Hartelijk eens. Dat sterven aan eigen ik, aan wie ik ben. Moet iemand eerder op het geloof roemen dan in de Heiland? Het strijden voor eigen parochie, dat deed Elia ook eens met de Heere.-DIA- schreef:Laten we het daarbij houden, al denk ik wel dat we de wereld zelf nooit onder de knie zullen krijgen. Zelfs niet met een atoombom. Het gezegde gaat uit van een mens die te verbeteren is, en dat strijdt met het Woord.Erskinees schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
"Of weet gij niet wat de Schrift zegt van Elía? Hoe hij God aanspreekt tegen Israël, zeggende: Heere, zij hebben Uw profeten gedood en Uw altaren omgeworpen, en ik ben alleen overgebleven, en zij zoeken mijn ziel. Maar wat zegt tot hem het Goddelijk antwoord? Ik heb Mijzelven nog zevenduizend mannen overgelaten, die de knie voor het beeld van Baäl niet gebogen hebben. Alzo is er dan ook in dezen tegenwoordigen tijd een overblijfsel geworden naar de verkiezing der genade."
In welke hof de Kerk ook is, Christus roept haar toe: "O gij bewoonster der hoven, de metgezellen merken op uw stem; doe ze Mij horen." Dan roept die bewoonster: "Kom haastelijk, mijn Liefste, en wees Gij gelijk een ree, of gelijk een welp der herten, op de bergen der specerijen."