Wist je dat...

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Auto »

Hesther schreef:NIeuwkomers worden zo onder vuur genomen dat je je afvraagt of dit een forum is waar men openstaat voor elkaar.
Heel onplezierig eigenlijk. Je voelt je niet welkom. Ik hoop dat het in de kerken anders is.....
Iedereen kan wel medelijden willen opwekken en zielig doen en vervolgens een ander de schuld geven van bepaalde reacties. Maar als ik de laatste nieuwkomer hier een verschrikkelijke uitspraak zie doen, dan vraag ik me af of iemand zich wel verdiept in waar zij/hij gaat discussieren. Als een olifant door de porseleinkast dendert, dan moet je ook niet de ander de schuld geven dat ze hem geen ruimte geven.

Een andere nieuwkomer hier kreeg vragen mbt een site die hij aangaf, vervolgens werd hij boos over de kritische noten en vertrekt hier. Vervolgens komt hij op een andere site en dan blijkt dat er opeens een hele nieuwe site is waar hij zijn bestanden neerzet ....
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

Wat mij altijd intrigeert bij zulke mensen als die door jou geschetste nieuwkomers, is de vraag waarom zij wel akkoord gaan met de forumregels, maar die vervolgens welbewust overtreden.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Auto »

Tiberius schreef:Wat mij altijd intrigeert bij zulke mensen als die door jou geschetste nieuwkomers, is de vraag waarom zij wel akkoord gaan met de forumregels, maar die vervolgens welbewust overtreden.
Inderdaad en dan nog het aparte dat ze anderen de schuld gaan geven dat er kritische vragen stellen en dat niet welkom zouden zijn. Dat is zeker intrigerend.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

"De" refo bestaat niet
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Hesther schreef:NIeuwkomers worden zo onder vuur genomen dat je je afvraagt of dit een forum is waar men openstaat voor elkaar.
Heel onplezierig eigenlijk. Je voelt je niet welkom. Ik hoop dat het in de kerken anders is.....
Het scheelt natuurlijk een heleboel wat je als nieuwkomer te melden hebt...
Ik ben ook geen oudgediende, maar kan me van onder vuur genomen worden niets herinneren.

Als je als nieuwkomer in een kerk gaat vertellen dat de bijbelstudie echt op een heel andere manier moet, kun je dan verwachten dat men knikt en het overneemt?
Zo ook niet op een forum.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:"De" refo bestaat niet Afbeelding
"De" nieuwkomer evenmin.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

wist je dat...

in De Wachter Sions ds. J. Roos zich persoonlijk tot koning Willem-Alexander richt?
en de Saambinder de 3de aflevering heeft van "Het schrijfmes van Jójakim"...

Opmerkelijke en zeer leerzame artikelen om te lezen!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Hesther schreef:NIeuwkomers worden zo onder vuur genomen dat je je afvraagt of dit een forum is waar men openstaat voor elkaar.
Heel onplezierig eigenlijk. Je voelt je niet welkom. Ik hoop dat het in de kerken anders is.....
Als nieuwkomer is het misschien beter om je wat terughoudend op te stellen.
Als je ergens als nieuweling binnenkomt, dan maakt het niet uit of het een kerk, een club of vereniging is, en je begint meteen te vertellen wat er allemaal fout gedaan wordt, is dat niet prettig voor de reeds zittenden.
En Hesther, we zijn allemaal eens een nieuwkomer geweest. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:
Hesther schreef:NIeuwkomers worden zo onder vuur genomen dat je je afvraagt of dit een forum is waar men openstaat voor elkaar.
Heel onplezierig eigenlijk. Je voelt je niet welkom. Ik hoop dat het in de kerken anders is.....
Als nieuwkomer is het misschien beter om je wat terughoudend op te stellen.
Als je ergens als nieuweling binnenkomt, dan maakt het niet uit of het een kerk, een club of vereniging is, en je begint meteen te vertellen wat er allemaal fout gedaan wordt, is dat niet prettig voor de reeds zittenden.
En Hesther, we zijn allemaal eens een nieuwkomer geweest. :)
Dat is inderdaad het ideaal, dat een nieuweling zich eerst even rustig opstelt. Maar sommigen gooien meteen op hun eerste dag al hun pijn er uit. In dat geval is het denk ik beter dat juist de niet-nieuwelingen zich terughoudend opstellen. Gewoon even wachten tot de pijn er uit is. Als een bericht in gaat tegen de regels of grondslag van het forum kan er altijd een melding van worden gemaakt bij de moderatoren. Die kunnen dan een keurig berichtje naar de nieuweling sturen. Op die manier vermijden we een wegpesterij.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Ik @Helma gespot heb
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

He, waar!??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

In de krant
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Och heden...
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Bonny »

Dus in die van vandaag?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Zoekplaatje ;-)
Plaats reactie