Eerst duidelijk: Dit topic staat in "internet en pc", daar gaat dit dan ook over.
Ik maak nogal wat Word-documenten met plaatjes die ik van internet haal. Bijvoorbeeld als ik verschillende afbeeldingen wil van niet in Nederland leverbare wasmiddelen (noem maar wat).
Dan belandt je meestal ergens in een "Uitlandse webwinkel".
Sinds de laatste updates van Word (of ligt het aan Edge, of Windows 10?) wordt er moeilijk gedaan met deze plaatjes. Voor de duidelijkheid, ze zijn alleen voor eigen gebruik en overzichten.
Maar de plaatjes behouden hun hyperlink, of als je er met de muis overheen gaat zie je waar het plaatje vandaan kwam. Gevolg is dat je dan soms ongewild in een "Uitlandse webwinkel" belandt en dat wil ik dus niet. Ik wil de plaatje dus 'helemaal loskoppelen' van internet. Dat was voor de updates wel goed mogelijk, maar nu blijven ze op de een of andere slimme manier actief.
Hoe verbreek ik alle contacten met internet, zodat ik niet bij een enkele verkeerd aanraking weer in deze vreemde Uitlandse sites beland?
NOOT: Voor de minder snuggeren

onder ons: "Uitlandse webwinkel" staat synoniem voor een buitenlandse webshop, hetzij van een Amerikaanse dochter van Ahold-Delhaize, dan wel een andere webshop.