Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Vanavond gaan wij aan de bloemkool met een balletje gehakt, morgen sperziebonen en overmorgen snijbonen. Een Hollandse week qua eten.
Spinettie 

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dat is toch spaghetti met spinazie Henriët?henriët schreef:Spinettie
Heb je daar dan ook gehakt door?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vanavond gekookte aardappelen, groenten en stukje vlees voor de mannen en voor mijzelf een ei.
Verse pasta gevuld met rauwe ham, met geroosterde tomaten uit de oven, gebakken champignons, een klodder roomkaas en wat parmezaanse kaas. Makkelijk en lekker.
Vanavond pannenkoeken gebakken. Vier met kaas, vier met rozijnen.
Morgen groentensoep met stokbrood.
Morgen groentensoep met stokbrood.
Gisteren hadden wij ook groentensoep met broodjes. Vandaag weet ik het nog niet, in ieder geval gekookte aardeappelen met suddervlees. Ik ben eigenlijk vergeten welke groente ik afgelopen weekend gehaald heb. Dus toch nog een beetje een verrassing.
Kliekjes. We zijn de vriezer aan het leeg eten.
Ik ga zometeen een heerlijke ovenschotel klaarmaken
http://www.keukenliefde.nl/ovenschotel- ... en-gehakt/

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lekker!Orchidee schreef:Ik ga zometeen een heerlijke ovenschotel klaarmaken![]()
Al zou ik persoonlijk eerst het gehakt rulbakken, uit de pan halen en dan de groenten pas gaan bakken.
Uit groenten komt altijd water en dat laat het gehakt meer koken dan bakken, dan.
Hier ook kerrie als smaakmaker, maar dan in saus bij kipfilet en rijst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zou ik ook doen ja, het gehakt apart bakken.
Een dergelijke schotel maak ik met broccoli i.p.v. prei. Prei vind ik nogal overheersend.
Zojuist gegeten: kabeljauwhaasje met gekookte worteltjes, roerbakken zeekraal met knoflook en gebakken aardappeltjes.
Een dergelijke schotel maak ik met broccoli i.p.v. prei. Prei vind ik nogal overheersend.
Zojuist gegeten: kabeljauwhaasje met gekookte worteltjes, roerbakken zeekraal met knoflook en gebakken aardappeltjes.
op dit moment een bord havermout met een kopje thee
Zijn hier mensen die ahornsiroop gebruiken?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Weer lekker verse Hollandse snijbonen gegeten, het was de laatste pluk, sucadelapje en aardappeltjes erbij, het was een koningsmaal!

Ik schuif zo aanOrchidee schreef:Weer lekker verse Hollandse snijbonen gegeten, het was de laatste pluk, sucadelapje en aardappeltjes erbij, het was een koningsmaal!

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.