hier mijn beloofde posting:
Ik kan onmogelijk alles quoten, dus probeer zo duidelijk mogelijk te reageren.
* Dat beton was wellicht niet echt mijn charmantste kant, maar we zijn begonnen over het feit dat het dragen van een broek
niet bijbels te onderbouwen is. Dat was ook de stelling waar deze hele discussie mee begon.
en vervolgens zeg jij "Dit is een praktijk die buiten de bijbel is" m.i. is dit geen discuseren.
* het feit dat voor de oorlog geen vrouw een broek aan had is cultuur, maar net zo min bijbels onderbouwt.
Zoals al geschreven, mannen droegen een hoed, en trouwens vroeger droegen alle jongetjes en meisjes jurken.
pas als de jongentjes groot werden- ik dacht rond de tien jaar- kregen ze pas een broek aan.
daarnaast was ook de panty hoerenversiersel.
*Ik geloof vind ik geen onderbouwing, je krijgt dan een welles nietes verhaal maar dat komt tot niets.
terug naar de tekst: Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel
kanttekeningen: kleed eens mans
Hebreeuws, tuig, gereedschap;
Dus uitgaande van de kanttekeningen heeft het niets met de kleding zelf te maken maar met de gordel die de mannen in Israel droegen.
Wil jij het toepassen op kleding van man en vrouw zoals wij gewoon zijn, prima. Maar aanvaard dan ook de consequentie.
Daar bedoel ik mee, draag dan zelf ook geen kleed dat van de vrouw is/ kan zijn.
Jij zegt nu direct, dat doe ik niet. Let dan op, want juist uniseks kleding is dan gevaarlijk. Daarmee geven we als geen ander aan gelijk te willen staan aan elkaar. Ik denk aan jassen, shirts, spijkerbroeken enz.
Ik weet overigens niet hoe jij eraan komt dat tuig = alles wat de man draagt...
Jammer vind ik dat je de diepere betekenis die je er aan kan geven en ook heel reeël is overslaat.
Zal God niet veel meer de scheppingsorde bedoelen? De man als priester in het gezin? De man die de beslissende rol speelt?
De vrouw die haar man in alles helpt en ondersteunt? En dan niet de dominante man, maar de man die zijn vrouw liefheeft
zoals Christus Zijn gemeente liefheeft.
*Dan Dhr. Ouweneel,jij verwijt hem iets wat hij niet schrijft nl dat hij stelt dat alle teksten met gruwel gaan over afgoderij in combinatie met hoererij. Hierbij nog éénmaal de zin:
Het woord "gruwel" staat in Deuteronomium (trouwens gewoonlijk overal in de bijbel) bijna altijd in verband met de heidense afgoderij en/of de daarmee verbonden rituele hoererij
* Jij verwijt dat Dhr. Ouweneel teksten voor zijn karretje spant.
m.i. doe jij dat net zo goed door deze tekst te gebruiken door te stellen dat een vrouw dus geen broek aan mag.
*En nu het lichtpuntje!
God haat de broek niet, maar wel als een vrouw mannenkleding draagt of andersom
Kijk en dat ben ik nu geheel met je eens!
God heeft mij als vrouw geschapen en zo kleed ik mij dus
Mijn man heeft hij als man geschapen en zodanig kleed hij zich.
Ik vermom me dus niet als man en mijn man niet als vrouw.
Wij zijn tevreden met het lichaam waarin God ons geschapen hem
Ik kleed me dus niet zoals mijn man zich kleed, en hij niet zoals ik me kleed (hoewel...hij had van de week opeens mijn jurk aan

* Verder vind ik het moeilijk om deze tekst cultuurgebonden uit te leggen. Gods Woord is onveranderlijk, cultuur niet.
cultuur is ook niet bijbels onderbouwt. Elk land heeft zijn cultuur, elke club heeft zijn eigen cultuur...
Ik blijf toch liever bij de diepere zin hiervan de scheppingsorde is niet gebaseerd op de buitenkant maar op de taakverdeling.
Tenslotte droegen Adam en Eva beide bladeren nadat zij aan hun schaamte ontdekt waren.
Toch één quote:
Je kan het verschillende keren teruglezen in dit topic, maar ik zal het nog één keer proberen duidelijk te maken als jij beloofd het te lezen!Het intrigerende is: waarom willen de mannen niet zo zijn als de vrouw maar de vrouwen wel zo als de man? Ligt daar toch nog iets in van de scheppingsorde die niet geaccepteerd wordt door de vrouwen?
De vrouwen willen niet zo zijn als de man -uitzonderingen bevestigen de regel, maar dat geld ook andersom gezien alle dragqueens- Ik ben dolblij dat ik vrouw ben! dat ik af en toe een broek draagt heeft met het praktische of netheid te maken.
Wanneer jij nu een een mooie bergklimtocht ga maken, ga sporten en of gaat schaatsen, trek dan eens een rok aan. Wellicht begrijp je het dan! Ik weet overigens wel zeker dat je het dan begrijpt!!
waarom blijft er een categorie mannen toch maar vasthouden aan de gedachte dat ieder vrouw met broek een man wil zijn?
Weet je wanneer ik de scheppingsorde niet accepteer? Wanneer ik thuis boven mijn man sta, wanneer ik bepaal wat er in huis gebeurt, maar ook wanneer ik als mijn man erbij is voor ga in gebed!
maar ik doe niets liever dan zorgen voor mijn man en kinderen en hun tot hulp zijn!