De SGP - een open partij

J de Groot

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J de Groot »

Degenen die ik spreek ,denken allen negatief over de vrouw in de politiek bij de SGP
HHR

Bericht door HHR »

J de Groot schreef: 02 jun 2025, 15:24 Degenen die ik spreek ,denken allen negatief over de vrouw in de politiek bij de SGP
Grappig. Hier precies andersom, een enkeling die nog 'wat' moeite heeft maar er geen halszaak van maakt.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Maanenschijn schreef: 02 jun 2025, 14:45
J de Groot schreef:
Maanenschijn schreef: 31 mei 2025, 21:13
pierre27 schreef:
Denk je Maanenschijn dat er een omslag gaat komen in de besturen?
Ja, dat denk ik wel. Voor zover mijn blik reikt zijn de besturen niet (meer) representatief voor de leden, nog minder van de stemmers. In zo'n geval is het vaak een kwestie van tijd.
Die blik zie ik toch niet .
Ik zie , juist ook onder jongere SGP mensen , juist een conservatieve inslag .
Je deed voorkomen dat je uit Rijssen komt, (al ga ik dat steeds meer betwijfelen ;) ) ,

Kijk maar eens naar de bestuursleden van de SGPJ ter plaatse… het is de voorbode van veranderingen in de besturen van de plaatselijke kiesverenigingen.
Nee, denk dat hij niet uit Rijssen komt. Ken in mijn omgeving weinig mensen die tegen de vrouw in SGP zijn.. Al hoor ik er ook weinig over trouwens.. Het leeft niet echt
Terri

Bericht door Terri »

De Rijssenaar schreef: 02 jun 2025, 19:19
Je deed voorkomen dat je uit Rijssen komt, (al ga ik dat steeds meer betwijfelen ;) ) ,

Kijk maar eens naar de bestuursleden van de SGPJ ter plaatse… het is de voorbode van veranderingen in de besturen van de plaatselijke kiesverenigingen.
Nee, denk dat hij niet uit Rijssen komt. Ken in mijn omgeving weinig mensen die tegen de vrouw in SGP zijn.. Al hoor ik er ook weinig over trouwens.. Het leeft niet echt
Toch wel leuk, ik dacht al even iets waar te nemen.... :)
diana

Bericht door diana »

De Rijssenaar schreef: 02 jun 2025, 19:19
J de Groot schreef:
Maanenschijn schreef: 31 mei 2025, 21:13 Ja, dat denk ik wel. Voor zover mijn blik reikt zijn de besturen niet (meer) representatief voor de leden, nog minder van de stemmers. In zo'n geval is het vaak een kwestie van tijd.
Die blik zie ik toch niet .
Ik zie , juist ook onder jongere SGP mensen , juist een conservatieve inslag .

Misschien in jouw omgeving, maar ik hoor er anders nog genoeg, ook jongeren, die tegen zijn...tja..
Job

Bericht door Job »

De foto bij dit artikel leert me dat Stoffer erg snel grijs is geworden tijdens zijn fractievoorzitterschap: https://www.rd.nl/artikel/1109663
Job

Bericht door Job »

Henk J

Bericht door Henk J »

Job schreef: Gisteren, 13:24 https://www.rd.nl/artikel/1109956

Onbeschaamd.
Vlissingen zet de zaak op scherp. Nou moet die bom toch een keer barsten maar om het nu zo te doen. Had liever gezien dat ze intern de discussie verder hadden aangejaagd, als Janse nu niet op de lijst komt is het wachten op een proces.
CvdW

Bericht door CvdW »

Onbeschaamd.
Dit begrijp ik niet.
Job

Bericht door Job »

CvdW schreef: Gisteren, 13:46

Onbeschaamd.
Dit begrijp ik niet.
Onbeschaamd om zo je zin door te duwen. Ze verwachten dat mevr. Janse op de lijst komt. Zo werkt dat toch helemaal niet? Als onze SGP-kiesvereniging mij voordraagt en verwacht dat ik op de lijst gezet wordt en allerlei andere plaatsen doen hetzelfde, zo werkt dat toch niet? Dat zou een mooie lijst worden, zeg :haha
CvdW

Bericht door CvdW »

Job schreef: Gisteren, 14:11

Onbeschaamd.
Dit begrijp ik niet.
Onbeschaamd om zo je zin door te duwen. Ze verwachten dat mevr. Janse op de lijst komt. Zo werkt dat toch helemaal niet? Als onze SGP-kiesvereniging mij voordraagt en verwacht dat ik op de lijst gezet wordt en allerlei andere plaatsen doen hetzelfde, zo werkt dat toch niet? Dat zou een mooie lijst worden, zeg :haha
Dit begrijp ik. Is het niet onbeschaamd van SGP dat er wel ruimte is voor vrouwelijke raadslid, wethouder en landelijk niet? Vlissingen volgt de lijn van de rechterlijke uitspraak.
CvdW

Bericht door CvdW »

CvdW schreef: Gisteren, 14:19

Onbeschaamd.
Dit begrijp ik niet.
Dit begrijp ik. Is het niet onbeschaamd van SGP dat er wel ruimte is voor vrouwelijke raadslid, wethouder en landelijk niet? Vlissingen volgt de lijn van de rechterlijke uitspraak. Verder is het onbeschaamd dat de vrouwen wel hun stem moeten uitbrengen, laat dat dan ook weg. Persoonlijk ben ik van mening dat de SGP moet terugkeren.
refo

Bericht door refo »

Onbeschaamd.
Dit begrijp ik niet.
Als al die andere plaatsen hetzelfde doen, kom jij op de kieslijst. Zo werkt dat wel degelijk.
helma

Bericht door helma »

Als de SGP 1 vrouwelijk kamerlid zou hebben (geen moeder die nog verantwoordelijk is voor kinderen) die de thema's zoals ethische kwesties zou behandelen zou ik dat toejuichen. Dan is het niet meer een 'blanke man' die geen mening mag hebben over abortus.
Neem iemand als Elise van Hoek bijvoorbeeld.

Ik vind mevrouw Janse best aardig maar zie haar nog niet als een van de vertegenwoordigers van de SGP. Ze mist toch wel iets wat haar niet passend maakt bij de SGP achterban. Ik begrijp niet zo goed dat ze dat in Zeeland niet opmerken. Ik denk dat een en ander anders had kunnen verlopen bij een kandidate die meer past bij/feeling heeft met de achterban.

Ze is ook meer een lieve moeder/oma dan een volksvertegenwoordiger. Maar dat is mijn mening.

En verder heb ik me gister in het EP ook verbaasd over iets wat ook met dit onderwerp te maken heeft maar ik aarzel om het hier neer te zetten omdat ik de ins en outs niet weet en het makkelijk naar een persoon te herleiden zou zijn.

Bobber

Bericht door Bobber »

helma schreef: Gisteren, 14:27 Als de SGP 1 vrouwelijk kamerlid zou hebben (geen moeder die nog verantwoordelijk is voor kinderen) die de thema's zoals ethische kwesties zou behandelen zou ik dat toejuichen. Dan is het niet meer een 'blanke man' die geen mening mag hebben over abortus.
Neem iemand als Elise van Hoek bijvoorbeeld.

Ik vind mevrouw Janse best aardig maar zie haar nog niet als een van de vertegenwoordigers van de SGP. Ze mist toch wel iets wat haar niet passend maakt bij de SGP achterban. Ik begrijp niet zo goed dat ze dat in Zeeland niet opmerken. Ik denk dat een en ander anders had kunnen verlopen bij een kandidate die meer past bij/feeling heeft met de achterban.

Ze is ook meer een lieve moeder/oma dan een volksvertegenwoordiger. Maar dat is mijn mening.

En verder heb ik me gister in het EP ook verbaasd over iets wat ook met dit onderwerp te maken heeft maar ik aarzel om het hier neer te zetten omdat ik de ins en outs niet weet en het makkelijk naar een persoon te herleiden zou zijn.
Je bedoelt Vlissingen in plaats van Zeeland.
Plaats reactie