DDD schreef:Het vervelende van de uitdrukking verbondsbeloften is dat ze ongemerkt toch afleidt van de bedoelde beloften van zaligheid. Maar goed, ik heb de stukken uit 1986 niet goed op mijn netvlies.
Ik weet wel dat ik me geheel kon vinden in Louter genade, en niet in de meditatie, en ook niet in het standpunt van Anker dat dit de hoofdlijn zou zijn. En zeker niet met een argument van een dominee ter rechterflank. Want hoe je het ook wendt of keert, ds. Van Aalst behoort toch ook tot de rechterflank van de GG, zij het niet tot de uiterste rechterflank. Dat geeft allemaal niet, maar het is voor mij niet vanzelfsprekend je op hem te beroepen voor de hoofdstroom van de GG.
Even tussendoor een opmerking, ga er verder maar niet op in.
Wat hier gezegd wordt kan eigenlijk niet...
Dat zou inhouden dat er 3 soorten predikanten zijn...
En ik hoor dat wel meer: Je heb een rechter- een linker- en een midden-flank.
Dat lijkt me een wat moeilijke, zo niet een onmogelijke zaak, waar ik nergens in de Schrift enige grond voor te vindt.
Het tegendeel: Naar de Schrift zijn er 2 soorten predikers, evenals dat er twee soorten mensen zijn.
(valse profeten en geroepen profeten, of zie ik dat fout?)
Is het daarom wel mogelijk om van een middenpositie te spreken? Zomaar een opmerking
waar ik verder niet zo op door zou willen gaan, maar wel eens nodig lijkt om eens te overdenken.
Beschouw dit niet als een discussiepunt maat als opmerking tussendoor.