Wist je dat........[6]

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Bert Mulder »

Ichtus schreef:
Waar is de rolemmer? Doe maar in... Oh wacht, daar zijn we al :yahoo
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... t=rolemmer
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door henriët »

helma schreef:Soms ben je echt sprakeloos.....
Kregen we vorig jaar zomer een week vakantie voor het hele gezin; we mogen volgende week weer komen.
Vanmiddag had ik de gulle gever aan de telefoon. Ze zei: Kijken jullie nu gelijk even wanneer jullie volgende zomervakantie een week willen komen.

Afbeelding
Wat leuk!!!!!!! Gelijk koffers pakken!!!
Geniet er maar van.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5655
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Dodo »

De dirigente van de Jostiband heeft een lintje gekregen. Erg leuk, zo'n blijk van waardering voor haar inzet en capaciteiten. Zij heeft ooit een notenschrift ontwikkeld waardoor de deelnemers op hun niveau de muziek konden lezen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Afgewezen »

Dodo schreef:De dirigente van de Jostiband heeft een lintje gekregen. Erg leuk, zo'n blijk van waardering voor haar inzet en capaciteiten. Zij heeft ooit een notenschrift ontwikkeld waardoor de deelnemers op hun niveau de muziek konden lezen.

Afbeelding
Dat vind ik knap. Hoe heeft ze dat gedaan?
ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door ejvl »

Afgewezen schreef:Dat vind ik knap. Hoe heeft ze dat gedaan?
http://www.jostiband.nl/de-kleurennotatie
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Afgewezen »

ejvl schreef:
Afgewezen schreef:Dat vind ik knap. Hoe heeft ze dat gedaan?
http://www.jostiband.nl/de-kleurennotatie
Oké, bedankt!
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door jakobmarin »

Het is vandaag Wereldstotterdag
22 oktober 2013
Het is vandaag Wereldstotterdag, de dag waarop aandacht wordt gevraagd voor stotteren en de problemen die daarmee samenhangen.

Voor de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) is deze dag het startmoment voor een landelijke actie over stotteren op de basisschool, met als titel: 'Hé doorzetter! S-s-stotteren is d-d-doorzetten.' Die actie is niet alleen gericht op kinderen, maar ook op ouders en leerkrachten. (ANP Pers Support)
Ik wist niet dat zo'n dag er was, maar doet me als oud-stotteraar toch erg goed! :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Mara »

jakobmarin schreef:
Het is vandaag Wereldstotterdag
22 oktober 2013
Het is vandaag Wereldstotterdag, de dag waarop aandacht wordt gevraagd voor stotteren en de problemen die daarmee samenhangen.

Voor de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) is deze dag het startmoment voor een landelijke actie over stotteren op de basisschool, met als titel: 'Hé doorzetter! S-s-stotteren is d-d-doorzetten.' Die actie is niet alleen gericht op kinderen, maar ook op ouders en leerkrachten. (ANP Pers Support)
Ik wist niet dat zo'n dag er was, maar doet me als oud-stotteraar toch erg goed! :)
Heb je een cursus gevolgd of ben je het overgroeid?
Het is vandaag ook CAPSLOCKDAG. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door jakobmarin »

Mara schreef:
jakobmarin schreef:
Het is vandaag Wereldstotterdag
22 oktober 2013
Het is vandaag Wereldstotterdag, de dag waarop aandacht wordt gevraagd voor stotteren en de problemen die daarmee samenhangen.

Voor de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) is deze dag het startmoment voor een landelijke actie over stotteren op de basisschool, met als titel: 'Hé doorzetter! S-s-stotteren is d-d-doorzetten.' Die actie is niet alleen gericht op kinderen, maar ook op ouders en leerkrachten. (ANP Pers Support)
Ik wist niet dat zo'n dag er was, maar doet me als oud-stotteraar toch erg goed! :)
Heb je een cursus gevolgd of ben je het overgroeid?
Het is vandaag ook CAPSLOCKDAG. :)
HAHA, DAT V-V-VALT SOMS WEL EENS SAMEN JA!

Ik stotterde tot en met een puber b-b-behoorlijk (rare grimassen trekken, hakkelen, zuchten, etc.), maar uitsluitend in mijn eigen zeeuwse dialect.
Nederlands sprekend (en ook engels of duits) stotter ik niet.
Soms als ik moe ben, stotter ik nog wel eens wat (alleen zeeuws), maar niet veel meer.
Ik heb er als persoon nooit last van gehad (minderwaardigheidsgevoel oid) omdat wij met 4 broers stotterden en het vaak erg hilarisch was allemaal :)
Maar een spreekbeurt was altijd wel rottig enzo.

Ik kreeg logopedie op de lagere school (maar dus in Nederlands, en stotterde ik weer niet..), dus niet zolang gevolgd.

Een paar kinderen van mij stotteren ook, maar valt totnogtoe mee. Het wordt pas een probleem als mensen er niet meer goed door functioneren, vind ik.
Stotteren vind ik uitermate interessant en maak het altijd bespreekbaar als ik mensen ontmoet die dit hebben (wat stotteraars meestal erg fijn vinden trouwens).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Zita »

jakobmarin schreef:
Mara schreef:
jakobmarin schreef:
Het is vandaag Wereldstotterdag
22 oktober 2013
Het is vandaag Wereldstotterdag, de dag waarop aandacht wordt gevraagd voor stotteren en de problemen die daarmee samenhangen.

Voor de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) is deze dag het startmoment voor een landelijke actie over stotteren op de basisschool, met als titel: 'Hé doorzetter! S-s-stotteren is d-d-doorzetten.' Die actie is niet alleen gericht op kinderen, maar ook op ouders en leerkrachten. (ANP Pers Support)
Ik wist niet dat zo'n dag er was, maar doet me als oud-stotteraar toch erg goed! :)
Heb je een cursus gevolgd of ben je het overgroeid?
Het is vandaag ook CAPSLOCKDAG. :)
HAHA, DAT V-V-VALT SOMS WEL EENS SAMEN JA!

Ik stotterde tot en met een puber b-b-behoorlijk (rare grimassen trekken, hakkelen, zuchten, etc.), maar uitsluitend in mijn eigen zeeuwse dialect.
Nederlands sprekend (en ook engels of duits) stotter ik niet.
Soms als ik moe ben, stotter ik nog wel eens wat (alleen zeeuws), maar niet veel meer.
Ik heb er als persoon nooit last van gehad (minderwaardigheidsgevoel oid) omdat wij met 4 broers stotterden en het vaak erg hilarisch was allemaal :)
Maar een spreekbeurt was altijd wel rottig enzo.

Ik kreeg logopedie op de lagere school (maar dus in Nederlands, en stotterde ik weer niet..), dus niet zolang gevolgd.

Een paar kinderen van mij stotteren ook, maar valt totnogtoe mee. Het wordt pas een probleem als mensen er niet meer goed door functioneren, vind ik.
Stotteren vind ik uitermate interessant en maak het altijd bespreekbaar als ik mensen ontmoet die dit hebben (wat stotteraars meestal erg fijn vinden trouwens).
Een leerling van mij bleek geweldig te stotteren bij voorlezen. Gewoon spreken gaat prima. Bij het bespreken van opgaven laat ik leerlingen de opgave voorlezen en hun antwoord geven. Als hij aan de beurt is, lees ik meestal maar even de opgave. Het lijkt me vooral voor hemzelf heel vervelend om zich als grote kerel met zoveel moeite door een regel of zes tekst heen te worstelen. Aan de mate van stotteren kan ik meteen afleiden of hij zijn antwoord voorleest uit zijn schrift of ter plekke nog gaat bedenken.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Margriet »

Mijn broer vandaag zijn gevecht tegen kanker verloren heeft! Ik bne blij dat ik met vakantie hier ben, al staan wel alle plannen in de ijskast!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Reiziger
Berichten: 1167
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Reiziger »

Margriet schreef:Mijn broer vandaag zijn gevecht tegen kanker verloren heeft! Ik bne blij dat ik met vakantie hier ben, al staan wel alle plannen in de ijskast!!
Is hij overleden? Of is het uitgezaaid?

Sterkte!!!
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Marco »

Margriet schreef:Mijn broer vandaag zijn gevecht tegen kanker verloren heeft! Ik bne blij dat ik met vakantie hier ben, al staan wel alle plannen in de ijskast!!
Dat God je (en jullie) ook hierin nabij mag zijn en blijven.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Margriet schreef:Mijn broer vandaag zijn gevecht tegen kanker verloren heeft! Ik bne blij dat ik met vakantie hier ben, al staan wel alle plannen in de ijskast!!
Sterkte!
Woont je broer hier?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Margriet »

JolandaOudshoorn schreef:
Margriet schreef:Mijn broer vandaag zijn gevecht tegen kanker verloren heeft! Ik bne blij dat ik met vakantie hier ben, al staan wel alle plannen in de ijskast!!
Sterkte!
Woont je broer hier?
Ja Jolanda , hij woonde hier, net als de andere broers en zussen1 Ik kan nu dus ook naar de begrafenis. Droevig en blij tegelijk.
Ik heb nog even met hem gepraat, het begin van de week. We huilden beiden!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gesloten