Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Over de Bergrede, en dan met name over die verzen die heel nauw aansloten bij de belijdenis des geloofs gisterenochtend.
elk van degenen die belijdenis deden kregen een eigen belijdenistekst mee.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Belijdenis in juli?? :shock:Rens schreef:Over de Bergrede, en dan met name over die verzen die heel nauw aansloten bij de belijdenis des geloofs gisterenochtend.
Hoor wel vaak van belijdenis rond Pasen en Pinksteren, maar rond de zomertijd?? Nog nooit van gehoord!
nu dus wélDimdi schreef: Nog nooit van gehoord!
Moderatorbericht:
's mo leesdienst (preek Ds J v.d. Net) Spreuken 30 : 24-28
De les van de kleinen.
1, de mieren zijn zorgzaam 2. de konijnen beschermen zich 3. de sprinkhanen zijn eensgezind 4. de spin houdt vol (vrije vertaling)
mooie, duidelijke preek, zeker voor de kinderen. Mijn zoontje stootte zijn vader halverwege aan: ik kan het állemaal begrijpen!
's mi: Ds van de Weerd 2 Kron. 33:1-16 Koning Manasse tot God bekeerd. We zien Manasse
1. als goddeloze koning 2. als benauwde koning 3. als Godvrezende koning
Hoewel we vorige week in de leesdienst een preek hoorde over dezelfde tekst was ook dit een mooie preek.
's av. Ds Baars met de 3e preek over de ambten van Christus.
Het Koningschap van de Heere Jezus Christus uit 1 Kor. 15:25
1. vijanden worden vrienden 2. vijanden worden verslagen 3. vrienden worden bevrijd
Goede zondag geweest.
De les van de kleinen.
1, de mieren zijn zorgzaam 2. de konijnen beschermen zich 3. de sprinkhanen zijn eensgezind 4. de spin houdt vol (vrije vertaling)
mooie, duidelijke preek, zeker voor de kinderen. Mijn zoontje stootte zijn vader halverwege aan: ik kan het állemaal begrijpen!
's mi: Ds van de Weerd 2 Kron. 33:1-16 Koning Manasse tot God bekeerd. We zien Manasse
1. als goddeloze koning 2. als benauwde koning 3. als Godvrezende koning
Hoewel we vorige week in de leesdienst een preek hoorde over dezelfde tekst was ook dit een mooie preek.
's av. Ds Baars met de 3e preek over de ambten van Christus.
Het Koningschap van de Heere Jezus Christus uit 1 Kor. 15:25
1. vijanden worden vrienden 2. vijanden worden verslagen 3. vrienden worden bevrijd
Goede zondag geweest.
De dominee preekt over de zonden.
Hoe schoon is jou huis?
Het ging over David's zonden met bathseba, 2 samuel in een soort van samenvatting en we lazen uit psalm 51.
Heel bijzonder vondt ik het punt waarin het ging over dat David zegt: Vers 6: Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan, dat kwaad is in Uw ogen; opdat Gij rechtvaardig zijt in Uw spreken en rein zijt in Uw richten. en dan vers 13: Verwerp mij niet van U*w aangezicht en neem Uw Heilligen Geest niet van mij.
Hoe schoon is jou huis?
Het ging over David's zonden met bathseba, 2 samuel in een soort van samenvatting en we lazen uit psalm 51.
Heel bijzonder vondt ik het punt waarin het ging over dat David zegt: Vers 6: Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan, dat kwaad is in Uw ogen; opdat Gij rechtvaardig zijt in Uw spreken en rein zijt in Uw richten. en dan vers 13: Verwerp mij niet van U*w aangezicht en neem Uw Heilligen Geest niet van mij.
- Wilma van den Berg
-
Misschien bedoelen ze dat Adam is geschapen om eeuwig te leven.Wilma van den Berg schreef:....ik enige tijd geleden de volgende uitspraak hoorde: "We zijn geschapen om te leven en geboren om te sterven."
Dit klonk me echter wat vreemd in de oren. Wie kan hierover iets meer zeggen?
Na de zondeval wordt elk mens geboren om aan het eind van zijn leven te sterven.

Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
We zijn geschapen om te leven tot God's Eer.Wilma van den Berg schreef:....ik enige tijd geleden de volgende uitspraak hoorde: "We zijn geschapen om te leven en geboren om te sterven."
en
We zijn geboren om te sterven omdat we dit niet gedaan hebben.
- Miscanthus
Jezus zegt: wie in mij gelooft heeft eeuwig leven, ook al ware hij gestorvenjvdg schreef:We zijn geschapen om te leven tot God's Eer.Wilma van den Berg schreef:....ik enige tijd geleden de volgende uitspraak hoorde: "We zijn geschapen om te leven en geboren om te sterven."
en
-
Precies, dat zaligmakend geloof doorbreekt niet het stervensproces, maar is wel een doorgang naar het eeuwige Leven.Miscanthus schreef:Jezus zegt: wie in mij gelooft heeft eeuwig leven, ook al ware hij gestorvenjvdg schreef:We zijn geschapen om te leven tot God's Eer.Wilma van den Berg schreef:....ik enige tijd geleden de volgende uitspraak hoorde: "We zijn geschapen om te leven en geboren om te sterven."
en