Ik heb hem al in de biotex geweekt, 3 gewassen op witwas 60 gr, maar zitvlak blijft rare donkere vlek.
Het was zijn lievelingskortebroek. Wie heeft er nog een oplossing ?
Anders vrees ik het einde

In een chloorsopje?Mara schreef:Zoonlief heeft met zijn witte korte broek op een modderig grasveld gezeten.
Ik heb hem al in de biotex geweekt, 3 gewassen op witwas 60 gr, maar zitvlak blijft rare donkere vlek.
Echfa white. Ik was zo snugger om in Roemenie mijn witte linnen rok even in de beek uit te wassen. Daar werd hij heel erg goor van. (Toen realiseerde ik me pas hoe goor ikzelf was na tien wasbeurten in de beek, maar dat terzijde.) Thuis in een sopje met Echfa, en hij was witter dan ooit tevoren.Mara schreef:Zoonlief heeft met zijn witte korte broek op een modderig grasveld gezeten.
Vaak kun je zoiets het beste meteen in een emmer met biotex (* blauw) en koud water zetten, voor je dat doet, de vlek insmeren met kant en klare driehoek zeep.Mara schreef:Zoonlief heeft met zijn witte korte broek op een modderig grasveld gezeten.
Jammer dat je m niet ingesmeerd had met driehoekzeep voor ie de emmer biotex ingingMara schreef:Henriet, ik heb de broek dus meteen in een emmer biotex gezet en daarna (ik moest toevallig wit wassen) de broek meegewassen.
Hij is prachtig wit, maar op het zitgedeelte dus een vage donkere vlek.
Echfa gebruik ik al jaren als iets per ongeluk in een gekleurde was is meegewassen, het wordt prachtig wit, maar de vlek![]()
Ik was alleen wit bij wit, dus daar mankeert het echt niet aan.
Dat wordt idd vaak gesuggereerd, maar is wetenschappelijk bewezen niet waar.Orchidee schreef:Ik doe nooit aan voorwassen in de machine, want ik doe mijn wasmiddel altijd in een wasbol, en zet dat bovenop het wasgoed, want je zeeppoeder spoelt nooit goed uit het wasbakje weg, en dan word het een vieze drab![]()
En ik was graag handdoeken, ondergoed, washandjes ed op 60 graden, want dat is veel hygiénischer, en doodt veel meer bacterién
welhenriët schreef:Dat wordt idd vaak gesuggereerd, maar is wetenschappelijk bewezen niet waar.Orchidee schreef:Ik doe nooit aan voorwassen in de machine, want ik doe mijn wasmiddel altijd in een wasbol, en zet dat bovenop het wasgoed, want je zeeppoeder spoelt nooit goed uit het wasbakje weg, en dan word het een vieze drab![]()
En ik was graag handdoeken, ondergoed, washandjes ed op 60 graden, want dat is veel hygiénischer, en doodt veel meer bacterién
dan spreekt de wetenschap zichzelf tegen.Lassie schreef:welhenriët schreef:Dat wordt idd vaak gesuggereerd, maar is wetenschappelijk bewezen niet waar.Orchidee schreef:Ik doe nooit aan voorwassen in de machine, want ik doe mijn wasmiddel altijd in een wasbol, en zet dat bovenop het wasgoed, want je zeeppoeder spoelt nooit goed uit het wasbakje weg, en dan word het een vieze drab![]()
pas nog bij Kassa bewezen.