Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Een flut-herenromannetje van overduidelijk Belgische makelij : Jerry Cotton..........maar het leest wel lekker weg, leuk ter afwisseling van al het andere......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
'Een tafel vol vlinders' van Tim Krabbe. Helaas las ik de laatste pagina een beetje te vluchtig, zodat de clou van het verhaal me enigszins ontging. Na het lezen van een recensie kwam ik er pas achter hoe de vork in de steel zat.
Haha! Wat voor soort schrijver is Tim Krabbe?Zita schreef:'Een tafel vol vlinders' van Tim Krabbe. Helaas las ik de laatste pagina een beetje te vluchtig, zodat de clou van het verhaal me enigszins ontging. Na het lezen van een recensie kwam ik er pas achter hoe de vork in de steel zat.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Hij schrijft nieuw-realistisch (in journalistieke stijl) en soms neoromantisch. Een tafel vol vlinders was het boekenweekgeschenk van 2009. Ik was er niet heel erg van onder de indruk. Of ik heb het veel te vluchtig gelezen.vogeltje schreef:Haha! Wat voor soort schrijver is Tim Krabbe?Zita schreef:'Een tafel vol vlinders' van Tim Krabbe. Helaas las ik de laatste pagina een beetje te vluchtig, zodat de clou van het verhaal me enigszins ontging. Na het lezen van een recensie kwam ik er pas achter hoe de vork in de steel zat.
Hij heeft ook 'Het gouden ei' geschreven. Populair (?) lijstboek voor niet-christelijke scholen. Dat wil je niet gelezen hebben...vogeltje schreef:Haha! Wat voor soort schrijver is Tim Krabbe?Zita schreef:'Een tafel vol vlinders' van Tim Krabbe. Helaas las ik de laatste pagina een beetje te vluchtig, zodat de clou van het verhaal me enigszins ontging. Na het lezen van een recensie kwam ik er pas achter hoe de vork in de steel zat.

Voor de goede orde: de man heet Krabbé.vogeltje schreef:Haha! Wat voor soort schrijver is Tim Krabbe?
~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
pierre27 schreef:Bert Mulder schreef:Nee, alleen de laatste tijd de eerste en laatste toegevoegd..pierre27 schreef:Heb je huiswerk gekregen ofzow? BertBert Mulder schreef:Ds. v/d Groe - Heidelbergse Catechismus
Calvijn - Institutie
Calvijn - Commentaries - Psalmen
D'Aubigne - History of the Reformation
Hoeksema - Therefore have I spoken
de eerste, speciale interessse door een citaat....
de laatste, lichte leesstof... is een levensbeschrijving. Was mijn vrouw mee bezig, en 1 ding leidde tot een andere...
De tweede lees ik normaal altijd 's morgen even, en hier en daar tussendoor
De 3e voor stille tijd
De 4e voor bedtijd (nu tijdelijk door de 5e verplaatst.)
De 1e ga ik echt voor zitten... zal meest alleen 's zondags worden... en als ik op de kinderen wacht als ze op catechesatie zijn...
Ok, goede verdeling, ze kunnen niet zeggen dat je niet belezen bent.
Enfin hoe is het weer bij jullie?

Maar het is hier regen/sneeuwerig, rond de 0.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- MarthaMartha
straks met een boek op de bank... vallei vol liefde, laatste stukje.... (zal ook wel het aangrijpendste deel zijn)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ben ff een kinder boek ingedoken ook wel leuk voor een keer het heet: Terug naar de Titanic. Heel apart... 

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
From Darwin to Hitler.
Vandaag binnen gehad, boekje van L.J. van Valen, De stem in de woestijn, over evangelist Duncan Matheson. Kent iemand deze Matheson?
eindelijk tref ik het vandaag ook op refdag aan. hier en hier.sela schreef:heb het boek uit.sela schreef:Dorsvloer vol confetti.
het boek bevat een reeks fictieve verhalen die samen een portret schetsen van een 12 jarig meisje uit onze gezindte. het is vlot geschreven. op de site van de uitgever staat: 'een liefdevol portret van een Zeeuwse orthodoxe boerengemeenschap met een geheel eigen vertelcultuur*'. ik ben best benieuwd wat jullie vinden van dit boek. zelf vond ik het mooi, zeker herkenbaar en ook eerlijk, maar daarin soms confronterend en hard, tgt luchtig, mij af en toe afvragend hoe het nu met het meisje is en of ze (eigenlijk nog) geloofd.
*klein nadeel (waarschijnlijk doelt men met de eigen vertelcultuur op onze bevindelijke taal): er wordt veel uitgelegd over bevindelijke termen, iets dat je als kenner wat schools kan overkomen, maar in het kader van een breed publiek snap ik dat wel.
- jakobmarin

Wiel. een doordraaiende moeder over haar dochter in een rolstoel en een vriendje met Asperger.
Van Marielle Kramer.
Een must voor iedere ouder!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-
Ik lees altijd diverse boeken tegelijk:
nu zijn dat:
-Voor volk en vaderland; vrouwen in de NSB 1931-1948, door Zonneke Matthée
-Dagen van Vreemdelingschap, door Matthew Henry
-Het dierbaar geloof, door MJ van Gelder
-Drinken van de beker, door Antoine Bodar
nu zijn dat:
-Voor volk en vaderland; vrouwen in de NSB 1931-1948, door Zonneke Matthée
-Dagen van Vreemdelingschap, door Matthew Henry
-Het dierbaar geloof, door MJ van Gelder
-Drinken van de beker, door Antoine Bodar
CHAWA.
Ik huil niet vaak om een boek.
Maar tijdens het lezen heb ik echt gehuild om het verloren paradijs.
Van paradijs tot ballingschap, van verrukking naar doodsangst, van een liefdevol gezin tot families die elkaar uitmoorden – de moeder aller levenden vecht om te overleven in een wereld waar vrede ver te zoeken is. Want de nederzetting breidt zich uit tot een stad, waar al snel de eerste scheuring een feit is. Ruzies, ziekten en afgoderij behoren tot de orde van de dag en het is wachten op de eerste echte oorlog. Bij vlagen wordt het contrast met vroeger Chawa te veel en roept ze tot de Ene die Is: hoe lang nog? De wanhoop is voelbaar, de spijt dringt zich op, terwijl de generaties voorbijglijden. De lezer luistert en huivert, en kijkt op uit het boek om tot zijn verbijstering te beseffen dat ook hij in ballingschap leeft. Want de wereld die hier beschreven wordt, lijkt verdacht veel op de onze.
Ik huil niet vaak om een boek.
Maar tijdens het lezen heb ik echt gehuild om het verloren paradijs.
Van paradijs tot ballingschap, van verrukking naar doodsangst, van een liefdevol gezin tot families die elkaar uitmoorden – de moeder aller levenden vecht om te overleven in een wereld waar vrede ver te zoeken is. Want de nederzetting breidt zich uit tot een stad, waar al snel de eerste scheuring een feit is. Ruzies, ziekten en afgoderij behoren tot de orde van de dag en het is wachten op de eerste echte oorlog. Bij vlagen wordt het contrast met vroeger Chawa te veel en roept ze tot de Ene die Is: hoe lang nog? De wanhoop is voelbaar, de spijt dringt zich op, terwijl de generaties voorbijglijden. De lezer luistert en huivert, en kijkt op uit het boek om tot zijn verbijstering te beseffen dat ook hij in ballingschap leeft. Want de wereld die hier beschreven wordt, lijkt verdacht veel op de onze.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!