Eierkoeken stinken altijd naar ammonia. Steek je neus er maar eens in. I.p.v. weggooien voortaan even laten luchten.Orchidee schreef:Dan zijn ze te warm/te snel ingepakt @Mara
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Of bij de Lidl kopen zeker.refo schreef:Eierkoeken stinken altijd naar ammonia. Steek je neus er maar eens in. I.p.v. weggooien voortaan even laten luchten.Orchidee schreef:Dan zijn ze te warm/te snel ingepakt @Mara

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Stamppot Boerenkool (van de Lidl, de boerenkool en de aardappelen). 

Ik meende dat jij altijd bij de boer langsgaatLassie schreef:Stamppot Boerenkool (van de Lidl, de boerenkool en de aardappelen).

Wij hadden gisteren scholfileetjes uit de oven. Dat was heel lang geleden.
Mijn pa bereidde altijd hele schollen (hij bakte ze altijd heerlijk knapperig) maar mij lukt het helaas niet.
En ze zijn ook vrij lastig verkrijgbaar hier.
Maar de kinderen vonden de smaak wat tegenvallen.
Erbij had ik gebakken krieltjes en een groene salade.
Voor vandaag weet ik het nog niet, ik heb nog geen inspiratie.
Ik heb mezelf wel op een kaneelbroodje van de Lidl! getrakteerd en heb dat bij mijn eerste kopje ristrettto net opgepeuzeld.
Eens in de zoveel weken moet ik er toch heen, oudste poes lust alleen de zakjes natvoer van de Lidl

Altijd?
Misschien moet je je minder focussen op andere mensen.
Wij zitten momenteel financieel laag aan de grond. Aangezien de lidl om de hoek zit en ik nu al 4 weken ziek ben (en nu door m'n rug ben gegaan) heb ik geen energie om naar de boer te gaan. Zo ben je nu blij met het antwoord?
Wij eten vandaag lasagne.

Misschien moet je je minder focussen op andere mensen.

Wij zitten momenteel financieel laag aan de grond. Aangezien de lidl om de hoek zit en ik nu al 4 weken ziek ben (en nu door m'n rug ben gegaan) heb ik geen energie om naar de boer te gaan. Zo ben je nu blij met het antwoord?
Dit is vast een grapje toch?Mara schreef:Ik meende dat jij altijd bij de boer langsgaatLassie schreef:Stamppot Boerenkool (van de Lidl, de boerenkool en de aardappelen).![]()
Wij hadden gisteren scholfileetjes uit de oven. Dat was heel lang geleden.
Mijn pa bereidde altijd hele schollen (hij bakte ze altijd heerlijk knapperig) maar mij lukt het helaas niet.
En ze zijn ook vrij lastig verkrijgbaar hier.
Maar de kinderen vonden de smaak wat tegenvallen.
Erbij had ik gebakken krieltjes en een groene salade.
Voor vandaag weet ik het nog niet, ik heb nog geen inspiratie.
Ik heb mezelf wel op een kaneelbroodje van de Lidl! getrakteerd en heb dat bij mijn eerste kopje ristrettto net opgepeuzeld.
Eens in de zoveel weken moet ik er toch heen, oudste poes lust alleen de zakjes natvoer van de Lidlhij heeft geen smaak
Of bedoel je echt dat als je van de Lidl iets lekker vindt, heb je geen smaak....?
Volgens mij is boerenkool boerenkool en aardappelen zijn aardappelen, of denk ik nu te simpel?
Nou zeg. Sorry hoor.Lassie schreef:Altijd?![]()
Misschien moet je je minder focussen op andere mensen.![]()
![]()

Het was een grapje. Ik kan niet bepalen hoe lekker die kattenvoer is, alleen die ene poes lust dit.Terri schreef:Dit is vast een grapje toch?
Of bedoel je echt dat als je van de Lidl iets lekker vindt, heb je geen smaak....?
Volgens mij is boerenkool boerenkool en aardappelen zijn aardappelen, of denk ik nu te simpel?

En dan ga ik echt niet voor 2 doosjes zakjes, maar dan neem ik ook piepers mee, keukenrollen, zakdoekjes en ik heb nu zelfs
de graafstroomkaas en voorgesneden andijvie meegenomen. (geheel tegen mijn principe, ik koop altijd hele kroppen, maar die lagen er niet)
Maar voor het gehakt en het beleg ga ik dan naar de slager die er schuin tegenover zit.
Wij gaan tegenwoordig grotendeels naar de Lidl. Het scheelt toch ongeveer € 30 a € 40 per week en dat vinden wij een behoorlijk bedrag. Eens in de maand haal ik een aantal dingen bij de AH en het brood en vlees haal ik ergens anders, maar verder eigenlijk alles bij de Lidl. Prima winkel.
- JolandaOudshoorn
Er staat eend op het vuur te pruttelen. Vers geschoten door een collega van mijn man. Nu nog verzinnen wat we erbij gaan eten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Nog nooit klaargemaakt.JolandaOudshoorn schreef:Er staat eend op het vuur te pruttelen. Vers geschoten door een collega van mijn man. Nu nog verzinnen wat we erbij gaan eten.
Vorig jaar herfst hadden werden mijn man en ik genodigd bij een wildbuffet, en daar stonden als groentes rode kool, gestoofde peertjes, cranberriecompote, zuurkool en spitskool bij.
Verse pasta was in de aanbieding, 2 halen = 1 betalen, dus dat komt straks op tafel.
Met een bolognesesaus, al is die niet geheel van verse tomaten deze keer, maar aangevuld met gezeefde tomaten en een blikje blokjes op sap.
Kliekjes. Bestaande uit: vooraf een groentesoepje. Hoofdgerecht: sla met gebakken aardappeltjes en gebakken krieltjes. Met daarbij nog komkommer en rode paprika.
Spaghetti met geroosterde tomaat (tomaten met olijfolie en kruiden een poosje in de oven), gebakken champignons, een uitje en geroerbakte spinazie. 

Nasi,sate en kroepoek, stoofpeertjes met zelfgemaakte echte vanillevla 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Dodo
Zuurkool.
Voor het eerst de zuurkool niet gekookt, maar geroerbakt/roergebakken. En dat pakte heel lekker uit.
Lekker met gehakt, uitje, rozijnen en kerrie.
Voor het eerst de zuurkool niet gekookt, maar geroerbakt/roergebakken. En dat pakte heel lekker uit.
Lekker met gehakt, uitje, rozijnen en kerrie.
Hier was het ook voor het eerst van het seizoen zuurkool. Gewoon, een ouderwetse stamppot met een lekker stuk UNOX-rookworst erbij.
Warme chocoladepudding toe.
Mannetjes buikje is weer goed gevuld.
Warme chocoladepudding toe.
Mannetjes buikje is weer goed gevuld.

- Niet meer zo actief -