hier citeren. Het gaat om hoe een zondig mens zich overgeeft aan de genade: "Heere bekeer mij, zo zal ik bekeerd zijn". Dat is wat anders dan een rationele daad van het aannemen en daarmee concluderen dat er dus sprake moet zijn van een genadegift.ejvl schreef:Ik zie hem nog niet?![]()
Als ze het daar bij laten zonder te verkondigen dat het een genade gift en werking van God is, ja dan snap ik het wel, maar als ze dat er wel bij vertellen?
Mag Christus dan niet ruim worden aangeboden in de prediking of lezing? Jawel, dat moet zelfs. Maar tegelijk moet gepredikt worden dat het van onszelf een onmogelijke zaak is. Waarom? Omdat we niet kunnen. En waarom kunnen we dat niet? Wel, omdat we niet willen!