Huishouden en dat soort zaken..

Mara

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Orchidee heeft gelijk !
Veel vrouwen tobben met schimmelinfecties (sorry mannen, maar moet even ;) ) omdat veel vrouwen nu eenmaal op 40 gr of zelfs minder wassen, Ariel beweert dat het op 15 gr zelfs schoon wordt. Water uit de kraan is al warmer !
Maar goed, maar het doodt geen bacterien en schimmels, op deze temp.
Mijn man had eens wondroos, die wond ging open, heel vies.
ik belde de GGD met de vraag, of ik na het wassen op 95 gr ook nog steriel moest strijken ? (de lakens en doeken)
Ze waren stomverbaasd, ik was de eerste die met deze vraag kwam.
Voor de zekerheid maar gedaan, het zijn nl kwade bacterien.
Dus laat die flauwekul van die fabrikanten maar voor wat het is en volg de normale wegen in het behandelen van je was.
Een bloesje of t shirtje mag idd op lage temp, maar theedoeken, vaatdoeken, onderbroeken e.d. hogere temp.
Voorkomt veel problemen ! Het milieu is wel errug heilig, tot het overdrevene aan toe.
Roepen de mensen die zelf in asobakken rijden en het milieu vervuilen met roken, vuilnis dumpen etc.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

precies.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

henriët schreef:
Orchidee schreef:Ik doe nooit aan voorwassen in de machine, want ik doe mijn wasmiddel altijd in een wasbol, en zet dat bovenop het wasgoed, want je zeeppoeder spoelt nooit goed uit het wasbakje weg, en dan word het een vieze drab :hum
En ik was graag handdoeken, ondergoed, washandjes ed op 60 graden, want dat is veel hygiénischer, en doodt veel meer bacterién :slurp
Dat wordt idd vaak gesuggereerd, maar is wetenschappelijk bewezen niet waar.
Het is echt waar hoor :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef:Ik kan er met je in discussie gaan maar dat heeft volgens mij ook totaal geen nut.

Volgend jaar zijn de patienten in het ziekenhuis bij de dermatoloog verdubbelt omdat iedereen ineens zijn ingetrapt in de reclame over een tikkie terug.
Niet alleen bij de dermatoloog !
Als je een kwetsbare gezondheid hebt, bepaalde ziektes, moet je oppassen voor bacterien, met name de pseudomonas, die zich nestelt in afvoerputjes, vuil bloemenwater en stilstaand water.
Thuis is gezonder dan ziekenhuis, maar wil niet zeggen dat het thuis per definitie veilig is !
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

Wij eten vanavond pizza en daarna ga ik huishoudelijk werk in de kerk doen. Hopelijk komt Caprice orgelspelen, is wat gezelliger en misschien heb ik dan ook nog stofzuighulp :love
Ik ken Uw gunst, ik ken Uw trouw hieraan, Dat zich mijn vijand niet
Beroemen zal, noch ik te gronde gaan; Wijl gij mij bijstand biedt,
Mij onderhoudt in mijn oprechtigheid, en, voor Uw aangezicht,
Met teed're zorg en trouwe hulp, geleidt naar 't eeuwig zalig licht
Lassie

Bericht door Lassie »

huishouden is eigenlijk ondankbaarwerk.....

heb je net alles schoon en opgeruimd, komt je huisgenoot thuis en je kunt weer helemaal op nieuw beginnen. Heb je net de tuin een beetje opgeruimd, gaat je huisgenoot weer lekker wroeten en laat alles overal slingeren. :nonnon :

ik heb weleens gestaakt, maar dat hiel ik niet langer dan 3 weken vol. :barbare :paladin :pan
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Lassie schreef:huishouden is eigenlijk ondankbaarwerk.....

heb je net alles schoon en opgeruimd, komt je huisgenoot thuis en je kunt weer helemaal op nieuw beginnen. Heb je net de tuin een beetje opgeruimd, gaat je huisgenoot weer lekker wroeten en laat alles overal slingeren. :nonnon :

ik heb weleens gestaakt, maar dat hiel ik niet langer dan 3 weken vol. :barbare :paladin :pan
:humhihi :humhihi :humhihi

je bent leuk!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marnix

Bericht door Marnix »

Daarom moet je daar goede afspraken over maken, over het samen netjes houden van de dingen enzo.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Tja, afspraken, hadden wij destijds ook gemaakt, maar dat verwatert.
Veel mannen worden daar zeer nonchalant in, weet ik.
Vuil wasgoed soms niet eens in de wasmand, maar ergens....
Het wordt toch wel opgeruimd achter hun..... de meeste vrouwen gaan, weliswaar zuchtend, maar toch weer aan de slag.
Vrouwen proberen wel eens oplossingen te bedenken, door alles op een hoopje voor het bed van de man neer te leggen bijv, hij stapt er gewoon overheen :bobo
Er zullen best hele nette mannen hier op het forum zitten, die alles zelf opruimen, kortom voorbeelde echtgenoten, maar sorry, het gros is onverbeterlijk.
Ze schijnen het gewoon niet te zien !
Marnix

Bericht door Marnix »

Dus moet je ze er op wijzen, ze heropvoeden.... anders denken ze: Ach, de vrouw ruimt het wel weer op... en gaan ze het nooit zien... je moet als het ware hun ogen er voor openen :D Zo heb ik het ook geleerd en tegenwoordig moet ik soms mijn vrouw op niet opgeruimde dingen wijzen :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Tja, jij bent nu eenmaal een lieve meegaande jongen ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha. Mijn punt is dat het wel voor een deel te sturen is... ;)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

was.... zo'n kort woordje en zoveel werk....
Worden jullie daar nu nooit kippig van????
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Ik vind het de leukste h.h. klus ! Vooral het strijken, die geur die vrijkomt, heerlijk. :super
Ik was ook alles op kleur, gooien jullie alles bij elkaar ?
Wit is bij mij echt wit, en geen lichte was.
Blauw, geel, rood/roze, paars/lila, groen, zwart, bruin/beige, alles gaat apart.
hmprff

Bericht door hmprff »

Mara schreef:Ik vind het de leukste h.h. klus ! Vooral het strijken, die geur die vrijkomt, heerlijk. :super
Ik was ook alles op kleur, gooien jullie alles bij elkaar ?
Wit is bij mij echt wit, en geen lichte was.
Blauw, geel, rood/roze, paars/lila, groen, zwart, bruin/beige, alles gaat apart.
nou hier heb ik maar vier wassen:
- beddengoed
- handdoeken/washanden
- witte was (60 graden)
- donkere was (40 graden)

Nog nooit last gehad van verkleurde kleren ofzo, dus ik ga echt niet moeilijk zitten doen...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Plaats reactie