Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Hm, oke. Ik zie stemmen nou niet echt als werken ofzo. En als er op zondag gestemd zou worden zou ik die wandeling naar de stembus wel maken. Maar als jij en vele anderen er zo tegenaan kijken hoop in inderdaad dat de verkiezingen nooit op een zondag gehouden gaan worden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Op een dag als vandaag vind ik dat oranje in de straten wel wat hebben. Het lijkt wel of de derde zetel vd SGP nu al gevierd wordt !
Wilhelm schreef:Op een dag als vandaag vind ik dat oranje in de straten wel wat hebben. Het lijkt wel of de derde zetel vd SGP nu al gevierd wordt !

laten we nu eerst wachten ( en bidden) of die 3 e zetel gehaald mag worden!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:Wilhelm schreef:Op een dag als vandaag vind ik dat oranje in de straten wel wat hebben. Het lijkt wel of de derde zetel vd SGP nu al gevierd wordt !
laten we nu eerst wachten ( en bidden) of die 3 e zetel gehaald mag worden!
Eens ! Jij bent weer de wijste !
Hahaha, op mijn werk waren collega's vlaggetjes aan het ophangen. Ik zeg: 'zo allemaal aanhangers van de SGP...'Wilhelm schreef:Op een dag als vandaag vind ik dat oranje in de straten wel wat hebben. Het lijkt wel of de derde zetel vd SGP nu al gevierd wordt !
Misschien wat SGP sjaals meenemen?Erasmiaan schreef:Hahaha, op mijn werk waren collega's vlaggetjes aan het ophangen. Ik zeg: 'zo allemaal aanhangers van de SGP...'Wilhelm schreef:Op een dag als vandaag vind ik dat oranje in de straten wel wat hebben. Het lijkt wel of de derde zetel vd SGP nu al gevierd wordt !
Oh oh oh.Erasmiaan schreef:Hahaha, op mijn werk waren collega's vlaggetjes aan het ophangen. Ik zeg: 'zo allemaal aanhangers van de SGP...'Wilhelm schreef:Op een dag als vandaag vind ik dat oranje in de straten wel wat hebben. Het lijkt wel of de derde zetel vd SGP nu al gevierd wordt !

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Oh oh oh.Erasmiaan schreef:Hahaha, op mijn werk waren collega's vlaggetjes aan het ophangen. Ik zeg: 'zo allemaal aanhangers van de SGP...'Wilhelm schreef:Op een dag als vandaag vind ik dat oranje in de straten wel wat hebben. Het lijkt wel of de derde zetel vd SGP nu al gevierd wordt !Hoe kan je nou zulke grappen maken over vlaggetje die ter ere van koning voetbal, die zijn duizenden weer zal verslaan de komende weken, worden opgehangen.
![]()

Het was niet serieus hoor... ik nam ook gewoon even wat op de korrel.

Ja, en dat irriteert me. Want je wilt er niet aan, dat voetbal een ernstige afgod is.Marnix schreef:Over zulke ernstige zonden maak je toch geen grapjes?
Het was niet serieus hoor... ik nam ook gewoon even wat op de korrel.
Het goede nieuws is dan weer wel dat die afgodendienst voor veel mensen beperkt blijft tot één maand in de twee jaar...Erasmiaan schreef:Want je wilt er niet aan, dat voetbal een ernstige afgod is.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Tuurlijk, dan geeft het niet!Josephus schreef:Het goede nieuws is dan weer wel dat die afgodendienst voor veel mensen beperkt blijft tot één maand in de twee jaar...Erasmiaan schreef:Want je wilt er niet aan, dat voetbal een ernstige afgod is.

Klopt. Voetbal kan een afgod zijn, daarin zijn we het eens. Maar dat het een afgod IS en je als je de wedstrijden kijkt die afgod dus automatisch vereert, daar wil ik inderdaad niet aan. Daarover zijn we het zeker niet eens.
Vraag ik me af hoe jij het WK dan ziet. Hoe maak je in vredesnaam het spelletje los van de gekte erom heen?Marnix schreef:Klopt. Voetbal kan een afgod zijn, daarin zijn we het eens. Maar dat het een afgod IS en je als je de wedstrijden kijkt die afgod dus automatisch vereert, daar wil ik inderdaad niet aan. Daarover zijn we het zeker niet eens.
Voor iemand die niets met voetbal heeft is dat best een logische vraag. Maar het kan heus wel. Ik hou zelf op zijn tijd ook best van een goeie pot voetbal. En eigenlijk kijk ik naar een WK-wedstrijd niet eens heel anders dan naar een wedstrijd in de zaterdaghoofdklasse.Mister schreef:Hoe maak je in vredesnaam het spelletje los van de gekte erom heen?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)