Dat is mooi. Er staat nog veel om na te luisteren.newton schreef:Dat is het complete archief van Enter inderdaad. Via https://prekengergementer.jimdo.com/-DIA- schreef: Zijn al deze preken vanuit Enter? Wat ik zoeven hoorde die was ook uit Enter.
Weekdiensten
Re: Weekdiensten [3]
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Helemaal niet nodig, blijf je mening geven maar denk na hoe je het neerzet. Dat is de vriendelijke vraag van enkelen. Wanneer je niet begrijpt dat een woordkeus als 'volslagen belachelijk' vooral in dezen minder kies is dan denk ik dat je nog een bepaalde ontwikkeling moet gaan inzetten.Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.Ad Anker schreef:Eens met Jongere. Hoe bestaat het dat je op basis van alleen een gebed iemand wel de kandidatenstatus wil geven. Bovendien dat je het nodig vind om tijdens of net na het gebed dit hier te melden. Een soort verslaggeving zoal bij een voetbalwedstrijd. Jantje, ik vraag je echt om goed na te denken bij wat je post. Ook de termen 'volslagen belachelijk' bij een bepaald beleid passen niet. Doe dat toch niet. Probeer ook te bedenken dat de negatieve reacties en gedachten bij het lezen van je posts bij de lezers een gevolg zijn van dit geschrijf. Al wat je doet, doe het tot eer van God. Ik kan onmogelijk bedenken hoe dat kan rijmen met posts als deze.Deze student had alleen zijn gebed nog maar gedaan(!) of we konden hier Jantjes fiat over zijn beroepbaarstelling al lezen. (...)
Met alle respect, maar ik vind zo'n gang van zaken ongezond.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Als je het woord 'over' vervangt door 'tijdens', heb je in elk geval dat deel van de boodschap goed begrepen.Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.
Dat ben ik er helemaal mee eens. Als je luistert en tegelijk een oog op het forum werpt lijkt me niet vruchtbaar luisteren.eilander schreef:Als je het woord 'over' vervangt door 'tijdens', heb je in elk geval dat deel van de boodschap goed begrepen.Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ik moet wel zeggen, dat het voor mij, bij het naluisteren van een preek goed is om wat te doen. Als ik ga zitten en luisteren, dan is m'n aandacht vlugger aan het dwalen.
Als ik naluister dan is het onder het autorijden, tijdens de schoonmaak / koken of als ik een rondje loop. Maar dan gaat het wel via de smartphone, met oordopjes in, en kijk ik niet op andere apps / refoforum
Als ik naluister dan is het onder het autorijden, tijdens de schoonmaak / koken of als ik een rondje loop. Maar dan gaat het wel via de smartphone, met oordopjes in, en kijk ik niet op andere apps / refoforum
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Je hebt mijn boodschap niet begrepen en dat betreur ik. Ik bedoel te zeggen, en Eilander en Pierre zeggen ook zo iets, dat het niet kies is om premature uitlatingen te doen over een student tijdens het beluisteren van een dienst en beleid van een kerkverband volslagen belachelijk te vinden. Dat doet dat iets met de lezer en is niet dienstbaar voor de beeldvorming van zo'n kerkverband. Laat je woorden, ook hier, met zout besprengt zijn. En ja, dat moet ik ook elke dag tegen mezelf zeggen.Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.
Tijdens een dienst Jan. Daar ging het over volgens mij. Ik heb me er overigens niet aan gestoord. Ondertussen ken ik Jan wel n beetje. Ik denk dat het, wanneer kandidaten mogen preken, best logisch is dat ze langzaam iets van de buitenwereld mogen gaan merken. Dan is de overgang naar het domineesambt minder groot wellicht.Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.Ad Anker schreef:Eens met Jongere. Hoe bestaat het dat je op basis van alleen een gebed iemand wel de kandidatenstatus wil geven. Bovendien dat je het nodig vind om tijdens of net na het gebed dit hier te melden. Een soort verslaggeving zoal bij een voetbalwedstrijd. Jantje, ik vraag je echt om goed na te denken bij wat je post. Ook de termen 'volslagen belachelijk' bij een bepaald beleid passen niet. Doe dat toch niet. Probeer ook te bedenken dat de negatieve reacties en gedachten bij het lezen van je posts bij de lezers een gevolg zijn van dit geschrijf. Al wat je doet, doe het tot eer van God. Ik kan onmogelijk bedenken hoe dat kan rijmen met posts als deze.Deze student had alleen zijn gebed nog maar gedaan(!) of we konden hier Jantjes fiat over zijn beroepbaarstelling al lezen. (...)
Heb je ook stages voor predikanten, dat ze in een gemeente een aantal maanden meelopen?Zeeuw schreef:Tijdens een dienst Jan. Daar ging het over volgens mij. Ik heb me er overigens niet aan gestoord. Ondertussen ken ik Jan wel n beetje. Ik denk dat het, wanneer kandidaten mogen preken, best logisch is dat ze langzaam iets van de buitenwereld mogen gaan merken. Dan is de overgang naar het domineesambt minder groot wellicht.Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.Ad Anker schreef:Eens met Jongere. Hoe bestaat het dat je op basis van alleen een gebed iemand wel de kandidatenstatus wil geven. Bovendien dat je het nodig vind om tijdens of net na het gebed dit hier te melden. Een soort verslaggeving zoal bij een voetbalwedstrijd. Jantje, ik vraag je echt om goed na te denken bij wat je post. Ook de termen 'volslagen belachelijk' bij een bepaald beleid passen niet. Doe dat toch niet. Probeer ook te bedenken dat de negatieve reacties en gedachten bij het lezen van je posts bij de lezers een gevolg zijn van dit geschrijf. Al wat je doet, doe het tot eer van God. Ik kan onmogelijk bedenken hoe dat kan rijmen met posts als deze.Deze student had alleen zijn gebed nog maar gedaan(!) of we konden hier Jantjes fiat over zijn beroepbaarstelling al lezen. (...)
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Volgens mij hebben predikanten in de eerste jaren terugkomdagen, begeleiding etc. Maar geen stage-achtige zaken. In de HHK werken studenten vaak een tijd als pastoraal medewerker is mijn ervaring.liz boer schreef:
Heb je ook stages voor predikanten, dat ze in een gemeente een aantal maanden meelopen?
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 31 jul 2019, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Het vicariaat in de HHK en de PKN is de stage.
@elkander @zeeuw Dankjewel, een lange stage zou geen overbodige luxe zijn.
Bij mijn weten moeten studenten in de GG in een vacante gemeente "meelopen" om bijv. catechisatielessen te geven. Ook is er de mogelijkheid om een zendingsveld te bezoeken en daar ervaring op te doen.Zeeuw schreef:Volgens mij hebben predikanten in de eerste jaren terugkomdagen, begeleiding etc. Maar geen stage-achtige zaken. In de HHK werken studenten vaak een tijd als pastoraal medewerker is mijn ervaring.liz boer schreef:
Heb je ook stages voor predikanten, dat ze in een gemeente een aantal maanden meelopen?
Overigens heeft driekwart van deze studenten (dat is een gok, ik heb geen harde cijfers) ambtelijke ervaring.
Oké dat is heel fijn, anders worden ze zo in het diepe gegooid.Jongere schreef:Bij mijn weten moeten studenten in de GG in een vacante gemeente "meelopen" om bijv. catechisatielessen te geven. Ook is er de mogelijkheid om een zendingsveld te bezoeken en daar ervaring op te doen.Zeeuw schreef:Volgens mij hebben predikanten in de eerste jaren terugkomdagen, begeleiding etc. Maar geen stage-achtige zaken. In de HHK werken studenten vaak een tijd als pastoraal medewerker is mijn ervaring.liz boer schreef:
Overigens heeft driekwart van deze studenten (dat is een gok, ik heb geen harde cijfers) ambtelijke ervaring.
Om aan dat diepe te wennen zou het goed zijn als ze regelmatig refoforum zouden checken.liz boer schreef:Oké dat is heel fijn, anders worden ze zo in het diepe gegooid.Jongere schreef:Bij mijn weten moeten studenten in de GG in een vacante gemeente "meelopen" om bijv. catechisatielessen te geven. Ook is er de mogelijkheid om een zendingsveld te bezoeken en daar ervaring op te doen.Zeeuw schreef:Volgens mij hebben predikanten in de eerste jaren terugkomdagen, begeleiding etc. Maar geen stage-achtige zaken. In de HHK werken studenten vaak een tijd als pastoraal medewerker is mijn ervaring.liz boer schreef:
Vind je? Volgens mij komen studenten er juist positief 'van af'.Stof schreef: Om aan dat diepe te wennen zou het goed zijn als ze regelmatig refoforum zouden checken.