Precies. Hopelijk gaan we niet de VS achterna waar het gevoel bij de pomp een belangrijke indicatie is voor de politieke voorkeur van kiezers.ZWP schreef: ↑Vandaag, 08:20Bovendien is de prijs van benzine in vergelijking tot andere producten juist niet zo hard gestegen de afgelopen jaren. Het heeft zelfs nauwelijks de inflatie bijgehouden. Ik zag ergens de berekening hoeveel liter benzine je kunt kopen voor het minimumloon. Dat was gestegen de afgelopen jaren!huisman schreef: ↑Vandaag, 08:14Als je 20.000km per jaar rijdt bij 1 op 12 ben je op jaarbasis €333,- extra kwijt. Misschien jammer maar voor verreweg de meesten onder ons toch echt geen ramp.Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 06:29Ja, allemaal best, maar wat ik betaal aan de pomp is toch echt realiteit en geen paniekzaaijerij. Tank van vorige week was € 0,20 / L duurder dan die week daarvoor. Deze week staat tanken nog op de planning.
Lagere accijns zijn wat mij betreft wel prima als het totaal van de opbrengsten gelijk blijven. Door de hoge prijzen heeft de overheid meer inkomsten. Dat stukje zou via lagere accijns teruggeven kunnen worden. Hoe lager de prijs hoe minder mensen in het buitenland tanken. Ik vind brandstof niet te duur, maar als het over de grens een stuk goedkoper is dan moeten wij ons bezinnen.