In memoriam

Bogerman

Re: In memoriam

Bericht door Bogerman »

BSH schreef: Gisteren, 12:29De opschrift boven de advertentie vind ik ook veelzeggend en in lijn met zijn standpunten. Totaal geen titels (prof. dr. of dominee), maar alleen eenvoudig 'zeer geliefde man, vader en (over)grootvader'.
Dat zou iedere predikant moeten vastleggen. je sterft namelijk niet als dominee, als professor of als iemand die een lintje heeft gekregen. (Wat in sommigen advertenties er ook nog eens bij staat.)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bogerman schreef: Gisteren, 12:33
BSH schreef: Gisteren, 12:29De opschrift boven de advertentie vind ik ook veelzeggend en in lijn met zijn standpunten. Totaal geen titels (prof. dr. of dominee), maar alleen eenvoudig 'zeer geliefde man, vader en (over)grootvader'.
Dat zou iedere predikant moeten vastleggen. je sterft namelijk niet als dominee, als professor of als iemand die een lintje heeft gekregen. (Wat in sommigen advertenties er ook nog eens bij staat.)
Ik zou niet goed weten wat er verkeerd aan is wanneer de geschonken titels een plekje krijgen in een rouwadvertentie. Dat was toch een onderdeel van wie de overledene was..
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
vriend-en-metgezel

Bericht door vriend-en-metgezel »

Bogerman schreef: Gisteren, 12:33
De advertentie is altijd vanuit het perspectief van de afzender. Een echtgenote is bedroefd omdat haar man is overleden, een kerkenraad is getroffen door het verlies van haar (oud-)predikant. Het lijkt me geen probleem dat ondergetekenden aangeven welke rol iemand in hun leven gehad heeft. Voor buitenstaanders is het dan ook meteen duidelijk.
CvdW

Bericht door CvdW »

De eenvoud van de rouwadvertentie spreekt mij aan.

Wat moet je vermelden? Je laatste functie of je eerste functie? Is het belangrijk om het lintje te vermelden in rouwadvertentie? Waar gaat het dan om? Een mens in het middelpunt? Nee, toch.

Doopnamen vermelden in rouwadvertentie vind ik wel passen.
Plaats reactie