GerefGemeente-lid schreef:Het is gewoon een stukje cultuur waarin het aangeleerd wordt om niet te lanterfanten op de bank of tot 12 uur in je nest te blijven, maar met de kippen uit bed te komen en ook weer met de kippen op stok te gaan. Dat laatste is dan in het weekend nog wel eens een probleem, maar dat is weer een andere discussie.
Een stukje cultuur?
Dan moet je wel in de buurt van een kippenhok wonen, anders hoor je de haan niet kraaien.

Ik ben blij toe, want ik moet er niet aan denken om met dit geluid wakker te worden.
Ik weet dat kinderen in Zeeland al jong worden gepusht om te gaan werken, ik zie het in mijn familie ook.
merel schreef: Als ze tussendoor niet te beroerd zijn zonder dat het met geld beloond wordt, thuis mee te helpen, is de vakantie voor mij geslaagd.
Als ze heerlijk buiten konden spelen, zonder al te veel ruzie en ongelukjes, was voor mij de vakantie geslaagd.
Op school krijgen ze al zoveel te verwerken, zeker met het continu rooster (basisonderwijs).
En als er daarna nog kinderopvang is, hebben ze zoveel prikkels te verwerken, dat ze die vakantie hard nodig hebben om te resetten.