JSF schreef:Maar als de visie niet rechtzinnig is hoever mag iemand dan gaan.
1.Iemand die de schepping in 6 dagen loochent en een synergie voorstaat tussen evolutie en schepping mag hier wel zijn stelling verdedigen.
2. Maar iemand die bv abortus verdedigt wordt niet toegestaan en krijgt (terecht) een ban.
Kunnen de mods zich voorstellen dat er forummers zijn die het toelaten van 1 niet begrijpen?
Verder vind ik dat iemand fors afstand mag nemen van bv EO jongerendag , the Passion enz. en daarbij ook het geloof van de deelnemers mag betwijfelen. Dit d.m.v. toetsing van de kenmerken die helder in de Schrift staan betreffende het ware geloof.
De verwijdering die de behoudende kant voelt op het RF heeft te maken met de m.i. intolerantie tegen de bevindelijke forummers en het toestaan van meningen over bv vrouw in het ambt en homoseksualiteit die niet in overeenstemming zijn met een behoudend reformatorisch forum.
Dit zijn volgens mij ook redenen waarom iemand als huisman weg is gegaan.
Hij is dus helemaal niet weg, maar dat terzijde.
Ik vind dit niet helemaal eerlijk. We zijn als moderators in deze onderwerpen volgens mij heel duidelijk geweest: wij geloven dat de vrouw in het ambt, en het uitleven van homoseksualiteit in een relatie, en het niet letterlijk lezen van Genesis 1, in strijd is met Gods Woord.
Binnen bepaalde grenzen staan we wel een discussie hierover toe, om het standpunt helder te krijgen. De discussie mag in zo'n geval niet overheerst worden door een onbijbels standpunt. Ook mag bv. een homoseksuele relatie niet gepromoot worden.
Wij beseffen ook dat dit best een smal paadje is, en je doet het ook niet zomaar goed in ieders oog.
De staat van mensen betwijfelen, is gevaarlijk. De één doet dat van iemand die The Passion bezoekt, de volgende wil dan een gemiddelde PKN-er daarbij scharen, om van het andere uiterste maar te zwijgen. Wat heeft het voor nut om over iemands persoon te schrijven? Je mag met ferme bewoordingen afstand nemen van The Passion, of van de EO-jongerendag, of wat dan ook. Waarom zou je dan direct er bij moeten schrijven dat de bezoekers geen echte christen kunnen zijn? Om je boodschap wat meer te laten opvallen ofzo?