Oranje boven....

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

pierre27 schreef:
Marnix schreef:Haha ik heb zaterdag nog een stadion van binnen gezien. Maar daar werd Koning Jezus aanbeden en niet koning voetbal. Ik denk dat dat Mister ook wel zal geruststellen ;)
Zou Koning Jezus daar aanbeden zijn..??
Ik heb het een stuk gezien maar dat kan ik me toch niet voorstellen..
Ik denk eerder een andere koning..

Wie is Koning Jezus voor jou?
Laatst gewijzigd door Lassie op 19 jun 2006, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Mister schreef: Je bent het toch wel met me eens dat dit hysterisch is aan 't worden in ons land? Kun jij iets bedenken wat gelijk zo gaat?
Dat is momenteel de cultuur in Nederland en misscien wel West-Europa. Als er iets gebeurt, barst alles los. De moord op Pim, op Theo.., het heengaan van Herman, van André: iedereen dikke tranen, stille tochten, grote woorden, teddybeertjes... Twee weken later hoor je er niemand meer over. Of denk jij nog weleens aan prinses Diana? "The candle 's burnt our long before your legend ever will" ja, ja Ook de hetze tegen moslims in nederland plaats ik in deze categorie.

Dat pleit niet voor "de massa", of zo je wilt "de schare". Overigens vind ik het moeilijk om er niet boven te gaan staan. Ik vind het ook niet nodig om me volledig afzijdig te houden omdat anderen er een hype van maken.

Overigens heeft het ook z'n positieve kanten. Denk aan de tv-actie ten bate van de tsunamislachtoffers. De emotie was kort, maar leverde wel vele miljoenen op.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:Haha ik heb zaterdag nog een stadion van binnen gezien. Maar daar werd Koning Jezus aanbeden en niet koning voetbal. Ik denk dat dat Mister ook wel zal geruststellen ;)
Het stelt mij in ieder geval niet gerust. Ik vind ook dat we op een refomatorisch forum met meer eerbiedigheid over de Heere Jezus dienen te spreken dat je hier doet. De idee dat koning voetbal en Koning Jezus op deze manier uitwisselbaar zijn is stuitend. Als christenen dienen we een hemelse gezindheid te hebben, een drang om de Heere te dienen en ons verre te houden van de wereld. Ik zie niet hoe in een stadion iets van de tere Godsvreze tot uitdruking zou kunen komen.

Het zal allemaal wel moeten kunnen enzo. Ik zie het niet.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

limosa schreef:
Marnix schreef:Haha ik heb zaterdag nog een stadion van binnen gezien. Maar daar werd Koning Jezus aanbeden en niet koning voetbal. Ik denk dat dat Mister ook wel zal geruststellen ;)
Het stelt mij in ieder geval niet gerust. Ik vind ook dat we op een refomatorisch forum met meer eerbiedigheid over de Heere Jezus dienen te spreken dat je hier doet. De idee dat koning voetbal en Koning Jezus op deze manier uitwisselbaar zijn is stuitend. Als christenen dienen we een hemelse gezindheid te hebben, een drang om de Heere te dienen en ons verre te houden van de wereld. Ik zie niet hoe in een stadion iets van de tere Godsvreze tot uitdruking zou kunen komen.

Het zal allemaal wel moeten kunnen enzo. Ik zie het niet.

De uitdrukking "Koning Jezus" lijkt mij eigenlijk niet onjuist??

Neemt niet weg, dat ik toch ook op veel onderdelen best wel moeite heb met de EO jongerendag, maar dat wordt een erg afgezaagde discussie..
limosa

Bericht door limosa »

Vincent schreef:. . .
EO jongerendag
. . .
ik wist geeneens dat het daarom ging, ik reageerde meer de op toon in de posting waar ik op reageerde

een EO-jongerendag discussie zit ik ook bepaald niet op te wachten
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

limosa schreef:
Vincent schreef:. . .
EO jongerendag
. . .
ik wist geeneens dat het daarom ging, ik reageerde meer de op toon in de posting waar ik op reageerde

een EO-jongerendag discussie zit ik ook bepaald niet op te wachten
Niemand hier, toch gaat het er élk jaar over :!: :!: Blijkbaar is er toch enigsinds behoefte om hier over te hebben!
limosa

Bericht door limosa »

Daphne schreef:
limosa schreef:
Vincent schreef:. . .
EO jongerendag
. . .
ik wist geeneens dat het daarom ging, ik reageerde meer de op toon in de posting waar ik op reageerde

een EO-jongerendag discussie zit ik ook bepaald niet op te wachten
Niemand hier, toch gaat het er élk jaar over :!: :!: Blijkbaar is er toch enigsinds behoefte om hier over te hebben!
heeej Daffie, leuk dat we je weer eens zien hier, hoe is-tie?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

limosa schreef:
Daphne schreef:
limosa schreef:
Vincent schreef:. . .
EO jongerendag
. . .
ik wist geeneens dat het daarom ging, ik reageerde meer de op toon in de posting waar ik op reageerde

een EO-jongerendag discussie zit ik ook bepaald niet op te wachten
Niemand hier, toch gaat het er élk jaar over :!: :!: Blijkbaar is er toch enigsinds behoefte om hier over te hebben!
heeej Daffie, leuk dat we je weer eens zien hier, hoe is-tie?
Goed dank u, ben naar de jongerendag geweest :wink: :!:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

pierre27 schreef:
Marnix schreef:Haha ik heb zaterdag nog een stadion van binnen gezien. Maar daar werd Koning Jezus aanbeden en niet koning voetbal. Ik denk dat dat Mister ook wel zal geruststellen ;)
Zou Koning Jezus daar aanbeden zijn..??
Ik heb het een stuk gezien maar dat kan ik me toch niet voorstellen..
Ik denk eerder een andere koning..
Ik was erbij en hoorde er tienduizenden mensen God prijzen en aanbidden. Vandaar dat ik dat in mijn vorige post zei. Verder zit ik ook niet op een jongerendag-discussie te wachten, het was niet mijn bedoeling om die hier te starten, ik wilde alleen even aanhaken op de reactie over mensen die koning voetbal en mensen die Koning Jezus aanbidden.

Limosa, wat is er mis met mijn reactie? Ik zeg: Ik was in een stadion en daar werd Koning Jezus aanbeden. (Als reactie op wat Mister schreef, dat het hem aangreep dat al die mensen hun tijd besteden richting koning voetbal i.p.v. aan Koning Jezus. ) Ik heb niet gelezen dat je met zijn reactie moeite had, nu zeg ik iets dergelijks en wordt me opeens verweten dat ik oneerbiedig over Jezus praat? Het enige wat ik doe ik Hem Koning noemen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
limosa

Bericht door limosa »

Daphne schreef:Goed dank u, ben naar de jongerendag geweest :wink: :!:
hmmm, ik wilde het daar niet meer over hebben en daar houd ik mij aan . . . ;-)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

limosa schreef:
Daphne schreef:Goed dank u, ben naar de jongerendag geweest :wink: :!:
hmmm, ik wilde het daar niet meer over hebben en daar houd ik mij aan . . . ;-)
prima, jij vraagt ik antwoord
limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:
pierre27 schreef:
Marnix schreef:Haha ik heb zaterdag nog een stadion van binnen gezien. Maar daar werd Koning Jezus aanbeden en niet koning voetbal. Ik denk dat dat Mister ook wel zal geruststellen ;)
Zou Koning Jezus daar aanbeden zijn..??
Ik heb het een stuk gezien maar dat kan ik me toch niet voorstellen..
Ik denk eerder een andere koning..
Ik was erbij en hoorde er tienduizenden mensen God prijzen en aanbidden. Vandaar dat ik dat in mijn vorige post zei. Verder zit ik ook niet op een jongerendag-discussie te wachten, het was niet mijn bedoeling om die hier te starten, ik wilde alleen even aanhaken op de reactie over mensen die koning voetbal en mensen die Koning Jezus aanbidden.

Limosa, wat is er mis met mijn reactie? Ik zeg: Ik was in een stadion en daar werd Koning Jezus aanbeden. (Als reactie op wat Mister schreef, dat het hem aangreep dat al die mensen hun tijd besteden richting koning voetbal i.p.v. aan Koning Jezus. ) Ik heb niet gelezen dat je met zijn reactie moeite had, nu zeg ik iets dergelijks en wordt me opeens verweten dat ik oneerbiedig over Jezus praat? Het enige wat ik doe ik Hem Koning noemen.
Ik stoor mij aan het gemak waarmee Koning Jezus en koning voetbal met elkaar worden vergeleken. Daar spreekt voor mij te weinig eerbied uit. Ik vind dat we soms wat al te makkelijk Zijn heilige Naam in de mond nemen. Het gaat om de Heere Jezus, voor de ware gelovigen de Zaligmaker, die er de oorzaak van is dat zij God niet zien als een verterend vuur maar dat God hen aanziet in genade. Ik mis (soms ook wel bij mezelf hoor) een beetje de notie dat we over de tere Godsvreze niet zo lichtvaardig zouden moeten spreken.
limosa

Bericht door limosa »

Daphne schreef:prima, jij vraagt ik antwoord
zo werkt dat ;-)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

limosa schreef:
Marnix schreef:
pierre27 schreef:
Marnix schreef:Haha ik heb zaterdag nog een stadion van binnen gezien. Maar daar werd Koning Jezus aanbeden en niet koning voetbal. Ik denk dat dat Mister ook wel zal geruststellen ;)
Zou Koning Jezus daar aanbeden zijn..??
Ik heb het een stuk gezien maar dat kan ik me toch niet voorstellen..
Ik denk eerder een andere koning..
Ik was erbij en hoorde er tienduizenden mensen God prijzen en aanbidden. Vandaar dat ik dat in mijn vorige post zei. Verder zit ik ook niet op een jongerendag-discussie te wachten, het was niet mijn bedoeling om die hier te starten, ik wilde alleen even aanhaken op de reactie over mensen die koning voetbal en mensen die Koning Jezus aanbidden.

Limosa, wat is er mis met mijn reactie? Ik zeg: Ik was in een stadion en daar werd Koning Jezus aanbeden. (Als reactie op wat Mister schreef, dat het hem aangreep dat al die mensen hun tijd besteden richting koning voetbal i.p.v. aan Koning Jezus. ) Ik heb niet gelezen dat je met zijn reactie moeite had, nu zeg ik iets dergelijks en wordt me opeens verweten dat ik oneerbiedig over Jezus praat? Het enige wat ik doe ik Hem Koning noemen.
Ik stoor mij aan het gemak waarmee Koning Jezus en koning voetbal met elkaar worden vergeleken. Daar spreekt voor mij te weinig eerbied uit. Ik vind dat we soms wat al te makkelijk Zijn heilige Naam in de mond nemen. Het gaat om de Heere Jezus, voor de ware gelovigen de Zaligmaker, die er de oorzaak van is dat zij God niet zien als een verterend vuur maar dat God hen aanziet in genade. Ik mis (soms ook wel bij mezelf hoor) een beetje de notie dat we over de tere Godsvreze niet zo lichtvaardig zouden moeten spreken.
Ik snap niet helemaal hoe je naar aanleiding van mijn reactie daar opeens mee komt... En wat er mis is met de vergelijking. Dat Koning Jezus veel groter is, dat is een feit. Maar veel mensen houden zich alleen maar met voetbal bezig en niet met God... waarom mag dat niet genoemd worden? En waarom mag ik niet vertellen dat naast koning voetbal ook Koning Jezus in dit land nog steeds aanbeden wordt? Daar zit niets van oneerbiedigheid in, Hij is mijn Verlosser en ik hou van Hem, daarom ben ik blij dat Hij ook nog steeds gediend en geprezen wordt in Nederland. Daar is niets lichtvaardigs aan, integendeel. Het is dan toch juist belangrijk om zijn lheerschappij tegenover die van aardse zaken te zetten, om duidelijk te maken hoeveel groter Hij is?!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:Ik snap niet helemaal hoe je naar aanleiding van mijn reactie daar opeens mee komt... En wat er mis is met de vergelijking. Dat Koning Jezus veel groter is, dat is een feit. Maar veel mensen houden zich alleen maar met voetbal bezig en niet met God... waarom mag dat niet genoemd worden? En waarom mag ik niet vertellen dat naast koning voetbal ook Koning Jezus in dit land nog steeds aanbeden wordt? Daar zit niets van oneerbiedigheid in, Hij is mijn Verlosser en ik hou van Hem, daarom ben ik blij dat Hij ook nog steeds gediend en geprezen wordt in Nederland. Daar is niets lichtvaardigs aan, integendeel. Het is dan toch juist belangrijk om zijn lheerschappij tegenover die van aardse zaken te zetten, om duidelijk te maken hoeveel groter Hij is?!
Het is een op zichzelf staand standpunt, ik werd door jouw posting getriggerd om het nog eens te posten.

We hoeven niet die hele voetbal-discussie over te doen maar voor mij zijn het twee werelden. Dé wereld, waar ik ook het voetbal-gebeuren bij reken, en het Koninkrijk van God. Deze zijn op geen enkele wijze met elkaar te vergelijken of met elkaar in verband te brengen. Dus de idee van: "nu een keer geen voetbal, nu maar weer eens Koning Jezus" , dat kán in mijn beleving helemaal niet. Het is een oneigenlijke vergelijking. Als we Jezus zoeken houden we ons verre van het vermaak van de wereld.
Gesloten