Vakantie

Mannetje

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

newton schreef: 20 jun 2023, 21:13 Lego 10294. Heel veel steentjes om heel lang te bouwen
Er zijn wel leukere sets. Maar Lego bouwen is wel een goed voorstel!
- Niet meer zo actief -
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Een leerling heeft onlangs een heel nieuwe variant op het Kolonisten van Catan-spel ontworpen. Het speelt zich af in de huidige tijd, met andere basisgrondstoffen (chips in plaats van kolen), andere hoofdrolspelers (hackers in plaats van ridders) enz. Is zoiets leuk voor haar: een geliefde basis omturnen naar een heel nieuwe variant?
Een nichtje is op het moment helemaal dol op Jane Austen, en vindt het heerlijk om met een ouwe tante hele analyses te maken over boek+film, verschil tussen films, thema's in de werken van Jane Austen, en ze denkt zelfs over het herschrijven van Pride and Prejudice naar een variant in onze tijd: wat blijft er nog overeind uit het verhaal, en wat verandert echt compleet (bijvoorbeeld de financiële afhankelijkheid van vrouwen)?
merel

Bericht door merel »

Zita schreef: 20 jun 2023, 21:57 Een leerling heeft onlangs een heel nieuwe variant op het Kolonisten van Catan-spel ontworpen. Het speelt zich af in de huidige tijd, met andere basisgrondstoffen (chips in plaats van kolen), andere hoofdrolspelers (hackers in plaats van ridders) enz. Is zoiets leuk voor haar: een geliefde basis omturnen naar een heel nieuwe variant?
Een nichtje is op het moment helemaal dol op Jane Austen, en vindt het heerlijk om met een ouwe tante hele analyses te maken over boek+film, verschil tussen films, thema's in de werken van Jane Austen, en ze denkt zelfs over het herschrijven van Pride and Prejudice naar een variant in onze tijd: wat blijft er nog overeind uit het verhaal, en wat verandert echt compleet (bijvoorbeeld de financiële afhankelijkheid van vrouwen)?
De film heeft ze al wel gezien. Het boek is waarschijnlijk niet aan haar besteed. Zij houdt meer van boeken zoals de 'Hongerspelen'. Spelletjes spelen doen zij en (een deel van) haar broers graag. Dat zullen ze straks gaan doen.

De mand van @ Arja ga ik iig gebruiken. Daar ga ik cadeautjes en kaartjes, kaartjes en knutselspullen in verzamelen. ik zag ergens de tip langskomen voor het maken van een foto album. Dan mag ze beginnen met het maken van haar baby album. Ik heb nl nog nooit een album gemaakt. Waar is de tijd dat je gewoon een rolletje volschoot en de foto's gewoon ontwikkelde en direct inplakte. Wij hebben honderden digitale foto's en niets ingeplakt.
Gerardus2

Bericht door Gerardus2 »

Weet iemand een christelijke reisorganisatie die in het voorjaar 2024 een groepsreis naar Egypte organiseert?
parsifal

Bericht door parsifal »

Wij gaan komend (lang) weekend naar vakantiepark Molenwaard. Dicht bij ouders en oude vrienden en een hoop te doen voor jongens van 1 en 4 jaar oud.

"Persian fire" van Tom Holland gaat mee, maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb om daar wat in te lezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Wij moeten zo gaan inpakken om morgen weer de terugreis te aanvaarden.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wij zijn aan het inpakken voor de heenreis van morgenavond
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Terri

Bericht door Terri »

Wij zijn ook aan het inpakken, om morgen te gaan.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wat leuk! Fijne vakantie iedereen!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Iedereen een fijne vakantie toegewenst! Wij moeten nog een week werken en naar school.

Wel al bezig met de voorbereidingen. Vandaag mijn navigatiesysteem geüpdatet.
Dat proces was een zeer grote ergernis maar het is gelukt.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik heb waze geïnstalleerd. Moet ook iets geweldigs zijn qua navigatie
Zag nu dat over Luxemburg 2 km langer is, 5 minuten extra maar €10 minder tol… plus nog lekker goedkoop tanken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Bertiel schreef:Ik heb waze geïnstalleerd. Moet ook iets geweldigs zijn qua navigatie
Zag nu dat over Luxemburg 2 km langer is, 5 minuten extra maar €10 minder tol… plus nog lekker goedkoop tanken
Pas wel op, radarwaarschuwing verboden in veel landen.
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 06 jul 2023, 19:08 Wij moeten zo gaan inpakken om morgen weer de terugreis te aanvaarden.
Waar zijn jullie geweest?

Ik zie altijd een beetje op regen de chaos voordat je weg bent en nog meer chaos als je terug bent. In dat opzicht ben ik geen vakantieganger.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef:
Chrisje72 schreef: 06 jul 2023, 19:08 Wij moeten zo gaan inpakken om morgen weer de terugreis te aanvaarden.

Ik zie altijd een beetje op regen de chaos voordat je weg bent en nog meer chaos als je terug bent. In dat opzicht ben ik geen vakantieganger.
Omgeving Barcelona.
Ik houd ook niet zo van het gedoe er om heen.
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 07 jul 2023, 01:19
merel schreef:

Omgeving Barcelona.
Ik houd ook niet zo van het gedoe er om heen.
Haha, volgens mij houdt niemand daarvan, ook niet van het reizen trouwens. Tot op heden vond ik de vakanties naar Terschelling veruit de leukste vakanties.
Plaats reactie