Wedergeboorte
Re: Wedergeboorte
Zijn we nu nooit eens bang dat we met al onze niveaus van theologie inmiddels de schriftgeleerden van destijds naar de kroon gestoken hebben en het evangelie hebben versmald ?
Mattheus 23:13
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Ja, mits.....Joannah schreef:Zijn we nu nooit eens bang dat we met al onze niveaus van theologie inmiddels de schriftgeleerden van destijds naar de kroon gestoken hebben en het evangelie hebben versmald ?
Mattheus 23: 13 Maar wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeen, gij geveinsden! want gij sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen, overmits gij daar niet ingaat, noch degenen, die ingaan zouden, laat ingaanJoannah schreef:Zijn we nu nooit eens bang dat we met al onze niveaus van theologie inmiddels de schriftgeleerden van destijds naar de kroon gestoken hebben en het evangelie hebben versmald ?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Als de Heere Jezus nu zou rondwandelen zou de gelijkenis van de Farizeeër en de tollenaar precies andersom zijn.
Want sinds Hij deze gelijkenis uitsprak vertonen we allemaal graag een tollenaarsgestalte. Was het in het jaar 30 een veracht beroep of ambt, nu wil iedereen het wel zijn. En bidt: O God! Ik dank u, dat ik niet als al die mensen, die zo gemakkelijk kunnen geloven. Of als die die het zomaar kunnen aannemen.
Want sinds Hij deze gelijkenis uitsprak vertonen we allemaal graag een tollenaarsgestalte. Was het in het jaar 30 een veracht beroep of ambt, nu wil iedereen het wel zijn. En bidt: O God! Ik dank u, dat ik niet als al die mensen, die zo gemakkelijk kunnen geloven. Of als die die het zomaar kunnen aannemen.
Ja, refo, je hebt gelijk, ik ben ook zo'n 30-er.refo schreef:Als de Heere Jezus nu zou rondwandelen zou de gelijkenis van de Farizeeër en de tollenaar precies andersom zijn.
Ik kan het niet zomaar aannemen, niet zo gemakkelijk geloven.
- JolandaOudshoorn
Ziende op jzelf... nee, onmogelijk.jvdg schreef:Ja, refo, je hebt gelijk, ik ben ook zo'n 30-er.refo schreef:Als de Heere Jezus nu zou rondwandelen zou de gelijkenis van de Farizeeër en de tollenaar precies andersom zijn.
Ziende op Hem... ja.... bij God is niets onmogelijk.
En daarom spreek ik liever over Hem, dan over mijzelf. Want dan is Hij zo rijk aan barmhartigheid.
Als God zelf tegen je zegt: Ik heb je in Mijn boek geschreven, dan weet je dat het voor ieder ander ook kan. Tenminste, in mijn geval. Ik kan me dan alleen maar verwonderen: waarom mij??? En dan stroomt mijn hart over van vreugde en dankbaarheid.
Maar alleen door Hem, om 't eeuwig welbehagen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ja, Jolanda, alle dogmatiek ten spijt, in wat jij hier neerpent, moet ik met jou zeggen: door Hem door Hem alleen om het eeuwig welbehagen.JolandaOudshoorn schreef:Ziende op jzelf... nee, onmogelijk.jvdg schreef:Ja, refo, je hebt gelijk, ik ben ook zo'n 30-er.refo schreef:Als de Heere Jezus nu zou rondwandelen zou de gelijkenis van de Farizeeër en de tollenaar precies andersom zijn.
En daarom spreek ik liever over Hem, dan over mijzelf. Want dan is Hij zo rijk aan barmhartigheid.
Als God zelf tegen je zegt: Ik heb je in Mijn boek geschreven, dan weet je dat het voor ieder ander ook kan. Tenminste, in mijn geval. Ik kan me dan alleen maar verwonderen: waarom mij??? En dan stroomt mijn hart over van vreugde en dankbaarheid.
Niets uit ons, maar alleen door Hem,
Zo reist Zijn volk naar 't eeuwig Jeruzalem.
Soli Deo Gloria in Excelsius Deo!
Ik kan alleen maar zeggen: Ik ben jaloers op jullie.....jvdg schreef:Ja, Jolanda, alle dogmatiek ten spijt, in wat jij hier neerpent, moet ik met jou zeggen: door Hem door Hem alleen om het eeuwig welbehagen.JolandaOudshoorn schreef:Ziende op jzelf... nee, onmogelijk.jvdg schreef:Ja, refo, je hebt gelijk, ik ben ook zo'n 30-er.refo schreef:Als de Heere Jezus nu zou rondwandelen zou de gelijkenis van de Farizeeër en de tollenaar precies andersom zijn.
Niets uit ons, maar alleen door Hem,
Zo reist Zijn volk naar 't eeuwig Jeruzalem.
Soli Deo Gloria in Excelsius Deo!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
-----knip-knap----niet op de persoon!jvdg schreef:Ja, Jolanda, alle dogmatiek ten spijt, in wat jij hier neerpent, moet ik met jou zeggen: door Hem door Hem alleen om het eeuwig welbehagen. Niets uit ons, maar alleen door Hem, Zo reist Zijn volk naar 't eeuwig Jeruzalem.JolandaOudshoorn schreef:Ziende op jzelf... nee, onmogelijk.jvdg schreef:Ja, refo, je hebt gelijk, ik ben ook zo'n 30-er.refo schreef:Als de Heere Jezus nu zou rondwandelen zou de gelijkenis van de Farizeeër en de tollenaar precies andersom zijn.
Als God zelf tegen je zegt: Ik heb je in Mijn boek geschreven, dan weet je dat het voor ieder ander ook kan. Tenminste, in mijn geval. Ik kan me dan alleen maar verwonderen: waarom mij??? En dan stroomt mijn hart over van vreugde en dankbaarheid. Maar alleen door Hem, om 't eeuwig welbehagen.
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
http://www.dewoesteweg.nl
Nee. Je weet niet wat je zegt. Want je weet niet wat het is om voor eeuwig verdoemd te worden.DWW schreef:------knip-knap------.
Kan jij ons dan vertellen wat er ervaren wordt als een ziel het moet uitroepen in dat dood'lijkst tijdsgwricht: Verloren, verloren, voor eeuwig verloren...!?Afgewezen schreef:Nee. Je weet niet wat je zegt. Want je weet niet wat het is om voor eeuwig verdoemd te worden.DWW schreef:...wat God Zijn volk leert in de weg van Zijn heilige recht.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Nee, want zó'n dood'lijkst tijdsgewricht heb ik zelf nooit meegemaakt. Daar was nooit wanhoop aan Gods genade.PvS schreef:Kan jij ons dan vertellen wat er ervaren wordt als een ziel het moet uitroepen in dat dood'lijkst tijdsgwricht: Verloren, verloren, voor eeuwig verloren...!?Afgewezen schreef:Nee. Je weet niet wat je zegt. Want je weet niet wat het is om voor eeuwig verdoemd te worden.DWW schreef:...wat God Zijn volk leert in de weg van Zijn heilige recht.
Maar ook iemand die uitroept 'verloren, verloren, voor eeuwig verloren' weet in feite niet wat hij zegt. Want hij zou het niet overleven...
En wat als er nu zijn die dat wel zo hebben meegemaakt?Afgewezen schreef:Nee, want zó'n dood'lijkst tijdsgewricht heb ik zelf nooit meegemaakt. Daar was nooit wanhoop aan Gods genade.PvS schreef:Kan jij ons dan vertellen wat er ervaren wordt als een ziel het moet uitroepen in dat dood'lijkst tijdsgwricht: Verloren, verloren, voor eeuwig verloren...!?Afgewezen schreef:Nee. Je weet niet wat je zegt. Want je weet niet wat het is om voor eeuwig verdoemd te worden.DWW schreef:...wat God Zijn volk leert in de weg van Zijn heilige recht.
Maar ook iemand die uitroept 'verloren, verloren, voor eeuwig verloren' weet in feite niet wat hij zegt. Want hij zou het niet overleven...
Weten dezulken dan niet wat zij zeggen?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Dat zeg ik. Ik geloof dat iemand ook dán niet echt weet wat hij zegt. Dat iemand zijn verloren staat voor God inleeft, is wat anders. Maar het 'zijn in de hel', ik geloof niet dat iemand dat - in dit leven - kán doorleven en dan ook nog eens goedkeuren. Christus, Híj doorleefde het, aan het kruis, in de Godverlatenheid...PvS schreef:En wat als er nu zijn die dat wel zo hebben meegemaakt?Afgewezen schreef:Nee, want zó'n dood'lijkst tijdsgewricht heb ik zelf nooit meegemaakt. Daar was nooit wanhoop aan Gods genade.
Weten dezulken dan niet wat zij zeggen?
De manier waarop DWW hiermee een medeforummer om de oren slaat, vind ik dan ook alle perken te buiten gaan.
ik ben een keer op een gezelschap geweest waar iemand vertelde over zijn ervaring in het dodelijkst tijdgewricht; het kruipen in de hel e.d.
De dominee (toen nog een student trouwens) ging rechtop zitten en zei met stemverheffing: Zwijg! ik zeg u: zwijg!
Dit zijn geen dingen om te vertellen. En zeker niet bij een bakje koffie.
De man zweeg....en wij waren blij dat het verdere van die avond wél gesproken werd over wie God in Christus voor een zondaar wil zijn.
'k Zal het nooit vergeten.
De dominee (toen nog een student trouwens) ging rechtop zitten en zei met stemverheffing: Zwijg! ik zeg u: zwijg!
Dit zijn geen dingen om te vertellen. En zeker niet bij een bakje koffie.
De man zweeg....en wij waren blij dat het verdere van die avond wél gesproken werd over wie God in Christus voor een zondaar wil zijn.
'k Zal het nooit vergeten.