Tja... ik bepaal niet zelf de criteria, al willen sommigen hier me dat wel doen geloven.

En het is anderzijds ook weer niet zo dat ik alles zomaar voetstoots aanneem.
Wie het vat die vatte het.
Tja... ik bepaal niet zelf de criteria, al willen sommigen hier me dat wel doen geloven.
Nee beste Hendrikus, dat is hier niet zomaar een dooddoener.
Als mensen die dooddoener gebruiken, bedoelen ze meestal: ík snap het wél, maar ik betwijfel of jij het ook snapt.
Nee, nee, Hendrikus, nu gooit u het over een andere boeg, maar het blijft een beschuldiging waaraan u geen recht doet aan uw naaste. Moet ik dan nu antwoorden dat ik de ootmoed zelf ben? Dat doe ik niet, en dat kunt u ook niet, want we weten wij, en alle mensen in hoogmoed zijn gevallen. U zingt het toch ook: Alle roem is uitgesloten?Hendrikus schreef: ↑03 aug 2023, 22:59Als mensen die dooddoener gebruiken, bedoelen ze meestal: ík snap het wél, maar ik betwijfel of jij het ook snapt.
En dat is pure hoogmoed.
Nou, DIA: ik denk niet dat je het hoogmoedig bedoelt, maar het komt op mij ook zo over. Het zijn immers woorden uit de Bijbel die gebruikt worden. Volgens mijn spreekwoordenboek:-DIA- schreef: ↑03 aug 2023, 23:06Nee, nee, Hendrikus, nu gooit u het over een andere boeg, maar het blijft een beschuldiging waaraan u geen recht doet aan uw naaste. Moet ik dan nu antwoorden dat ik de ootmoed zelf ben? Dat doe ik niet, en dat kunt u ook niet, want we weten wij, en alle mensen in hoogmoed zijn gevallen. U zingt het toch ook: Alle roem is uitgesloten?Hendrikus schreef: ↑03 aug 2023, 22:59Als mensen die dooddoener gebruiken, bedoelen ze meestal: ík snap het wél, maar ik betwijfel of jij het ook snapt.
En dat is pure hoogmoed.
Het gaat hier over het vatten wat ik dat bericht schrijf. Leest u het even na? En misschien vat u dan ook dat wel hetzelfde is, maar op een ander vlak. Er zijn nu eenmaal zaken die beleefd of gekend moeten worden om ze te vatten. Ook met kennis is dat zo, niet iedereen heeft evenveel kennis, maar daarom is iemand met wat meer kennis niet per definitie hoogmoedig. Ik geloof zelfs dat ik wel een van de minsten ben wat opleiding betreft. Daar hoef me niet voor te schamen, maar ik mag er me ook niet op verheffen. Begrijpt u het? Dus de woorden in zijn verband laten staan.2e Hans schreef: ↑03 aug 2023, 23:26Nou, DIA: ik denk niet dat je het hoogmoedig bedoelt, maar het komt op mij ook zo over. Het zijn immers woorden uit de Bijbel die gebruikt worden. Volgens mijn spreekwoordenboek:-DIA- schreef: ↑03 aug 2023, 23:06Nee, nee, Hendrikus, nu gooit u het over een andere boeg, maar het blijft een beschuldiging waaraan u geen recht doet aan uw naaste. Moet ik dan nu antwoorden dat ik de ootmoed zelf ben? Dat doe ik niet, en dat kunt u ook niet, want we weten wij, en alle mensen in hoogmoed zijn gevallen. U zingt het toch ook: Alle roem is uitgesloten?
“ Vatten BETEKENIS & DEFINITIE
Die het vatten kan, vatte het, alleen diegene zal het begrijpen aan wie dat gegeven is.
Toen Jezus’ discipelen eens moeite hadden met een uitspraak van hun leermeester, legde Jezus uit dat het begrijpen van dergelijke zaken niet iedereen gegeven is. Ofwel: ‘Die het vatten kan, die vatte het’ (Matteüs 19:12)”
Het is vakantieGerefGemeente-lid schreef:Is daar wel ruimte?FlyingEagle schreef: ↑03 aug 2023, 20:56Welkom in de Petrakerk aan de LuntersewegZeeuw schreef:Vanaf morgen een weekje in Lunteren. Zijn er nog vriendelijke forummers die we daar op zondag tegen gaan komen?![]()
Bijna LunterenZeeuw schreef:Dat is in Ede :-)FlyingEagle schreef: ↑03 aug 2023, 20:56Welkom in de Petrakerk aan de LuntersewegZeeuw schreef:Vanaf morgen een weekje in Lunteren. Zijn er nog vriendelijke forummers die we daar op zondag tegen gaan komen?![]()
Dat is waar. Ik zal het eens in de groep gooien.FlyingEagle schreef: ↑04 aug 2023, 05:35Bijna LunterenZeeuw schreef:Dat is in Ede :-)FlyingEagle schreef: ↑03 aug 2023, 20:56Welkom in de Petrakerk aan de LuntersewegZeeuw schreef:Vanaf morgen een weekje in Lunteren. Zijn er nog vriendelijke forummers die we daar op zondag tegen gaan komen?![]()
![]()
Zoals ik eerder al meldde, ik zal de uiteindelijk wel de schuldige blijven. Dan lijkt men geen tegenredenen meer te hebben, maar ondertussen worden er geen verontschuldigingen aangeboden. Het is ook niet dat ik zoiets zou eisen, helemaal niet, maar we weten intussen wel dat we dit bij sommigen niet hoeven te verwachten.-DIA- schreef: ↑03 aug 2023, 23:38Het gaat hier over het vatten wat ik dat bericht schrijf. Leest u het even na? En misschien vat u dan ook dat wel hetzelfde is, maar op een ander vlak. Er zijn nu eenmaal zaken die beleefd of gekend moeten worden om ze te vatten. Ook met kennis is dat zo, niet iedereen heeft evenveel kennis, maar daarom is iemand met wat meer kennis niet per definitie hoogmoedig. Ik geloof zelfs dat ik wel een van de minsten ben wat opleiding betreft. Daar hoef me niet voor te schamen, maar ik mag er me ook niet op verheffen. Begrijpt u het? Dus de woorden in zijn verband laten staan.2e Hans schreef: ↑03 aug 2023, 23:26Nou, DIA: ik denk niet dat je het hoogmoedig bedoelt, maar het komt op mij ook zo over. Het zijn immers woorden uit de Bijbel die gebruikt worden. Volgens mijn spreekwoordenboek:-DIA- schreef: ↑03 aug 2023, 23:06Nee, nee, Hendrikus, nu gooit u het over een andere boeg, maar het blijft een beschuldiging waaraan u geen recht doet aan uw naaste. Moet ik dan nu antwoorden dat ik de ootmoed zelf ben? Dat doe ik niet, en dat kunt u ook niet, want we weten wij, en alle mensen in hoogmoed zijn gevallen. U zingt het toch ook: Alle roem is uitgesloten?
“ Vatten BETEKENIS & DEFINITIE
Die het vatten kan, vatte het, alleen diegene zal het begrijpen aan wie dat gegeven is.
Toen Jezus’ discipelen eens moeite hadden met een uitspraak van hun leermeester, legde Jezus uit dat het begrijpen van dergelijke zaken niet iedereen gegeven is. Ofwel: ‘Die het vatten kan, die vatte het’ (Matteüs 19:12)”
Goede reis.J.C. Philpot schreef: ↑04 aug 2023, 09:33 Nog 24 uur. Dan hopen we onze bolide te starten, en naar Waldkatzenbach te rijden.
Zo laat pas? Wij plannen om 8 uur al te vertrekken.J.C. Philpot schreef: ↑04 aug 2023, 09:33 Nog 24 uur. Dan hopen we onze bolide te starten, en naar Waldkatzenbach te rijden.