Geniet rustig verder,huisman schreef:Laat mij nou even genieten van het eens zijn met jouAfgewezen schreef:Ik ben nog steeds van mening dat Israël inhoudelijk gezien geen aparte beloften heeft ten opzichte van de gemeente. De belofte van het nieuwe verbond geldt zowel Jood als heiden en heeft voor de Jood geen andere inhoud dan voor de heiden.huisman schreef:(Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).![]()
(In Romeinen 11 staan toch wel aparte beloften voor Israël, maar Jood en heiden hebben beide Jezus Christus als Borg en Zaligmaker nodig)
Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Eens (het blijft genietenAfgewezen schreef:Geniet rustig verder,huisman schreef:Laat mij nou even genieten van het eens zijn met jouAfgewezen schreef:Ik ben nog steeds van mening dat Israël inhoudelijk gezien geen aparte beloften heeft ten opzichte van de gemeente. De belofte van het nieuwe verbond geldt zowel Jood als heiden en heeft voor de Jood geen andere inhoud dan voor de heiden.huisman schreef:(Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).![]()
(In Romeinen 11 staan toch wel aparte beloften voor Israël, maar Jood en heiden hebben beide Jezus Christus als Borg en Zaligmaker nodig), want die beloften in Romeinen 11 hebben toch geen andere inhoud dan het heil in Christus?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
						Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Zowel in het OT (jer) als in het NT , staat duidelijk dat dit een profetie is voor ""na die dagen"" en als de volheid der heidenen is ingegaan.Afgewezen schreef:Ik ben nog steeds van mening dat Israël inhoudelijk gezien geen aparte beloften heeft ten opzichte van de gemeente. De belofte van het nieuwe verbond geldt zowel Jood als heiden en heeft voor de Jood geen andere inhoud dan voor de heiden.huisman schreef:(Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).
Nu is de genadetijd(voor beiden), hierna volgt een nieuwe bedeling, waarin God het woord in hun hart zal leggen, en niemand een ander nog zal hoeven leren, zoals nu.
Maar dit is dus een profetie voor de joden, niet voor de heidenen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
						Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Nee, er komt geen nieuwe bedeling. Op ons zijn "de einden der eeuwen gekomen", het is nú "de laatste ure", het is nú "de welaangename tijd", de profeten hebben geprofeteerd "over déze dagen", etc. etc.Joannah schreef:Zowel in het OT (jer) als in het NT , staat duidelijk dat dit een profetie is voor ""na die dagen"" en als de volheid der heidenen is ingegaan.Afgewezen schreef:Ik ben nog steeds van mening dat Israël inhoudelijk gezien geen aparte beloften heeft ten opzichte van de gemeente. De belofte van het nieuwe verbond geldt zowel Jood als heiden en heeft voor de Jood geen andere inhoud dan voor de heiden.huisman schreef:(Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).
Nu is de genadetijd(voor beiden), hierna volgt een nieuwe bedeling, waarin God het woord in hun hart zal leggen, en niemand een ander nog zal hoeven leren, zoals nu.
Maar dit is dus een profetie voor de joden, niet voor de heidenen.
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Voor ons heidnen wel ja, dat ben ik met je eens, maar met de joden gaat God nog verder, de 7 laatste duizend jaar staan voor de deur.(zie joodse kalender)Afgewezen schreef:Nee, er komt geen nieuwe bedeling. Op ons zijn "de einden der eeuwen gekomen", het is nú "de laatste ure", het is nú "de welaangename tijd", de profeten hebben geprofeteerd "over déze dagen", etc. etc.Joannah schreef:Zowel in het OT (jer) als in het NT , staat duidelijk dat dit een profetie is voor ""na die dagen"" en als de volheid der heidenen is ingegaan.Afgewezen schreef:Ik ben nog steeds van mening dat Israël inhoudelijk gezien geen aparte beloften heeft ten opzichte van de gemeente. De belofte van het nieuwe verbond geldt zowel Jood als heiden en heeft voor de Jood geen andere inhoud dan voor de heiden.huisman schreef:(Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).
Nu is de genadetijd(voor beiden), hierna volgt een nieuwe bedeling, waarin God het woord in hun hart zal leggen, en niemand een ander nog zal hoeven leren, zoals nu.
Maar dit is dus een profetie voor de joden, niet voor de heidenen.
Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, de mens wikt, God beschikt.....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
						Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Dit is volledig uit de lucht gegrepen. Het is toedoen aan de woorden van de profetie!Joannah schreef:Voor ons heidnen wel ja, dat ben ik met je eens, maar met de joden gaat God nog verder, de 7 laatste duizend jaar staan voor de deur.Afgewezen schreef:Nee, er komt geen nieuwe bedeling. Op ons zijn "de einden der eeuwen gekomen", het is nú "de laatste ure", het is nú "de welaangename tijd", de profeten hebben geprofeteerd "over déze dagen", etc. etc.
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Ja Joannah waar haal jij uit de Schrift die " 7 laatste duizend jaar staan voor de deur." vandaan?Afgewezen schreef:Dit is volledig uit de lucht gegrepen. Het is toedoen aan de woorden van de profetie!Joannah schreef:Voor ons heidnen wel ja, dat ben ik met je eens, maar met de joden gaat God nog verder, de 7 laatste duizend jaar staan voor de deur.Afgewezen schreef:Nee, er komt geen nieuwe bedeling. Op ons zijn "de einden der eeuwen gekomen", het is nú "de laatste ure", het is nú "de welaangename tijd", de profeten hebben geprofeteerd "over déze dagen", etc. etc.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
						Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
dus je denkt niet dat het 1000-jarig Rijk samenloopt met de tijd dat de Joden Hem die zij hebben doorstoken, zullen zien, en zich massaal bekeren, en zalig worden, zoals de schrift zegt (en geheel Israel zal zalig worden)?Afgewezen schreef:Dit is volledig uit de lucht gegrepen. Het is toedoen aan de woorden van de profetie!Joannah schreef:Voor ons heidnen wel ja, dat ben ik met je eens, maar met de joden gaat God nog verder, de 7 laatste duizend jaar staan voor de deur.Afgewezen schreef:Nee, er komt geen nieuwe bedeling. Op ons zijn "de einden der eeuwen gekomen", het is nú "de laatste ure", het is nú "de welaangename tijd", de profeten hebben geprofeteerd "over déze dagen", etc. etc.
@huisman, volgens de joodse kalender zijn er bijna 6000 jaar verstreken sinds de Schepping.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
						Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Laten we om te beginnen vaststellen dat de Schrift nergens spreekt over een 'duizendjarig rijk'. Er is wel sprake van een duizendjarige binding van Satan.Joannah schreef:dus je denkt niet dat het 1000-jarig Rijk samenloopt met de tijd dat de Joden Hem die zij hebben doorstoken, zullen zien, en zich massaal bekeren, en zalig worden, zoals de schrift zegt (en geheel Israel zal zalig worden)?
Verder is het zo dat er in de Bijbel als het over het vrederijk gaat, dit als een eeuwig rijk, een rijk zonder einde gezien wordt, dus niet slechts duizend jaar durend. "Zijns koninkrijks zal geen einde zijn."
Tot slot: de gehele nieuwe bedeling door zijn er Joden die zien dat zij Hem doorstoken hebben en zich bekeren. Die tijd is nú en is begonnen op de Pinksterdag.
					Laatst gewijzigd door Afgewezen op 08 apr 2010, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
									
			
									
						Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Ja dat weet ik wel maar waar staat dat de aarde 7000 jaar oud wordt (volgens jou zitten wij binnenkort in de laatste duizend jaar)Joannah schreef:dus je denkt niet dat het 1000-jarig Rijk samenloopt met de tijd dat de Joden Hem die zij hebben doorstoken, zullen zien, en zich massaal bekeren, en zalig worden, zoals de schrift zegt (en geheel Israel zal zalig worden)?Afgewezen schreef:Dit is volledig uit de lucht gegrepen. Het is toedoen aan de woorden van de profetie!Joannah schreef:Voor ons heidnen wel ja, dat ben ik met je eens, maar met de joden gaat God nog verder, de 7 laatste duizend jaar staan voor de deur.Afgewezen schreef:Nee, er komt geen nieuwe bedeling. Op ons zijn "de einden der eeuwen gekomen", het is nú "de laatste ure", het is nú "de welaangename tijd", de profeten hebben geprofeteerd "over déze dagen", etc. etc.
@huisman, volgens de joodse kalender zijn er bijna 6000 jaar verstreken sinds de Schepping.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
						Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Ik snap er niet zo veel van. ( Heb er wel veel over gelezen)
Eén ding weet ik wel: Het Nieuwe Testament is gericht op de wederkomst van Christus en het eeuwige rijk van God en niet op voorlopige eindfases in de vorm van een tussentussenrijk zoals het 1000- jarige rijk.
			
			
									
									Eén ding weet ik wel: Het Nieuwe Testament is gericht op de wederkomst van Christus en het eeuwige rijk van God en niet op voorlopige eindfases in de vorm van een tussentussenrijk zoals het 1000- jarige rijk.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
						- 
				
				Toeschouwer
 - Berichten: 951
 - Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47
 
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Dat is ook wat wij het O.T. noemen, dat is ook gericht op de komst van de Messias, die wij kennen als Jezus. Alleen, Israël verwachtte de Messias als een persoon die hen van hun onderdrukkers zou verlossen, de weg naar het kruis wisten ze niet. Ze hadden het wel kunnen weten, Mozes, de Psalmen en profeten, die spreken er over. Dat is wat Jezus de Emausgangers verweet, ze hebben de Schrift niet verstaan. Het stond er wel in.vogeltje schreef:Ik snap er niet zo veel van. ( Heb er wel veel over gelezen)
Eén ding weet ik wel: Het Nieuwe Testament is gericht op de wederkomst van Christus en het eeuwige rijk van God en niet op voorlopige eindfases in de vorm van een tussentussenrijk zoals het 1000- jarige rijk.
De kerk kan ook weten van het Koningschap van Jezus de Messias, maar de kerk heeft dat vergeestelijkt, zodoende is in de kerk weinig zicht op de eschatogische toekomst.
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Je bedoelt dat de kerk blind is voor de Laatste Dingen?Toeschouwer schreef:Dat is ook wat wij het O.T. noemen, dat is ook gericht op de komst van de Messias, die wij kennen als Jezus. Alleen, Israël verwachtte de Messias als een persoon die hen van hun onderdrukkers zou verlossen, de weg naar het kruis wisten ze niet. Ze hadden het wel kunnen weten, Mozes, de Psalmen en profeten, die spreken er over. Dat is wat Jezus de Emausgangers verweet, ze hebben de Schrift niet verstaan. Het stond er wel in.vogeltje schreef:Ik snap er niet zo veel van. ( Heb er wel veel over gelezen)
Eén ding weet ik wel: Het Nieuwe Testament is gericht op de wederkomst van Christus en het eeuwige rijk van God en niet op voorlopige eindfases in de vorm van een tussentussenrijk zoals het 1000- jarige rijk.
De kerk kan ook weten van het Koningschap van Jezus de Messias, maar de kerk heeft dat vergeestelijkt, zodoende is in de kerk weinig zicht op de eschatogische toekomst.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
						- 
				
				Toeschouwer
 - Berichten: 951
 - Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47
 
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
De overgrote meerderheid is daar blind voor, dat is mijn overtuiging.vogeltje schreef:Je bedoelt dat de kerk blind is voor de Laatste Dingen?Toeschouwer schreef:Dat is ook wat wij het O.T. noemen, dat is ook gericht op de komst van de Messias, die wij kennen als Jezus. Alleen, Israël verwachtte de Messias als een persoon die hen van hun onderdrukkers zou verlossen, de weg naar het kruis wisten ze niet. Ze hadden het wel kunnen weten, Mozes, de Psalmen en profeten, die spreken er over. Dat is wat Jezus de Emausgangers verweet, ze hebben de Schrift niet verstaan. Het stond er wel in.vogeltje schreef:Ik snap er niet zo veel van. ( Heb er wel veel over gelezen)
Eén ding weet ik wel: Het Nieuwe Testament is gericht op de wederkomst van Christus en het eeuwige rijk van God en niet op voorlopige eindfases in de vorm van een tussentussenrijk zoals het 1000- jarige rijk.
De kerk kan ook weten van het Koningschap van Jezus de Messias, maar de kerk heeft dat vergeestelijkt, zodoende is in de kerk weinig zicht op de eschatogische toekomst.
- 
				
				Alexander CD
 - Berichten: 1063
 - Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44
 
Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk
Huisman schreef,
De bijbel zegt duidelijk dat er in Christus geen onderscheidt is tussen Jood en Griek.
Dus kun je niet zeggen de jood heeft een andere plaats voor God dan de heiden, God is geen racist.
Zo mogen wij ook geen onderscheidt aanbrengen, zie Jacobus.
			
			
									
									
						Eerst den jood en dan de griek, zegt alleen wat over het beschikbaar komen van het heil, eerst waren de joden Gods verbondsvolk, nu is het ook beschikbaar gekomen voor al de volken ( Griek).Toch heeft Israël een andere(lees eerste plaats) ook in het N.T. (eerst de Jood dan de Griek) ook Rom 10 en 11 getuigen daarvan, dit is een verborgenheid (Rom 11:25) maar de Heilige Geest heeft het nuttig geacht dat wij heidenen deze verborgenheid zouden kennen. God heeft wel zij liefde verklaart aan gans Israël in het O.T. daarom spreekt hij zo vaak over afkerige kinderen, daarom lezen wij zovaak in het O.T. over zijn gekrenkte liefde (Ben Ik dan niet Uw Vader?)
Ik ben het dus voor het grootste deel eens met afgewezen (Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).
De bijbel zegt duidelijk dat er in Christus geen onderscheidt is tussen Jood en Griek.
Dus kun je niet zeggen de jood heeft een andere plaats voor God dan de heiden, God is geen racist.
Zo mogen wij ook geen onderscheidt aanbrengen, zie Jacobus.