Weekdiensten

-DIA-

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door -DIA- »

newton schreef:
-DIA- schreef: Zijn al deze preken vanuit Enter? Wat ik zoeven hoorde die was ook uit Enter.
Dat is het complete archief van Enter inderdaad. Via https://prekengergementer.jimdo.com/
Dat is mooi. Er staat nog veel om na te luisteren.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
pierre27

Bericht door pierre27 »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Deze student had alleen zijn gebed nog maar gedaan(!) of we konden hier Jantjes fiat over zijn beroepbaarstelling al lezen. (...)
Met alle respect, maar ik vind zo'n gang van zaken ongezond.
Eens met Jongere. Hoe bestaat het dat je op basis van alleen een gebed iemand wel de kandidatenstatus wil geven. Bovendien dat je het nodig vind om tijdens of net na het gebed dit hier te melden. Een soort verslaggeving zoal bij een voetbalwedstrijd. Jantje, ik vraag je echt om goed na te denken bij wat je post. Ook de termen 'volslagen belachelijk' bij een bepaald beleid passen niet. Doe dat toch niet. Probeer ook te bedenken dat de negatieve reacties en gedachten bij het lezen van je posts bij de lezers een gevolg zijn van dit geschrijf. Al wat je doet, doe het tot eer van God. Ik kan onmogelijk bedenken hoe dat kan rijmen met posts als deze.
Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.
Helemaal niet nodig, blijf je mening geven maar denk na hoe je het neerzet. Dat is de vriendelijke vraag van enkelen. Wanneer je niet begrijpt dat een woordkeus als 'volslagen belachelijk' vooral in dezen minder kies is dan denk ik dat je nog een bepaalde ontwikkeling moet gaan inzetten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.
Als je het woord 'over' vervangt door 'tijdens', heb je in elk geval dat deel van de boodschap goed begrepen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Jantje schreef:Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.
Als je het woord 'over' vervangt door 'tijdens', heb je in elk geval dat deel van de boodschap goed begrepen.
Dat ben ik er helemaal mee eens. Als je luistert en tegelijk een oog op het forum werpt lijkt me niet vruchtbaar luisteren.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik moet wel zeggen, dat het voor mij, bij het naluisteren van een preek goed is om wat te doen. Als ik ga zitten en luisteren, dan is m'n aandacht vlugger aan het dwalen.
Als ik naluister dan is het onder het autorijden, tijdens de schoonmaak / koken of als ik een rondje loop. Maar dan gaat het wel via de smartphone, met oordopjes in, en kijk ik niet op andere apps / refoforum
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Je hebt mijn boodschap niet begrepen en dat betreur ik. Ik bedoel te zeggen, en Eilander en Pierre zeggen ook zo iets, dat het niet kies is om premature uitlatingen te doen over een student tijdens het beluisteren van een dienst en beleid van een kerkverband volslagen belachelijk te vinden. Dat doet dat iets met de lezer en is niet dienstbaar voor de beeldvorming van zo'n kerkverband. Laat je woorden, ook hier, met zout besprengt zijn. En ja, dat moet ik ook elke dag tegen mezelf zeggen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Deze student had alleen zijn gebed nog maar gedaan(!) of we konden hier Jantjes fiat over zijn beroepbaarstelling al lezen. (...)
Eens met Jongere. Hoe bestaat het dat je op basis van alleen een gebed iemand wel de kandidatenstatus wil geven. Bovendien dat je het nodig vind om tijdens of net na het gebed dit hier te melden. Een soort verslaggeving zoal bij een voetbalwedstrijd. Jantje, ik vraag je echt om goed na te denken bij wat je post. Ook de termen 'volslagen belachelijk' bij een bepaald beleid passen niet. Doe dat toch niet. Probeer ook te bedenken dat de negatieve reacties en gedachten bij het lezen van je posts bij de lezers een gevolg zijn van dit geschrijf. Al wat je doet, doe het tot eer van God. Ik kan onmogelijk bedenken hoe dat kan rijmen met posts als deze.
Ik zie het niet als negativiteit. En verder zal ik het voortaan wel laten om openbaar nog mijn mening te geven over een dienst. Blijkbaar mag dat niet hier, zelfs niet als het positief is.
Tijdens een dienst Jan. Daar ging het over volgens mij. Ik heb me er overigens niet aan gestoord. Ondertussen ken ik Jan wel n beetje. Ik denk dat het, wanneer kandidaten mogen preken, best logisch is dat ze langzaam iets van de buitenwereld mogen gaan merken. Dan is de overgang naar het domineesambt minder groot wellicht.
liz boer

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Tijdens een dienst Jan. Daar ging het over volgens mij. Ik heb me er overigens niet aan gestoord. Ondertussen ken ik Jan wel n beetje. Ik denk dat het, wanneer kandidaten mogen preken, best logisch is dat ze langzaam iets van de buitenwereld mogen gaan merken. Dan is de overgang naar het domineesambt minder groot wellicht.
Heb je ook stages voor predikanten, dat ze in een gemeente een aantal maanden meelopen?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

liz boer schreef:
Heb je ook stages voor predikanten, dat ze in een gemeente een aantal maanden meelopen?
Volgens mij hebben predikanten in de eerste jaren terugkomdagen, begeleiding etc. Maar geen stage-achtige zaken. In de HHK werken studenten vaak een tijd als pastoraal medewerker is mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 31 jul 2019, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Het vicariaat in de HHK en de PKN is de stage.
liz boer

Bericht door liz boer »

@elkander @zeeuw Dankjewel, een lange stage zou geen overbodige luxe zijn.
Jongere

Bericht door Jongere »

Zeeuw schreef:
liz boer schreef:
Volgens mij hebben predikanten in de eerste jaren terugkomdagen, begeleiding etc. Maar geen stage-achtige zaken. In de HHK werken studenten vaak een tijd als pastoraal medewerker is mijn ervaring.
Bij mijn weten moeten studenten in de GG in een vacante gemeente "meelopen" om bijv. catechisatielessen te geven. Ook is er de mogelijkheid om een zendingsveld te bezoeken en daar ervaring op te doen.
Overigens heeft driekwart van deze studenten (dat is een gok, ik heb geen harde cijfers) ambtelijke ervaring.
liz boer

Bericht door liz boer »

Jongere schreef:
Zeeuw schreef:
liz boer schreef:
Bij mijn weten moeten studenten in de GG in een vacante gemeente "meelopen" om bijv. catechisatielessen te geven. Ook is er de mogelijkheid om een zendingsveld te bezoeken en daar ervaring op te doen.
Overigens heeft driekwart van deze studenten (dat is een gok, ik heb geen harde cijfers) ambtelijke ervaring.
Oké dat is heel fijn, anders worden ze zo in het diepe gegooid.
Stof

Bericht door Stof »

liz boer schreef:
Jongere schreef:
Zeeuw schreef:
liz boer schreef:
Oké dat is heel fijn, anders worden ze zo in het diepe gegooid.
Om aan dat diepe te wennen zou het goed zijn als ze regelmatig refoforum zouden checken.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Stof schreef: Om aan dat diepe te wennen zou het goed zijn als ze regelmatig refoforum zouden checken.
Vind je? Volgens mij komen studenten er juist positief 'van af'.
Plaats reactie