Weekdiensten
Re: Weekdiensten [3]
Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.
-
Je had ook kunnen zeggen dat je wel bleef staanOuderling schreef:Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.

Ik geloof zelfs dat er geen staplek meer was. Afgeladen.Geytenbeekje schreef:Je had ook kunnen zeggen dat je wel bleef staanOuderling schreef:Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.
-
- Verbannen
Ik weet van in ieder geval 2 gemeenten waar dit het geval was, en mogelijk zelfs 3 gemeenten. Bij 2 gemeenten is dit een gehele zomer zo. De derde gemeente zit alleen tjokvol als de oud-herder en leraar voorgaat, zoals afgelopen zondag het geval was.Ouderling schreef:Ik geloof zelfs dat er geen staplek meer was. Afgeladen.Geytenbeekje schreef:Je had ook kunnen zeggen dat je wel bleef staanOuderling schreef:Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik kan er een aantal aandragen binnen 15 minuten rijden, waar zeer zeker plaats geweest zou zijn.Ouderling schreef:Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.
Hoewel niet onbelangrijk is het voor mij bijzaak ja.Mara schreef:JCRyle schreef:Ach dat is slechts kerkrecht.![]()
Dus dat is maar bijzaak?
Ja, ik ben ook gegaan bij een plaats een aantal km verderop, die een half uur later begon.Zeeuw schreef:Ik kan er een aantal aandragen binnen 15 minuten rijden, waar zeer zeker plaats geweest zou zijn.Ouderling schreef:Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.
Je was bij ons ook hartelijk welkom geweest uiteraard.Ouderling schreef:Ja, ik ben ook gegaan bij een plaats een aantal km verderop, die een half uur later begon.Zeeuw schreef:Ik kan er een aantal aandragen binnen 15 minuten rijden, waar zeer zeker plaats geweest zou zijn.Ouderling schreef:Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.
Geen idee waar je kerkt. Misschien daar wel geweest.Zeeuw schreef:Je was bij ons ook hartelijk welkom geweest uiteraard.Ouderling schreef:Ja, ik ben ook gegaan bij een plaats een aantal km verderop, die een half uur later begon.Zeeuw schreef:Ik kan er een aantal aandragen binnen 15 minuten rijden, waar zeer zeker plaats geweest zou zijn.Ouderling schreef:Ik werd afgelopen zondag in een GG in Zeeland ook naar huis gestuurd wegens plaatsgebrek.
HHK GoesOuderling schreef: Geen idee waar je kerkt. Misschien daar wel geweest.
Aha, daar was ik nietZeeuw schreef:HHK GoesOuderling schreef: Geen idee waar je kerkt. Misschien daar wel geweest.
Ik sta verwonderd over het inzicht van vele deskundigen op dit forum. Ik nooit publiciteit gezocht en die altijd geprobeerd te mijden. Als we zo hier wat lezen dat blijkt dat je soms ongedacht als een publiek voorwerp van starheid, ouderwetsheid en eigenwijsheid, en zelfs wel bijkans als sektarisch wordt gezien.Mara schreef:Noem je iemand van midden 60 een oude man?Bezorgd schreef:Even direct misschien, maar uit liefde: DIA je bent gewoon een oude man die een sterk verlangen heeft naar vroeger. En dat begrijp ik opzich nog wel. Het voelt veilig en klinkt bekend. Maar het gevaar is dat je alles afkeurt waar bepaalde ouderwetse termen etc niet klinken, een bepaalde sombere mimiek niet te zien is en bepaalde voordracht anders is dan oude, meer ongeletterde predikanten.![]()
Dat DIA alles afkeurt wat niet ouderwets klinkt, is absoluut niet waar. Hij beluistert ook "hedendaagse predikanten" weet ik.JCRyle schreef:Ach dat is slechts kerkrecht.![]()
Dus dat is maar bijzaak?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Je beschrijft jezelf toch ook wel eens als een oud man. Ligt me tenminste wel bij dat je die woorden zelf gebruikt.-DIA- schreef:Ik sta verwonderd over het inzicht van vele deskundigen op dit forum. Ik nooit publiciteit gezocht en die altijd geprobeerd te mijden. Als we zo hier wat lezen dat blijkt dat je soms ongedacht als een publiek voorwerp van starheid, ouderwetsheid en eigenwijsheid, en zelfs wel bijkans als sektarisch wordt gezien.Mara schreef:Noem je iemand van midden 60 een oude man?Bezorgd schreef:Even direct misschien, maar uit liefde: DIA je bent gewoon een oude man die een sterk verlangen heeft naar vroeger. En dat begrijp ik opzich nog wel. Het voelt veilig en klinkt bekend. Maar het gevaar is dat je alles afkeurt waar bepaalde ouderwetse termen etc niet klinken, een bepaalde sombere mimiek niet te zien is en bepaalde voordracht anders is dan oude, meer ongeletterde predikanten.![]()
Dat DIA alles afkeurt wat niet ouderwets klinkt, is absoluut niet waar. Hij beluistert ook "hedendaagse predikanten" weet ik.JCRyle schreef:Ach dat is slechts kerkrecht.![]()
Dus dat is maar bijzaak?
Ik sta als oud vrouwtje-DIA- schreef:Ik sta verwonderd over het inzicht van vele deskundigen op dit forum. Ik nooit publiciteit gezocht en die altijd geprobeerd te mijden. Als we zo hier wat lezen dat blijkt dat je soms ongedacht als een publiek voorwerp van starheid, ouderwetsheid en eigenwijsheid, en zelfs wel bijkans als sektarisch wordt gezien.Mara schreef:Noem je iemand van midden 60 een oude man?Bezorgd schreef:Even direct misschien, maar uit liefde: DIA je bent gewoon een oude man die een sterk verlangen heeft naar vroeger. En dat begrijp ik opzich nog wel. Het voelt veilig en klinkt bekend. Maar het gevaar is dat je alles afkeurt waar bepaalde ouderwetse termen etc niet klinken, een bepaalde sombere mimiek niet te zien is en bepaalde voordracht anders is dan oude, meer ongeletterde predikanten.![]()
Dus dat is maar bijzaak?

Ook de kerkorde kan dus aan de kant, begrijp ik.
Waarom zou die toch zijn opgesteld? Het woord ORDE zit er toch in

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
of orde afgeleid van ordinantie ?
T is ook een menselijk verzinsel.
T is ook een menselijk verzinsel.