Goudleus schreef:Lilian1975 schreef:Ik denk dat je eerst helder moet hebbn wat kruisdragen achter Hem aan werkelijk is. En dan zul je zien dat dat geen gemakkelijke weg is, maar een weg waarin we alles verliezen wat van ons is om alles het hoogste geluk in Hem gevonden te hebben. Is daarmee alle pijn en verdriet ltijd weg? Nee, maar het is wel draagbaar omdat we Hem kennen als Iemand die meelijd.
Dat is geen goedkope opmerking.
En in het omgaan met degene die zo worsteld is m.i. niet de liefde om ons eigen verlangen te stillen. Maar samen de weg te bewandelen waarin de Heere gedient wordt.
Ik blijf het goedkoop vinden klinken. Bovendien hebben we een Hogepriester die medelijden heeft met onze zwakheden.
Ik kan je verzekeren dat het geen goedkope weg is. Het heeft Zijn Bloed gekost om het eeuwig geluk bij Hem te vinden. Het Leven. En dat betekent ook alles wat van mij is, mijn zonde, mijn verdriet, mijn verlangens aan Het kruis gespijkert te zien.
En ja Hij kent onze zwakheden. En ik als medemens van de ander ken ook strijd. Maar Hij kent onze zwakheden is niet hetzelfde als wegen zoeken wat tegen de wil van Zijn Vader gaat.
Maar in die strijd juist de Wil van de Vader te zoeken.
Ik ben benieuwd wat je van de link vind die Philpot plaatste.