J.C. Philpot schreef:Tiberius schreef:Ik ben het eens wat je zegt in de vetgedrukte zin.
Maar betekent dat ook dat de ouderen moeten regeren/besturen? Ik denk juist van niet.
Laat juist jongeren besturen, zij moeten nog het langst doen met de samenleving immers, en laat ouderen adviezen geven.
Dat lees je ook vaak in Spreuken: Neem de raad van de ouden in acht (als een jongere zelf geen verantwoordelijkheid draagt, hoeft dat eigenlijk niet).
Dat ben ik met je eens. Die verantwoording heeft De Nooijer de afgelopen jaren ook gekregen. Maar die werd nu ingetrokken, vanwege het eigengereide gedrag van De Nooijer (mijn vertaling van de redenen die het bestuur heeft opgegeven).
Er word nu gefocussed op de fouten van het bestuur, en die zijn er ook zeker. Maar ik vind dat De Nooijer ook zelf in de spiegel moet kijken, of hij niet door zijn gedrag hier aanleiding toe heeft gegeven. Ik vind het zwak dat hij geen blijk geeft dat te doen.
Nee, Tom de Nooijer wilde de zaak laten rusten en binnenskamers houden.
Vervolgens kiest het bestuur / medefractieleden ervoor om dat niet te doen, zeer tegen zijn wil, waarna hij, zich moet gaan verdedigen en zijn lot in de handen van de leden legt. Die spreken in grote meerderheid (het ging om 75% circa!) vertrouwen in hem uit en wantrouwen in het bestuur.
Daar trekt het bestuur niks van aan en daar bovenop wordt er nog een zak stront over hem uitgekieperd door zijn voormalige fractievoorzitter via de Stentor. Opnieuw moest hij zich verdedigen.
Mijn conclusie is dat Tom heel doelbewust compleet is weggewerkt. Ik vind de reacties van hem in deze casus altijd heel erg netjes en correct geweest. Nooit, op geen enkele manier met modder teruggegooid.
Het lijkt nu alsof hij uit louter onvrede van het feit dat hij niet op de lijst stond een nieuwe partij is begonnen, maar lees de gebeurtenissen terug vanaf het begin en je ziet dat dit niet zo is.