Ik weet wie ...... is (forummers)

Mara

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Mara »

gallio schreef:
Jantje schreef:Het is op de kop af al 2 jaar geleden. Maar ik ben het niet vergeten. Ik was toen ook nog maar een broekie hier. Dus ik bedoel niet een fake-account van de laatste tijden.
Ik neem aan dat je die JvD bedoelt. Die man was ongelooflijk grof naar anderen toe.
Die man had een psychiatrisch probleem.
Ik kreeg hem achter me aan in de mail :sweat :ouin
Hij was heel erg eenzaam dus dit forum was voor hem een uitlaatklep denk ik.
Maar het werd meer een uitlaadklep, van waaruit hij al zijn boosheid, frustraties en ongenoegen kieperde.
Het werd op sommige momenten nogal eng en bedreigend. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Jantje schreef:Inderdaad. Ik begrijp het niet helemaal.

Toen wijlen ds. Klaas Hendrikse zijn uitspraken bezigde kon er ook van alles over die man gezegd worden.
Dat is dan niet goed geweest van de betreffende forummer(s) en van de betreffende moderator(s) die het geplaatst c.q. getolereerd hebben. Het mag nooit over de man gaan, wel over zijn opvattingen. En daar kon inderdaad van alles van gezegd worden.
Wat is dit? Dit begrijp ik niet. Het ging immers om zijn goddeloze leer?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Geen probleem hoor. We voeden je wel op.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
eilander schreef:

Toen wijlen ds. Klaas Hendrikse zijn uitspraken bezigde kon er ook van alles over die man gezegd worden.
Dat is dan niet goed geweest van de betreffende forummer(s) en van de betreffende moderator(s) die het geplaatst c.q. getolereerd hebben. Het mag nooit over de man gaan, wel over zijn opvattingen. En daar kon inderdaad van alles van gezegd worden.
Wat is dit? Dit begrijp ik niet. Het ging immers om zijn goddeloze leer?
Dat is juist, dat bedoel ik ook te zeggen. Dat betekent nog niet dat je over een persoon 'van alles' kunt zeggen.
JSF
Inactief

Bericht door JSF »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik wil @Voorbijganger toch wel bijvallen. Ik ben pas van het forum een week verbannen geweest. Mijn uitspraken waren ongelukkig. Maar ik vind het wel lastig om over bepaalde uitwassen in Nederland wat men christelijk noemt, niet rechtstreeks te kunnen zeggen dat dit niet is volgens Gods Woord, en om zo dus ook niet rechtstreeks te kunnen zeggen hoe we deze zorgelijke ontwikkelingen dan wel moeten zien.
Je haalt steeds twee dingen door elkaar.
Zoals je kan weten, ben je niet verbannen omdat je bepaalde uitwassen bestreed. Maar omdat je de persoon in wie je die uitwassen meende te constateren, ging veroordelen.
Dat staan we hier niet toe, hoe rechtzinnig je achterliggende visie ook moge zijn.
Maar als de visie niet rechtzinnig is hoever mag iemand dan gaan.

1.Iemand die de schepping in 6 dagen loochent en een synergie voorstaat tussen evolutie en schepping mag hier wel zijn stelling verdedigen.
2. Maar iemand die bv abortus verdedigt wordt niet toegestaan en krijgt (terecht) een ban.

Kunnen de mods zich voorstellen dat er forummers zijn die het toelaten van 1 niet begrijpen?

Verder vind ik dat iemand fors afstand mag nemen van bv EO jongerendag , the Passion enz. en daarbij ook het geloof van de deelnemers mag betwijfelen. Dit d.m.v. toetsing van de kenmerken die helder in de Schrift staan betreffende het ware geloof.

De verwijdering die de behoudende kant voelt op het RF heeft te maken met de m.i. intolerantie tegen de bevindelijke forummers en het toestaan van meningen over bv vrouw in het ambt en homoseksualiteit die niet in overeenstemming zijn met een behoudend reformatorisch forum.

Dit zijn volgens mij ook redenen waarom iemand als huisman weg is gegaan.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Je haalt de woorden uit mijn mond, @JSF. Ik ben het volkomen met je eens. De spijker op de kop.

En @Tiberius, lees in dat verband nog eens wat Paulus allemaal aan Timothéüs schrijft. Ik heb het gisteren al hier geschreven.
Tiberius schreef:
Geen probleem hoor. We voeden je wel op.
Is dat een bedreiging? :jongle
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Terri

Bericht door Terri »

eilander
Moderator

Bericht door eilander »

JSF schreef:Dit zijn volgens mij ook redenen waarom iemand als huisman weg is gegaan.
Dit is het topic "Ik weet wie... is". Ik kan het toch niet laten te vragen: kun je bovenstaande (en je deed al eerder dergelijke uitlatingen) in alle oprechtheid schrijven, of gaat dit over jezelf?
JSF
Inactief

Bericht door JSF »

eilander schreef:
JSF schreef:Dit zijn volgens mij ook redenen waarom iemand als huisman weg is gegaan.
Dit is het topic "Ik weet wie... is". Ik kan het toch niet laten te vragen: kun je bovenstaande (en je deed al eerder dergelijke uitlatingen) in alle oprechtheid schrijven, of gaat dit over jezelf?
Liever had ik een inhoudelijke reactie gehad. Maar idd ik ken huisman best wel aardig goed en zie hem met enige regelmaat in de spiegel. :OO3
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

JSF schreef:
eilander schreef:
Liever had ik een inhoudelijke reactie gehad. Maar idd ik ken huisman best wel aardig goed en zie hem met enige regelmaat in de spiegel. :OO3
Duidelijk, al vind ik deze posting dan wel flauw. En deze ook:
JSF schreef:Realiseer jij je dat je reageert op een post uit 2010 van een zekere huisman die al tijden niet meer actief is op dit forum. Denk niet dat hij op jouw bijdrage zal reageren.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik vind het flauw dat er geen inhoudelijke reactie wordt gegeven. En ik had het na de eerste post al door... Dat is een voordeel als je elke dag actief bent.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

JSF schreef:Maar als de visie niet rechtzinnig is hoever mag iemand dan gaan.

1.Iemand die de schepping in 6 dagen loochent en een synergie voorstaat tussen evolutie en schepping mag hier wel zijn stelling verdedigen.
2. Maar iemand die bv abortus verdedigt wordt niet toegestaan en krijgt (terecht) een ban.

Kunnen de mods zich voorstellen dat er forummers zijn die het toelaten van 1 niet begrijpen?

Verder vind ik dat iemand fors afstand mag nemen van bv EO jongerendag , the Passion enz. en daarbij ook het geloof van de deelnemers mag betwijfelen. Dit d.m.v. toetsing van de kenmerken die helder in de Schrift staan betreffende het ware geloof.

De verwijdering die de behoudende kant voelt op het RF heeft te maken met de m.i. intolerantie tegen de bevindelijke forummers en het toestaan van meningen over bv vrouw in het ambt en homoseksualiteit die niet in overeenstemming zijn met een behoudend reformatorisch forum.

Dit zijn volgens mij ook redenen waarom iemand als huisman weg is gegaan.
Hij is dus helemaal niet weg, maar dat terzijde.
Ik vind dit niet helemaal eerlijk. We zijn als moderators in deze onderwerpen volgens mij heel duidelijk geweest: wij geloven dat de vrouw in het ambt, en het uitleven van homoseksualiteit in een relatie, en het niet letterlijk lezen van Genesis 1, in strijd is met Gods Woord.
Binnen bepaalde grenzen staan we wel een discussie hierover toe, om het standpunt helder te krijgen. De discussie mag in zo'n geval niet overheerst worden door een onbijbels standpunt. Ook mag bv. een homoseksuele relatie niet gepromoot worden.
Wij beseffen ook dat dit best een smal paadje is, en je doet het ook niet zomaar goed in ieders oog.

De staat van mensen betwijfelen, is gevaarlijk. De één doet dat van iemand die The Passion bezoekt, de volgende wil dan een gemiddelde PKN-er daarbij scharen, om van het andere uiterste maar te zwijgen. Wat heeft het voor nut om over iemands persoon te schrijven? Je mag met ferme bewoordingen afstand nemen van The Passion, of van de EO-jongerendag, of wat dan ook. Waarom zou je dan direct er bij moeten schrijven dat de bezoekers geen echte christen kunnen zijn? Om je boodschap wat meer te laten opvallen ofzo?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Ik vind het flauw dat er geen inhoudelijke reactie wordt gegeven. En ik had het na de eerste post al door... Dat is een voordeel als je elke dag actief bent.
Mag ik voor een inhoudelijke reactie even de tijd nemen? Zie mijn vorige posting. Man man...
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:Waarom zou je dan direct er bij moeten schrijven dat de bezoekers geen echte christen kunnen zijn? Om je boodschap wat meer te laten opvallen ofzo?
Nee. Dat niet. Maar ds. De Heer zei het pas ook in een preek: Het gevaar is zo aanwezig dat door de oppervlakkigheid van de hierbovengenoemde zaken, Jezus niet op goede gronden wordt aangenomen. En die spanning, die waarschuwing, die kan nu niet benoemd worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Jantje schreef:Ik vind het flauw dat er geen inhoudelijke reactie wordt gegeven. En ik had het na de eerste post al door... Dat is een voordeel als je elke dag actief bent.
Mag ik voor een inhoudelijke reactie even de tijd nemen? Zie mijn vorige posting. Man man...
Hoe moet ik deze woorden opvatten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie