Het is tegenwoordig geen gemeengoed meer dat de vrouw thuisblijft voor haar kinderen.BJD schreef:Waar zie je in christelijke gezinnen dat dit niet gebeurd? Je hebt het tenslotte over 'vaak'.
Daarnaast, maakt het iets uit of de vader dat doet of de moeder? Of moet dat per definitie de moeder zijn?
In het merendeel van de christelijke gezinnen heeft de vrouw werk buitenshuis.
(Vaak voornamelijk in het weekend.. maar dat is weer een andere discussie)
Ik denk dat dit een stukje tijdgeest is. Ik ken vrouwen die zichzelfs soms bezwaard voelen omdat men alleen maar "huisvrouw" is , omdat alle kennissen etc wel elders werken naast het werk in huis.
Ook binnen onze gezindte wordt deze groep, de thuiswerkende moeder en gezinsmanager, een minderheid.
Natuurlijk wordt het anders als de vader een rol kan spelen in de uren dat een vrouw eventueel buitenshuis werkt, maar ook dan moet je kijken waar het vandaan komt.
Moet de vader zich in allerlei bochten wringen om het zo mogenlijk te maken dat de moeder buitenshuis kan werken, of zijn er vanwege het beroep of ziekte van de vader mogelijkheden te over zodat de moeder heel makkelijk een aantal uur kan werken.
Daarom gaf ik aan dat het moeilijk is voor anderen te spreken, wel proef ik dat je met een mening als de mijne in deze , ook in onze gezindte steeds minder wordt begrepen.
Maar zodra er voor kinderen buiten het huis opvang gezocht moet worden omdat de moeder zonodig buitenshuis moet werken, gaat men m.i. een stap te ver en doet men de kinderen te kort.