Arabische landen hebben zich nog nooit bekommerd om de Palestijnen. Met woorden wel maar niet met daden.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hoe heeft Chile gereageerd op de plannen?parsifal schreef: ↑06 feb 2025, 12:16Enige probleem is de landen vinden die hierop zitten te wachten.Wim Anker schreef: ↑06 feb 2025, 12:11Dit is een goed plan. Ieder die wil kan, dat lijkt me prima.Israëlisch leger bereidt plan voor 'vrijwillig vertrek' uit Gaza voor: 'Speciale voorzieningen voor vertrek over zee en door de lucht'
De Israëlische minister van Defensie Israël Katz heeft het leger donderdag bevolen een plan voor te bereiden met het oog op een "vrijwillig vertrek" van mensen die in de Gazastrook wonen. Die stap komt er na het voorstel van de Amerikaanse president Donald Trump om bijna 2 miljoen Palestijnen uit de kuststrook te verhuizen.
"Ik heb het Israëlische leger opgedragen om een plan voor te bereiden dat elke Gazaan die dat wil in staat zal stellen om te vertrekken naar elke plaats in de wereld die bereid is hen te ontvangen", aldus Katz. Volgens de minister zal het plan "uitstapmogelijkheden bij grensovergangen over land en speciale voorzieningen voor vertrek over zee en door de lucht" omvatten.
President Trump kondigde eerder deze week in het bijzijn van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu aan dat de Verenigde Staten de Gazastrook willen "overnemen"" en omvormen tot een economisch welvarende "Riviera van het Midden-Oosten". Trump zou de inwoners van het gebied in de toekomst huisvesten in andere Arabische staten in de regio.
Chile kent een gigantische Palestijnse gemeenschap en de banden met Gaza zijn warm. Ik kan me voorstellen dat het land niet perse onwelwillend staat tegenover het ontvangen van hen die vrijwillig Gaza willen verlaten. Ik heb een lange lijst gezien met reacties van diverse landen en organisaties, maar dit land ontbrak hierin en ik kan er zelf niets over vinden.
Hij heeft helemaal niet de Arabische wereld verenigd tegen Israël en de VS, hoe kom je daarbij.
Je verwijt o.a. mij iets van wat je zelf steeds doet (maar wat roepen in het wilde weg) met niet ter zake doende vergelijkingen en dit soort uitspraken.
Om een normaal gesprek te voeren helpt het in elk geval niet om opvattingen te voorzien van extreme kwalificaties. Dat heet polariseren.
Het helpt ook niet om met allerlei omwegen en voorzichtige formuleringen de ernst van de situatie te ontkennen.
Is hier overigens al genoemd dat Musk met toestemming van Trump toegang heeft tot allerlei overheidsinstanties en met zijn zogenaamde efficiëntie - vooral destructie - in feite ongekende macht heeft gepakt buiten het congres om?
Verschillende keren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gelukkig ziet Rob de Wijk - frequent genodigde bij de NPO talkshows - het licht. "We moeten met China samenwerken, want de VS is onze vijand!".
- Maanenschijn
“Elon Musk heeft geen enkele wettelijke bevoegdheid om de hulporganisatie te sluiten, te ontmantelen of zelfs maar stil te leggen. Die bevoegdheid is voorbehouden aan het Congres. Dat wil zeggen dat er sprake is van een constitutionele crisis.”
Volgens de Volkskrant.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Polariseren is precies doen wat je o.a. Trump verwijt. Zoiets noem je hypocriet. Een samenleving en ook een discussie heeft geen mensen nodig die de boel nog wat zwaarder aanzetten met kwalificaties die gewoon niet passend zijn voor de situatie.
Als er een ernstige situatie is lijkt me het ook overbodig om dat te gaan overdrijven. Het dient geen enkel doel en is destructief.
Vreemd dat het dan toch gebeurd. Tenminste, ik laat mijn betalingen niet stopzetten door iemand die er niet over gaat.Maanenschijn schreef: ↑06 feb 2025, 18:55“Elon Musk heeft geen enkele wettelijke bevoegdheid om de hulporganisatie te sluiten, te ontmantelen of zelfs maar stil te leggen. Die bevoegdheid is voorbehouden aan het Congres. Dat wil zeggen dat er sprake is van een constitutionele crisis.”
Volgens de Volkskrant.
En ik neem aan dat er al een rechtszaak voor is gestart?
In een dictatuur helpen rechtszaken niet.
We zullen zien. In Nederland hebben we nu al een aantal keer gezien dat regering is teruggefloten. En soms ging daar aardig wat tijd overheen. In VS is het ook wel gebeurd (staatsburgerschap bij geboorte in VS recent nog).Wim Anker schreef: ↑06 feb 2025, 22:08Vreemd dat het dan toch gebeurd. Tenminste, ik laat mijn betalingen niet stopzetten door iemand die er niet over gaat.Maanenschijn schreef: ↑06 feb 2025, 18:55“Elon Musk heeft geen enkele wettelijke bevoegdheid om de hulporganisatie te sluiten, te ontmantelen of zelfs maar stil te leggen. Die bevoegdheid is voorbehouden aan het Congres. Dat wil zeggen dat er sprake is van een constitutionele crisis.”
Volgens de Volkskrant.
Hoe dan ook. Ik blijf het heel eng vinden dat Musk bij zoveel gegevens kan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Een plan om uit een bepaald gebied een bevolkingsgroep te verwijderen heet etnische zuivering. Dat is niet zwaar aangezet.TSD schreef: ↑06 feb 2025, 18:56Polariseren is precies doen wat je o.a. Trump verwijt. Zoiets noem je hypocriet. Een samenleving en ook een discussie heeft geen mensen nodig die de boel nog wat zwaarder aanzetten met kwalificaties die gewoon niet passend zijn voor de situatie.
Als er een ernstige situatie is lijkt me het ook overbodig om dat te gaan overdrijven. Het dient geen enkel doel en is destructief.
- Maanenschijn
Zover ik het kan begrijpen kunnen decreten door het Hoog Gerechtshof worden beoordeeld. De enorme hoeveelheid van decreten die Trump heeft getekend en de grote impact maakt dat het Hof dit amper de baas lijkt te kunnen.Wim Anker schreef:Vreemd dat het dan toch gebeurd. Tenminste, ik laat mijn betalingen niet stopzetten door iemand die er niet over gaat.Maanenschijn schreef: ↑06 feb 2025, 18:55“Elon Musk heeft geen enkele wettelijke bevoegdheid om de hulporganisatie te sluiten, te ontmantelen of zelfs maar stil te leggen. Die bevoegdheid is voorbehouden aan het Congres. Dat wil zeggen dat er sprake is van een constitutionele crisis.”
Volgens de Volkskrant.
Wel is op te merken dat Trump inzake de acties van Musk een beetje gas terug neemt en voorzichtiger wordt in zijn lof over Musk. Op Trumps eigen mediakanaal heeft hij daar iets afstand van genomen en heeft verwezen dat het wel binnen de wettelijke kaders moet blijven.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.