Ik ben er mee gestopt. Steeds als ik een (digitaal) abonnement neem, dan komt er lange tijd niets boeiends langs. Dan maar niet. Hoewel dit me wel weer nieuwsgierig maakt. Net als het interview met ds. Harinck.GerefGemeente-lid schreef:Het staat zeker achter een betaalmuur?Bezorgd schreef:Ik krijg het idee dat het ND de laatste tijd de betere interviews heeft.DDD schreef:Een mooi interview met ds. A. Moerkerken in het ND van vandaag.
Je zou dit soort interviews, net als met ds Harinck onlangs eerder in RD verwachten.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Je kunt volgens mij ook voor 1 week toegang kopen.
Zou fantastisch zijn. Ga ik zo even proberen.DDD schreef:Je kunt volgens mij ook voor 1 week toegang kopen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
....
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 19 nov 2022, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat zeker! Het verbaast me ergens ook wel dat een ds. Moerkerken gevraagd wordt voor een interview in het ND. Welk lezerspubliek uit de abonnees v/h ND is hiermee gediend? Of sorteert het ND voor op verbreding van de achterban? Wel tof dat ds. M. op het interviewverzoek is ingegaan.Bezorgd schreef:Ik krijg het idee dat het ND de laatste tijd de betere interviews heeft.DDD schreef:Een mooi interview met ds. A. Moerkerken in het ND van vandaag.
Je zou dit soort interviews, net als met ds Harinck onlangs eerder in RD verwachten.
Hoe dat nu weer? Het ND besteedt al minstens dertig jaar aandacht aan de ontwikkelingen in de brede gereformeerde gezindte. Toen ik een kleine jongen was, stond er een bespreking in van een prekenboek van dezelfde predikant. Het RD schrijft toch ook over de RKK en ook over de fusie van de GKv en de NGK?
Daar is niets nieuws aan. Ik vind ook niet dat de RD-interviews perse slechter zijn, maar als het interviews zijn met GG-dominees, zijn ze vaak wel slecht. Misschien moet je net iets meer afstand (durven) hebben om een goed verhaal te schrijven.
Los daarvan zou ik het heel kwalijk vinden als een predikant niet ingaat op een verzoek om een interview. Of het moet op een niet integere manier zijn of in een volstrekt ongepast medium. Maar dominees zijn geroepen om het evangelie te verkondigen, en daar past in principe bij dat je mensen te woord staat, als je althans ruimte hebt om zelf je antwoorden te bepalen.
Daar is niets nieuws aan. Ik vind ook niet dat de RD-interviews perse slechter zijn, maar als het interviews zijn met GG-dominees, zijn ze vaak wel slecht. Misschien moet je net iets meer afstand (durven) hebben om een goed verhaal te schrijven.
Los daarvan zou ik het heel kwalijk vinden als een predikant niet ingaat op een verzoek om een interview. Of het moet op een niet integere manier zijn of in een volstrekt ongepast medium. Maar dominees zijn geroepen om het evangelie te verkondigen, en daar past in principe bij dat je mensen te woord staat, als je althans ruimte hebt om zelf je antwoorden te bepalen.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
ND weet dat dit veel clickbait oplevert vanuit refohoek. Dus gelijk premiumartikel.Job schreef:Dat zeker! Het verbaast me ergens ook wel dat een ds. Moerkerken gevraagd wordt voor een interview in het ND. Welk lezerspubliek uit de abonnees v/h ND is hiermee gediend? Of sorteert het ND voor op verbreding van de achterban? Wel tof dat ds. M. op het interviewverzoek is ingegaan.Bezorgd schreef:Ik krijg het idee dat het ND de laatste tijd de betere interviews heeft.DDD schreef:Een mooi interview met ds. A. Moerkerken in het ND van vandaag.
Is gewoon een verdienmodel.
Maandag komen ze weer met een of ander woke artikel.
Geen lijn in te ontdekken.
Maar voor mij onvoldoende interessant om een abbo op te nemen.
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 19 nov 2022, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien speelt dat een rol, maar het gebeurde ook vóórdat het internet was uitgevonden. Ik hoorde van vrijgemaakte vrienden ook dat ze het artikel met ds. Harinck een mooi artikel vonden. In het RD staan toch ook interviews met mensen buiten de achterban waar de lezers blij van worden?
Woke-artikelen staan nooit in het ND. Ik lees de krant (net als het RD en Trouw) bijna dagelijks, maar ik kom dat niet tegen.
Woke-artikelen staan nooit in het ND. Ik lees de krant (net als het RD en Trouw) bijna dagelijks, maar ik kom dat niet tegen.
Kan iemand misschien de link delen? Het is een premium artikel dus ik kan het helaas niet lezen.DDD schreef:Een mooi interview met ds. A. Moerkerken in het ND van vandaag.
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
De link is: https://www.nd.nl/geloof/protestant/115 ... meenten-ikrian schreef:Kan iemand misschien de link delen? Het is een premium artikel dus ik kan het helaas niet lezen.DDD schreef:Een mooi interview met ds. A. Moerkerken in het ND van vandaag.
Het artikel hier plaatsen is niet toegestaan vanwege auteursrechten.
Oké bedankt!Tiberius schreef:De link is: https://www.nd.nl/geloof/protestant/115 ... meenten-ikrian schreef:Kan iemand misschien de link delen? Het is een premium artikel dus ik kan het helaas niet lezen.DDD schreef:Een mooi interview met ds. A. Moerkerken in het ND van vandaag.
Het artikel hier plaatsen is niet toegestaan vanwege auteursrechten.
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Ik lees weleens een deel van de zaterdageditie, de columniste van pag. 2 lijkt een vaandeldraagster van Groen Links, die staat heel ver van mijn ideeën en gedachten.DDD schreef:Misschien speelt dat een rol, maar het gebeurde ook vóórdat het internet was uitgevonden. Ik hoorde van vrijgemaakte vrienden ook dat ze het artikel met ds. Harinck een mooi artikel vonden. In het RD staan toch ook interviews met mensen buiten de achterban waar de lezers blij van worden?
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Prachtig kwetsbaar interview: https://www.hetkompassliedrecht.nl/loka ... -mijn-hart
Fides Quaerens Intellectum
Ja, het is een mooi interview.
Ja, inderdaad, een erg goed interview.