Het grote WEERTOPIC

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Orchidee »

Ik heb hier ook geen problemen mee hoor, lekker Hollands, en mooi weer hebben we al heel veel gehad dit jaar, en dat komt er dit jaar ook vast wel weer :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Ik heb hier ook geen problemen mee hoor, lekker Hollands, en mooi weer hebben we al heel veel gehad dit jaar, en dat komt er dit jaar ook vast wel weer :super
Tot het eind van de maand houden we volgens buienradar hier hetzelfde weer als vandaag.
Tussen vijf over drie en vijf over vier kan ik boodschappen doen, zie ik net. Er staat alleen zoveel wind dat ik me afvraag of ik ooit bij het winkelcentrum aankom.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door caprice »

Mara schreef:
albion schreef:
Marnix schreef:Wat een dramatisch weer..... En wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld.... wat mij betreft mag al die regen van de laatste tijd naar Afrika toe. Daar is het keihard nodig!

En in Nederland wil ik de komende 5 jaar niets meer over droogte horen.... :)

Ik heb er geen problemen mee, om eerlijk te zijn vind ik dit echt Hollands weer. Dat hele warme zijn wij hier niet gewend.
Wij delen met de linkerburen een lage muur tussen onze tuinen en daar staan bakken met bloemen op. Ik had in april nieuwe gekocht, maar vergeten gaatjes te boren. De bloemen staan nu met hun voetjes in het water :cry
Kan nog hoor, van onderaf.

:tilt Tip: Let op dat het water niet de boormachine inloopt.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door helma »

Marnix schreef:Wat een dramatisch weer..... En wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld.... wat mij betreft mag al die regen van de laatste tijd naar Afrika toe. Daar is het keihard nodig!

En in Nederland wil ik de komende 5 jaar niets meer over droogte horen.... :)

als je even over deze zin nadenkt dan moet je begrijpen dat je dit niet mag zeggen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Orchidee »

Nogmaals: ik val in herhaling, ik weet het...maar kijk toch eens naar wat we dit jaar al voor prachtig weer hebben gehad, en wel heel veel!, maar ik begrijp het: we willen precies het weer wat ons op het moment het best uitkomt :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Mara »

caprice schreef:
Mara schreef:
albion schreef:
Marnix schreef:Wat een dramatisch weer..... En wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld.... wat mij betreft mag al die regen van de laatste tijd naar Afrika toe. Daar is het keihard nodig!

En in Nederland wil ik de komende 5 jaar niets meer over droogte horen.... :)

Ik heb er geen problemen mee, om eerlijk te zijn vind ik dit echt Hollands weer. Dat hele warme zijn wij hier niet gewend.
Wij delen met de linkerburen een lage muur tussen onze tuinen en daar staan bakken met bloemen op. Ik had in april nieuwe gekocht, maar vergeten gaatjes te boren. De bloemen staan nu met hun voetjes in het water :cry
Kan nog hoor, van onderaf.

:tilt Tip: Let op dat het water niet de boormachine inloopt.
We wachten tot het droog is en alle water weg, als dit tenminste nog gaat lukken :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Lassie »

Ach het heeft zo z'n voordelen en nadelen. Ik vindt dit ook best prima weer. :super
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door huisman »

Lassie schreef:Ach het heeft zo z'n voordelen en nadelen. Ik vindt dit ook best prima weer. :super

Het weer op onze vakantiebestemming wordt met de dag beter :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Ander »

De KNMI voorspelt weersverbetering volgende week! Mooi zo. Ben volgende week met groep gehandicapten op stap. Een week regen is dan ook niks.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef:Wat een dramatisch weer..... En wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld.... wat mij betreft mag al die regen van de laatste tijd naar Afrika toe. Daar is het keihard nodig!

En in Nederland wil ik de komende 5 jaar niets meer over droogte horen.... :)

Ik heb er geen problemen mee, om eerlijk te zijn vind ik dit echt Hollands weer. Dat hele warme zijn wij hier niet gewend.
Hm, af en toe regen vind ik niet erg maar de laatste weken is het wel heel dramatisch. De zomer is ook heerlijk om te picknicken, om lekker lang 's avonds in je tuin te zitten enzo... en daar zijn sinds begin juni geen mogelijkheden meer voor geweest.
Orchidee schreef:Nogmaals: ik val in herhaling, ik weet het...maar kijk toch eens naar wat we dit jaar al voor prachtig weer hebben gehad, en wel heel veel!, maar ik begrijp het: we willen precies het weer wat ons op het moment het best uitkomt :huhu
Nou, nee maar een beetje zomerweer in de zomer zou wel fijn zijn. Dit is geen normaal zomerweer, juni was erg nat en juli wordt een van de natste juli's ooit.
helma schreef:
Marnix schreef:Wat een dramatisch weer..... En wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld.... wat mij betreft mag al die regen van de laatste tijd naar Afrika toe. Daar is het keihard nodig!

En in Nederland wil ik de komende 5 jaar niets meer over droogte horen.... :)

als je even over deze zin nadenkt dan moet je begrijpen dat je dit niet mag zeggen.
Ehm... of als je er even over nadenkt begrijp je dat je dit wel mag zeggen. Wat ik bedoel is dat hier extreem veel regen valt, veel meer dan de meeste Nederlanders lief is.... terwijl er momenteel in Afrika veel te weinig regen valt en mensen smachten naar flinke regenbuien. Hier valt te veel, daar te weinig. Dat bedoel ik met "oneerlijk verdeeld".
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Marnix »

Einde aan extreem natte periode

De afgelopen dagen hebben we al in diverse artikelen aandacht besteed aan de vele regen. Gisteren deden we een eerste poging sprankjes van naderend zomerweer te vinden. Vandaag lijken de kansen beter.

Goed nieuws voor de vakantievierders in Nederland. Er is een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Die conclusie kunnen we trekken als we de weerkaarten voor de komende dagen bekijken. Zomers warm wordt het nog niet, maar met slechts een enkele bui en dagelijks ook zon ziet het weerbeeld er de komende dagen veel aangenamer uit.


De kans op 20 graden en meer neemt duidelijk toe.
Oorzaak van de weersomslag is de gewijzigde koers van een 'Frans' regengebied. Michiel Severin, meteoroloog van Weerplaza.nl: "Vandaag zou een groot regengebied via de Champagne naar de Ardennen trekken en daarna naar Oost-Nederland en West-Duitsland. Vanwege het noodweer in Zuid-Frankrijk is de ontwikkeling van 'ons' regengebied afgezwakt en dat pakt zeer positief uit."

De regenzone zou in de loop van vandaag onder andere in Nijmegen de vierdaagse-lopers een natte middag bezorgen. Het loopt echter anders. Door een lichte wijziging in de opbouw van de atmosfeer boven Frankrijk zal het regengebied Nederland niet bereiken. De verandering heeft direct positieve gevolgen voor Nederland, en negatieve voor Frankrijk en de Alpen.

Nederland
Vandaag schijnt de zon geregeld en valt er verspreid over het land een enkele bui. Het droge weer overheerst en bij weinig wind wordt het 20 of 21 graden. Morgen kan het plaatselijk 23 graden worden. Verder zien we opnieuw de zon geregeld schijnen. Twee prima vakantiedagen.


Buien blijven mogelijk, maar zowel de kans op >0,3mm als de kans op grote hoeveelheden per dag neemt af.
De komende dagen kunnen de paraplu en het regenpak nog niet de kast in. Tot begin volgende week blijft het licht wisselvallig weer. In het weekend stroomt minder zachte lucht naar Nederland en wordt het 15 tot 20 graden. Ook dan blijven enkele buien mogelijk.

Op de langere termijn gloort er hoop. Al enkele dagen berekenen de weermodellen dat het halverwege volgende week mogelijk beter weer gaat worden. De kans op regen neemt af, de zon krijgt meer ruimte en de temperatuur stijgt naar 20 tot 25 graden. Prima vooruitzichten om in Nederland de vakantie door te brengen.


Bron: Weerplaza.nl
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Zita »

Marnix schreef:
albion schreef:
Marnix schreef:Wat een dramatisch weer..... En wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld.... wat mij betreft mag al die regen van de laatste tijd naar Afrika toe. Daar is het keihard nodig!

En in Nederland wil ik de komende 5 jaar niets meer over droogte horen.... :)

Ik heb er geen problemen mee, om eerlijk te zijn vind ik dit echt Hollands weer. Dat hele warme zijn wij hier niet gewend.
Hm, af en toe regen vind ik niet erg maar de laatste weken is het wel heel dramatisch. De zomer is ook heerlijk om te picknicken, om lekker lang 's avonds in je tuin te zitten enzo... en daar zijn sinds begin juni geen mogelijkheden meer voor geweest.
Orchidee schreef:Nogmaals: ik val in herhaling, ik weet het...maar kijk toch eens naar wat we dit jaar al voor prachtig weer hebben gehad, en wel heel veel!, maar ik begrijp het: we willen precies het weer wat ons op het moment het best uitkomt :huhu
Nou, nee maar een beetje zomerweer in de zomer zou wel fijn zijn. Dit is geen normaal zomerweer, juni was erg nat en juli wordt een van de natste juli's ooit.
helma schreef:
Marnix schreef:Wat een dramatisch weer..... En wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld.... wat mij betreft mag al die regen van de laatste tijd naar Afrika toe. Daar is het keihard nodig!

En in Nederland wil ik de komende 5 jaar niets meer over droogte horen.... :)

als je even over deze zin nadenkt dan moet je begrijpen dat je dit niet mag zeggen.
Ehm... of als je er even over nadenkt begrijp je dat je dit wel mag zeggen. Wat ik bedoel is dat hier extreem veel regen valt, veel meer dan de meeste Nederlanders lief is.... terwijl er momenteel in Afrika veel te weinig regen valt en mensen smachten naar flinke regenbuien. Hier valt te veel, daar te weinig. Dat bedoel ik met "oneerlijk verdeeld".
Ongelijk verdeeld, of onbegrijpelijk verdeeld. Maar oneerlijk doet twijfelen aan de eerlijkheid van de Verdeler. Al moet ik bekennen dat ik het ook weleens zeg.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Einde aan extreem natte periode

Goed nieuws voor de vakantievierders in Nederland. Er is een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Die conclusie kunnen we trekken als we de weerkaarten voor de komende dagen bekijken. Zomers warm wordt het nog niet, maar met slechts een enkele bui en dagelijks ook zon ziet het weerbeeld er de komende dagen veel aangenamer uit.
Fijn voor de 42.812 deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse.
´t Kon me nooit erg boeien, maar als er een van je kinderen meeloopt ga je er toch anders tegenaan kijken.... :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef:Einde aan extreem natte periode

Goed nieuws voor de vakantievierders in Nederland. Er is een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Die conclusie kunnen we trekken als we de weerkaarten voor de komende dagen bekijken. Zomers warm wordt het nog niet, maar met slechts een enkele bui en dagelijks ook zon ziet het weerbeeld er de komende dagen veel aangenamer uit.
Fijn voor de 42.812 deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse.
´t Kon me nooit erg boeien, maar als er een van je kinderen meeloopt ga je er toch anders tegenaan kijken.... :hum
;)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:
Hendrikus schreef:
Marnix schreef:Einde aan extreem natte periode

Goed nieuws voor de vakantievierders in Nederland. Er is een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Die conclusie kunnen we trekken als we de weerkaarten voor de komende dagen bekijken. Zomers warm wordt het nog niet, maar met slechts een enkele bui en dagelijks ook zon ziet het weerbeeld er de komende dagen veel aangenamer uit.
Fijn voor de 42.812 deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse.
´t Kon me nooit erg boeien, maar als er een van je kinderen meeloopt ga je er toch anders tegenaan kijken.... :hum
;)
Mijn neef doet het dit jaar voor de 50ste keer en dan stopt hij ermee (hij is dan 80).

Mijn broer had een keer een weddenschap met een van de dochters van zijn zus. Hij (als kamergeleerde, altijd met zijn neus in de boeken), hij, die nooit aan sport of wat ook dan deed werd uitgedaagd om mee te doen met de Nijmeegse vierdaagse. Hij nam de uitdaging aan. Hij had nergens last van, geen blaren of wat dan ook (heeft vroeger in militaire dienst heel wat afgelopen en naar zijn werk in Den Haag liep hij ook ca. driekwartier, vond ie heerlijk). Nichtlief kreeg de allereerste dag al 'zweepslag'(?) en heeft al strompelend 4 dagen (ze wou zich niet laten kennen) de vierdaagse gelopen. Op het laatst werd ze door de soldaten tussenin genomen. En last van blaren natuurlijk. Ze heeft zich niet meer gewaagd aan een weddenschap met oomlief... :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gesloten