u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Nieuw van de JBGG
Re: Nieuw van de JBGG
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
henriët schreef:u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:henriët schreef:u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bedank dan gewoon.raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik mag aannemen dat dominees betere dingen te doen hebben dan mee te doen op een refoforum.henriët schreef:u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Wat ik er mee bedoel dat ik (itt een visitatie-commissie, als die er al uberhaupt is) het al meerdere keren met eigen ogen heb gezien. Bovendien verwondert het me dat het mensen het zo bestrijden, want refojeugd lijkt soms een losgeslagen kudde, bijv na schooltijd of op vakantie etc. Ik sta daar trouwens niet boven, want ik ben ook jeugd geweest, bovendien gedraag ik me ook nu nog steeds af en toe als losgeslagen jeugd. Laat onverlet, dat ik vind dat de JBGG daar best wat meer aandacht aan mag schenken, en dat op een niet- wettische manier. Maar ik heb genoeg gezegd over dit onderwerp, en laat dit nu ook rusten.
Ben je wel eens meegeweest als staflid Zomerkampen, Raka?
Of sta je daar wel boven?
Of sta je daar wel boven?
ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
en denk dat de eerste verantwoordelijkheid in dit geval bij de jongelui zelf (en hun ouders) ligt
en denk dat de eerste verantwoordelijkheid in dit geval bij de jongelui zelf (en hun ouders) ligt
Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Voor het eerst zonder ouders op vakantie, YES!!!
- JolandaOudshoorn
hangt er vanaf hoe oud de jongelui zijn. Vanaf een jaar of 15,16 zijn ze moraal toch zelf verantwoordelijkartistiek schreef:Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat is per jongere verschillend: de één heeft op zijn (meestal: haar) 12e al verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl een ander tot zijn 20e of nog later puber blijft.JolandaOudshoorn schreef:hangt er vanaf hoe oud de jongelui zijn. Vanaf een jaar of 15,16 zijn ze moraal toch zelf verantwoordelijkartistiek schreef:Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
- JolandaOudshoorn
Ja, maar je kunt een een tiener van 16 toch al wel op zijn eigen verantwoordelijkheid wijzen. Een kind van 7 nog niet echt.Tiberius schreef:Dat is per jongere verschillend: de één heeft op zijn (meestal: haar) 12e al verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl een ander tot zijn 20e of nog later puber blijft.JolandaOudshoorn schreef:hangt er vanaf hoe oud de jongelui zijn. Vanaf een jaar of 15,16 zijn ze moraal toch zelf verantwoordelijkartistiek schreef:Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Op zich valt dat allemaal nog wel mee, hoor.Erasmiaan schreef:Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Goed, dat ze een beetje uitgelaten op die kampen, dat is wel logisch. Dat zijn ouderen ook als ze op vakantie gaan.
En inderdaad, er zijn wel eens incidenten.
Maar over het algemeen heerst er een zeer positieve sfeer in de kampen: met elkaar ontspannen, met elkaar cultuur opsnuiven, en vooral met elkaar bezinnen rondom Gods Woord.
Bij het overgrote merendeel van de reformatorische jeugd (80% ofzo) gaat het wél goed.Erasmiaan schreef:Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
En als jongelui niet zélf verantwoordelijkheid nemen, als hun ouders er niet bij zijn, duidt dit erop dat de jongelui het nut van de regels van hun ouders (nog) niet inzien, dat hun hart er nog niet bij betrokken is. En dat ze het waar de ouders wél bij zijn ook alleen maar doen omdat het moet. En volgens mij is mopperen op "die slechte jeugd" niet de manier waarop je dit kan oplossen...
- JolandaOudshoorn
Ik denk zelfs wel meer dan die 80%memento schreef:Bij het overgrote merendeel van de reformatorische jeugd (80% ofzo) gaat het wél goed.Erasmiaan schreef:Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
En als jongelui niet zélf verantwoordelijkheid nemen, als hun ouders er niet bij zijn, duidt dit erop dat de jongelui het nut van de regels van hun ouders (nog) niet inzien, dat hun hart er nog niet bij betrokken is. En dat ze het waar de ouders wél bij zijn ook alleen maar doen omdat het moet. En volgens mij is mopperen op "die slechte jeugd" niet de manier waarop je dit kan oplossen...
We moeten nu ook weer niet al te veel gaan somberen